Maandenlang regelmatig...tot nu

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door xxPetra, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi,hoi,

Ik ben even benieuwd of er meiden zijn die maanden achter elkaar een regelmatig cyclus hebben gehad en die daarna ineens een korte cyclus tussendoor kregen of misschien zelfs wel die daarna onregelmatige cyclussen kregen.

Ik ben in juni 2010 gestopt met de pil en vanaf september zijn wij bezig voor ons 1e kindje. Vanaf juni heb ik een constant regelmatige cyclus gehad van 28 dagen.
    Vorige maand heb ik me tijdens het stoeien met mijn man met mijn schaambeen hard gestoten op zijn knieschijf, toen ik naar de wc ging omdat ik een steek voelde verloor ik wat slijm met bloed en de dag erna werd ik ongesteld. mijn cyclus was toen 25 dagen.
    Ik ben toen 5 a 6 dagen ongesteld geweest terwijl ik normaal hooguit 3 dagen ongesteld ben.

Nu ben ik met ovulatietesten bezig en ik zit nu op dag 14 en heb mijn eisprong nog niet gevonden terwijl die normaal altijd op dag 14 en 15 was.
    Op het forum lees je zoveel meiden die super onregelmatige cyclussen hebben en ik ben nu een beetje bang dat mijn regelmatige cyclus ook over is.
    Kan ik ontpilt zijn?

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. judith1981

judith1981 Bekend lid

1 dec 2010
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi!

Ik had de eerste paar maanden na het verwijderen van mijn spiraal een cyclus van 27 dagen. Ik dacht: yes, een regelmatige cyclus, gelukkig maar. Maar de afgelopen 2 maanden had ik opeens een cyclus van 25 dagen. Mijn luteale fase is daarbij 12 dagen denk ik. Ik gok nu ook maar weer op 25 dagen, dan zou ik woensdag ongesteld moeten worden (hopelijk niet uiteraard!) Volgens mij is een paar dagen verschil niet zo onregelmatig trouwens, ik zie in ieder geval wel onregelmatigere voorbijkomen.

3. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    hey zie mijn onderschrift...ik heb ook bijna 6 maanden een redelijk stabiele cyclus gehad tot de laatste 2 zeg maar...en afgelopen cyclus is een opgewekte cyclus..anders was dit ook een hele lange geworden omdat ik op dag 21 naar geen eisprong had gehad...

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Ik heb echt geen idee wat je bedoelt met de luteale fase...:(
    Als ik de cyclus van 25 dagen weer had aangenomen dan had ik dinsdag mijn eisprong moeten hebben maar de ovulatietest was toen witter dan wit. Ik gok er nu op dat de cyclus weer naar de 28 dagen gaat (hoop ik) maar dan hoop ik wel morgen een positieve ovulatietest te hebben.

Moet er altijd 14 dagen tussen de eisprong en de menstruatie zijn of kan het ook zijn dat je de eisprong krijgt en een week later ongesteld wordt?

5. judith1981

judith1981 Bekend lid

1 dec 2010
    507
    0
    0
    NULL
    NULL
    De luteale fase is de tijd tussen je eisprong en je menstruatie. Die hoeft niet 14 dagen te zijn, maar zit geloof ik normaalgesproken tussen de 11 en de 14 dagen. Als je een week na je ei ongesteld zou worden dan is dat vrij kort.
    Ik hoop voor je dat je morgen je ei hebt! Dan weet je tenminste waar je aan toe bent!

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Toen ik erg graag kinderen begon te "willen", ging mijn cyclus steeds vreemder worden van 5 dagen te vroeg tot een week te laat. Terwijl ie altijd vrij regelmatig was.
    Ze zeggen wel dat het weinig tot geen invloed heeft er veel mee bezig te zijn, maar bij had het dat dus wel.
    Ik ben nog bij de gynaecoloog geweest voor een inwendige echo, maar er was helemaal niks aan de hand.
    Gewoon het constant eraan denken.
    Ik ben overigens wel vrij snel zwanger geworden, ondanks die gekke cyclus.

7. Ik was zo'n 14 maanden vrij regelmatig (varierend van 27 tot 29 dagen) en toen ineens een langere cyclus van 33, waarbij ik nog steeds denk dat ik toen ook geen ei heb gehad.. maar hoe het daarna zou hebben gelopen met mijn cyclus weet ik niet, want de maand erop was ik zwanger. Had wel mijn eisprong ineens later dan de maanden ervoor, toen had ik altijd mijn ei op dag 14.

Luteale fase behoort tussen 10 en 18 dagen te zijn trouwens en hoeft niet altijd gelijk te zijn.

Ben je 'bang' dat je vorige maand een miskraam hebt gehad door het stoeien? Het zou wel kunnen dat je een vroege miskraam hebt gehad, maar dat is dan niet door die stomp gekomen. Maar dan kan het ook heel goed zijn dat deze cyclus ineens langer duurt. Na een miskraam komt de eisprong vaak wat later.

8. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Weet je wat er erg aan is als je luteale fase korter is? kan dat invloed hebben op het wel of niet zwanger worden?
    Hield jij je eisprong bij middels ovulatietesten?

Ik weet niet zeker of ik een miskraam heb gehad...denk bijna van niet want ik had al een week pijn in mijn buik...alsof je ongesteld moet worden. en omdat ik die maand last had van de griep hebben we heel weinig geklust.

Ik vond het wel heel frappant dat ik gelijk begon te bloeden en de volgende dag ongesteld was nadat mijn man en ik aan het stoeien waren en ik met mijn schaambeen op zijn knieschijf viel. De menstruatie hield ook 3 dagen langer aan dan normaal. Mijn man was zich rot geschrokken.
    Ik snapte sowieso al niet dat ik 4 dagen vroeger ongesteld werd omdat ik zo regelmatig ben en al helemaal niet dat de menstruatie ineens langer aanhield.
    of het met dat stoten te maken heeft of dat ik misschien klaar ben met ontpillen....geen idee:(

9. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou me niet te erg druk maken. Ik heb zelf altijd een superregelmatige menstruatie gehad (ook als tiener) en ook nadat ik met de pil stopte voor de eerste (altijd 28 dagen). Maar vooral toen we voor de tweede gingen (tussendoor geen pil gebruikt) werd het ineens 25 dagen, of 26, en dan weer 30. Bij de eerste heb ik dit trouwens ook wel een beetje gehad, maar maar in 1 of 2 rondes, en nu was het elke maand net even korter of langer. Ik ben zelfs een keer een week overtijd geweest terwijl ik echt niet zwanger was. Dus toen had ik ineens een cyclus van 35 dagen.
    Voor meiden die onregelmatig ongesteld zijn allemaal niet verontrustend, maar als je al je hele leven de klok gelijk kan zetten op die 28 dagen is het toch gek.

Uiteindelijk houd ik het er maar op dat het komt doordat je er zo mee bezig bent. Ik weet het anders ook niet. Wat er dan gebeurt is dat je eisprong dus ineens eerder of later is, waardoor je cyclus dus langer of korter duurt. Dat kan ook verklaren waardoor je ovulatietest vandaag niet positief was.

Deel Deze Pagina