miskraam meteen weer vruchtbaar

Discussie in 'Miskraam' gestart door groentje85, 9 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. groentje85

11 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden.

Wij hebben vorige maand een miskraam gehad met 5weken. hoor nu over een kleine twee weken ongi te worden. kan je gelijk weer zwanger zijn?of is lichaam dan nog te veel slag?

2. LindaPV

LindaPV Lid

6 okt 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gyn gaf aan dat je het beste 1 menstruatie kan afwachten omdat je hormonen nog zo in de war zijn dat je dubbel zoveel kans hebt op een nieuwe miskraam.. Ik denk dat wij dan ook maar minimaal 1 ronde moeten wachten??

3. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

25 jul 2012
    761
    0
    0
    groentje85, je kan inderdaad meteen weer zwanger zijn na een miskraam.

LindaPV, ik heb nog nooit gehoord dat je dubbel zoveel kans hebt op een miskraam omdat je hormonen in de war zijn. Mij is verteld dat er soms wordt aangeraden om te wachten zodat je ongeveer weet hoe je in je cyclus zit en voor je eigen gemoedsrust zodat je weet dat alles nog werkt. Maar een dubbele kans op een miskraam als je direct weer zwanger bent heb ik persoonlijk nog nooit gehoord.

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ja je bent hartstikke vruchtbaar , ik
    Was na m'n miskraam met 5,4 weken meteen weer zwanger

5. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Bij mij zei de vk hetzelfde, we konden beter 1 ronde wachten. Op dit forum stond echter zo vaak dat dat niet nodig was dat ik niet naar de vk geluisterd heb. Bij ons resulteerde dat weer in een vmk helaas.
    Toen toch maar besloten een ronde over te slaan.

6. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Wat rot voor je dat je een mk hebt gehad.

volgens mij is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat je meer kans op een MK zou hebben als je direct weer zwanger wordt.
    Gewoon doen waar jij jezelf goed bij voelt meid. Zou wel even goed opletten dat je testen eerst weer negatief zijn (of laten prikken bij de gyn) zodat je zeker weet dat het HCG van je MK verdwenen is.

Sterkte, hopelijk ben je snel goed zwanger!

7. Lirial

Lirial Bekend lid

5 sep 2012
    819
    0
    0
    Je hebt nog heel veel hormonen nu dus de kans dat je sneller zwanger raakt is aanwezig.
    De gynaecologen die ik sprak na de mk zeiden dat de maand wachten meer is om makkelijker te kunnen berekenen hoe lang je zwanger bent.
    Er is geen reden om af te wachten, behalve dan misschien dat je even bij moet komen van het verlies/verdriet. Dat kan maken dat het toch nog niet goed gaat met het volgende vruchtje.

8. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ben ongi geworden 25dg na curretage en de maand erna we zwanger!

Succes meid!

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hoor juist dat je eerder weer zwanger word. een menstruatie afwachten is niet nodig :)

10. groentje85

11 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden.

Dank je wel voor al jullie reactie. we zijn gewoon weer begonnen en zien over een kleine twee weken wat er gebeurd. miskraam is heel heftig maar heb het een plekje kunnen geven.

11. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik had een heel vroege miskraam, met 4 weken en 3 dagen ongeveer... de maand erna was het gelijk weer raak! alleen was het wéér een vroege miskraam met diezelfde termijn

achteraf hoorde ik ook van mensen dat je direct na een miskraam een veel grotere kans zou hebben op nóg een miskraam, maar of dat waar is..? en dat zou misschien eerder zo zijn bij een miskraam bij een latere termijn..

wel heel hard echter om het 2 maanden achter elkaar mee te maken :(

hoop dat het snel raak mag zijn en goed mag gaan voor je

12. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
    net onderzoek gelezen dat het juist heel goed is om binnen een half jaar na een miskraam weer zwanger te raken en dat je juist veel meer kans hebt op een goede zwangerschap!!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier werd ook gezegd dat de kans groter was op een volgende miskraam. Ik heb netjes gewacht en telde in de 4e ronde weer aan. Helaas nog een miskraam.

Toen besloten het advies in de wind te slaan en meteen weer zwanger en mijn dochter ligt nu boven te slapen.

Doe wat goed voelt!

14. Blondie

Blondie Fanatiek lid

22 sep 2006
    2.138
    11
    38
  15. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ons eerste kindje is overleden met +/- 8,5 week, daarna 1x ongesteld geworden. Ons 2e kindje is overleden met 5 weken en daarna niet meer ongesteld geworden, meteen raak. Mijn lieve kleine mannetje is nu de kamer aan het verkennen!

heel veel sterkte en geluk toegewenst!

16. groentje85

11 sep 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie allemaal voor jullie ervaringen. het is de week van de waarheid voor mij. a.s woe kan ik weer testen. hoop zo dat ik weer zwanger ben. voel weer van alles maar probeer mezelf te beheersen tot woe. ga nu eerst een paar dagen op reis voor werk dus heb genoeg afleiding.

17. kimw

kimw Nieuw lid

17 nov 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik heb afgelopen donderdag ook een miskraam gehad. Voelde het al ongeveer een week aan komen. Toen het afglopen donderdag in de ochtend gebeurde waren we er al zo naar toe an het leven dat het geen schok meer was. Maar ben nu nog een beetje aan het vloeien. Maar als dat over is ga ik ook gewoon door. Niks wachten. :$ heb van alles op het net gelezen enhet licht echt zelf aan je lichaam. Kim

18. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Van dit soort berichten word ik blij! :)
    Ik heb ook net een miskraam achter de rug en wil er ook weer a.s.a.p voor gaan!

19. HopeSept12

HopeSept12 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.031
    70
    48
    Ons Zoontje!
    België
    wij ook!!! ;)
    maar wij moeten wel zwanger worden met een vruchtbaarheidsbehandeling; IUI,... kansen liggen dus lager

20. Sonja839

Sonja839 Actief lid

30 okt 2012
    356
    0
    0
    Magazijnwerk en opvoeding :)
    Noord Holland
    Aaah! wens jullie heel veel sterkte!! Ik ga duimen! ;)

Deel Deze Pagina