Nou ik ben nog steeds niet ongesteld dus dat scheelt weer maar nog even iets waar ik aan dacht later... stel dat ik nog wel ongi wordt voor maandag... kan zij dan wel een eventuele echo maken? de vorige keer deed zij dit ook inwendig,, maar als ik dan ongesteld ben dat is ook niet zo smakelijk voor haar dan... vraag me toch af of iemand van jullie daar ervaring mee heeft... een inwendige echo terwijl je ongi bent...?
nou daar ben ik dan weer... een heel verhaal hoor: gister ben ik dus naar de gyn geweest... allereerst heb ik mijn huidige situatie aan haar uitgelegd en vertelt over onze kinderwens... Ze stelde mij en mijn vriend wat vragen en gaf ons vast een vragenlijst die we moeten invullen en de volgende keer moeten inleveren. verder heeft ze nog een inwendige echo gemaakt, dat was goed... nog steeds de verschijnselen van PCOS natuurlijk maar het was verder niet erger geworden ofzo. voor de rest zag alles er goed uit in de baarmoeder. verder moest ik even bloedprikken en urine opvangen. ze wil graag opnieuw het bloed onderzoeken en de hormoonhuishouding even bekijken. Dit is puur omdat ze een eerlijk beeld wil krijgen van de huidige situatie. de urine was voor een zwangerschaps test om uit te sluiten dat ik zwanger ben... deze was uiteraard negatief. mijn vriend heeft volgende week een semenonderzoek... hij moet dus zijn wondermiddeltje inleveren en dan gaan ze onderzoeken of alles bij hem goed zit. nu heb ik medicatie gekregen... eerst moet ik 10 dagen provera slikken om een menstruatie op te wekken. dan moet ik wachten op die bloeding. de eerste dag van die bloeding is CD 1. op CD 4 t/m CD 8 moet ik Clomid 50 mg slikken, en op CD 11 of CD 12 moet ik terug komen voor een echo om te kijken hoe het met de eitjes is... de gyn was heel aardig en begripvol en ze wil ons heel graag helpen met alles... ze nam ons ook heel serieus gelukkig... ik ben zo blij dat we nu er echt voor gaan... tja ik denk dat ik het nu wel kan zien als dat we in de medische molen zitten, maar toch voelt het goed. vandaag neem ik mijn eerste provera pil
ja fijn hé? ik heb van de gyn de ''opdracht'' om het van 4 t/m 8 te slikken... is dat raar? en ik vraag me nog iets af... is het verstandig om vanaf nu ook te beginnen met folium zuur? of mag dat niet samen met provera en clomid?
Dag 4 t/m 8 clomid is niet raar. Maar meeste mensen krijgen de opdracht clomid vanaf dag 3t/m 7 te slikken. Vroeger deden ze zelf dag 5t/m9. Een dag er tussen maakt dus niet zo veel uit. En ja gelijk beginnen met foliumzuur inderdaad. Succes.
oke bedankt voor je reactie... maar wat voor verschil maakt het dan als je een dag later begint met de clomid? wat gaat er dan anders in je lichaam in vergelijking met een dag eerder beginnnen ?
Er word aangeraden enkele maanden voordat je zwanger wil worden al met foliumzuur te beginnen. Direct beginnen dus
ja ik ga gelijk beginnen met foliumzuur,., oeh ik vind het zo spannend... is 10 dagen provera wel normaal? ik mede dat ik ooit eens gelezen heb dat iemand dat 5 dagen ofzo moest nemen... en dat ik het van dag 4 tm 8 moet nemen is dus niet gek? waarom moeten de meesten het dan van 3 tm 7 slikken? xx liefs
Ik heb geen idee. Ik moet het altijd van 3 t/m 7 doen. Maakt denk ik niet zo heel veel uit. Misschien afhankelijk van hoe je cyclus is ? Heb ook geen ervaring met provera sorry
oke nou ja de gyn weet vast wel wat ze doet... en daar vertrouw ik op... en hoe gaat dat bij jullie dan altijd? moeten jullie ook op CD11/12 terugkomen voor een echo?
oke... ja dan zit jij natuurlijk weer in een heel ander proces de gyn heeft mij verteld dat ik CD11 of CD12 terug moet komen voor een echo om te kijken hoe het met de eitjes is... maar ik ben een beetje kwijt wat er daarna allemaal gaat gebeuren(er komt zoveel op je af in 1 keer) wie kan mij vertellen hoe het na die echp verder gaat? xx
Je krijgt een paar keer een echo om te kijken of en hoeveel follikels er groeien. Ze blijven het in de gaten houden tot de follikels weer wegzijn, de ovulatie dus. Als de follikels ongeveer 16 mm zijn krijg je geloof ik een positief klusadvies mits er niet te veel zijn. Een week na de verwachte ovulatie bloed laten prikken op progesteron. En dan is het weer wachten. Bij mij is het enige verschil dat ik nu met ovutesten de IUI moet plannen, verder gaat het hele Clomid verhaal hetzelfde.
oke,, klint ingewikkeld... maar goed ik heb et er allemaal voor over ik vind het allemaal zo spannend en ik ben er heel erg mee bezig... maar ik moet het allemaal maar op me af laten komen... anders duurt alles allemaal zo enorm lang
Wachten is het werkwoord hier Ik heb vandaag de uitslag van de bloedtest...negatief...maar geen menstruatie..daar moet ik nu dus weer op wachten voordat ik weer met de clomid kan beginnen. k blijf ook maar steeds kijken of ik niet ongi ben...gaat de tijd inderdaad niet sneller van. Ik weet niet of jou gyn je heeft gewaardschuwd maar van de clomid kun je weer wat aankomen. Schrik daar dus niet van. ik val er alleen maar extra vanaf omdat ik er zo misselijk van word. Voordeel bij een nadeel dus
@wachtende ohh dat is balen, dat je uitslag negatief is *knuffel* ik hoop voor je dat je menstruatie dan ook mar snel mag komen... word jij altijd wel weer uit jezelf ongesteld? of gebruik je ook iets als provera net als ik? de gyn heeft het aankomen niet vermeld bij het clomid gebruik... dat is dan wel weer jammermaar goed dan weet ik waar het door komt. maar ik moet dag 4 tm 8 clomid nemen... dat is 5 dagen... kom je daar al van aan dan? ik ben benieuwd... nu dus bezig met provera... ik ben ook zeer benieuwd hoelang het duurt voordat ik daarop een bloeding krijg na de laatste pil. xx
Ik krijg altijd spontaan mijn menstruatie, maar nu nog geen steeds geen enkel teken van aantocht te bekennen. Ik moet ook 5 dagen clomid gebruiken en mijn arts waarschuwde ervoor. Maar bij mij gebeurt het niet hoor.
oke nou gelukkig heb je geen provera nodig... ik ook wel fijn dat jij er niet van aankomt... ik heb wel gehoord dat je van Clomid wel kan veranderen in een hormoon monster... dat je er niet altijd even lief door wordt... arme vriend, ik zal hem vast inlichten maar ik hoop dat het meevalt... heb jij daar ook last van wachtende?