Goedemorgen Zoals ik in een ander topic al schreef heeft mn vader een licht verhoogd psa en moet hij eind deze maand weer bloed afgeven. In het ergste geval moet hij dan naar de uroloog en heeft hij misschien prostaat kanker. Het houdt me best bezig en zet zaken in een ander perspectief. We proberen zwanger te worden van een tweede kindje (ronde acht al weer). Moeten we daar wel mee doorgaan? En helemaal as ls hij idd ziek blijft? En iets redelijk onbenulligs zoals de zomervakantie. De camping waar we graag heen willen is bijna vol. We moeten binnen paar dagen boeken. ...maar ja.... gaan we dat doen want stel dat. ... Hoe zouden jullie hier mee omgaan? Liefs donja
het zwanger worden daar zie ik geen rede voor om dat niet door te laten gaan. vakantie moet he zelf weten, ik zou het wel doen . Je weet nog niets en dan nog als hij in de chemo zit kun jij verder ook niets voor hem doen als hem steunen. Maar dat kan ook per tel. Ik zou dus wel boeken tenzij he een ander camping totaal niet erg vind. Daarbuj waar zit de camping? Is het te rijden in 1 dag ?.
Mijn vader heeft kanker en word sinds vorig jaar februari niet meer behandeld. Hij zou nog 4 maanden hebben werd er gezegd. Wij hebben toch vakantie geboekt ( in Nederland) met annuleringsverzekering. Het is nu bijna 1 jaar later en hij leeft nog steeds, gelukkig! Ik was trouwens net zwanger toen hij met chemo begon.
Het zwanger worden zou ik gewoon mee doorgaan. Op vakantie gaan is een ander verhaal. Wij (mijn zussen en ik) hebben 2 jaar geleden toen er begin 2012 maagkanker werd geconstateerd bij mijn moeder ook gezegd we kijken wel hoe het tegen die periode zal gaan. Op dat moment was mijn moeder het belangrijkste en konden we niet eens aan vakantie denken. Mijn moeder werd alleen zieker en is helaas in mei dat jaar overleden en wij zijn toen in juli op vakantie gegaan. Je kan het niet zo 1 2 3 allemaal van tevoren plannen. Het is ook afhankelijk hoe het met je vader gaat. Natuurlijk wil je er voor hem zijn op dat moment, maar zeg eens eerlijk geniet je van de vakantie terwijl je weet hoe het met je vader gaat? Is het een camping binnen Nederland? Want als jij binnen 1 uur bij je vader kan zijn dan is het een ander verhaal.
Ik zou gewoon doorgaan met plannen, je weet nog helemaal niks. Zou wat betreft de vakantie wel een annuleringsverzekering nemen, doen wij nu ook altijd omdat onze ouders al wat ouder zijn en we het één en ander hebben meegemaakt met mijn vader....ook oa prostaatkanker, welke met chemo bestrijd is. Hij is november 2012 overleden, niet aan de prostaatkanker voor de duidelijkheid, en toen het in oktober duidelijk was dat het afscheid er aan kwam hebben we onze vakantie van die maand afgezegd...ben wel blij dat hij nog een jaar opa heeft kunnen zijn van ons zoontje, zou sowieso dus doorgaan met de zwangerschapsplannen. En sterkte...
Ik zou zeker doorgaan met zwanger worden. Alleen maar leuk voor je vader. De vakantie zou ik ook gewoon plannen. Je kunt niet je hele leven stil zetten omdat je vader misschien ziek is. Je weet nu nog helemaal niets. Als hij al een diagnose zou hebben vind ik het een ander verhaal. Daarnaast is prostaatkanker (als hij dat zou hebben) vaak een goed behandelbare soort kanker. Vaak beginnen mannen met alleen medicijnen (geen chemo). Het moet in een vergevorderd stadium zijn wil operatie of chemo aan bod komen. En met een licht verhoogd PSA lijkt me dat bij jouw vader niet het geval. Veel sterkte.
Mijn vader is ook erg ziek.. hij moet een longtransplantatie en anders heeft hij nog 18 mnd.. wij gaan dit jaar niet naar het buitenland. We hebben samen met mijn ouders een huisje geboekt in Nederland met annuleringsverzekering. Zwanger worden wil ik nu nog liever zodat hij dat nog kan meemaken. Succes
Ik zou gewoon doorleven, je dingen blijven doen. Het is natuurlijk de vraag of hij het heeft, en in welke mate (uitzaaiingen?). Met onuitgezaaide prostaatkanker kunnen de meeste mannen nog meer dan 10 jaar leven bijv. Ik zou het even aankijken en afwachten en gewoon verder gaan met het leven.
Het zwanger worden zou ik niet uitstellen. Vakanties zijn ook alternatieven voor zoals een last minute of annuleringsverzekeringen. Mijn moed heeft kanker en nu moeten ze weer onderzoeken doen. Ondanks dat het risico er is dat ze er niet bij kan zijn laten wij de verjaardag van onze dochter doorgaan. Mijn moeder wilde overigens ook niet anders, ze word maar 1x 2 jaar.
Gewoon plannen maken. Prostaatkanker is heel vaak gewoon te genezen hoor, en daar komt geen eens chemo aan te pas. Bij PSA van 7 lijkt me niet dat het uitgezaaid is want 7 is echt vrij laag. Je weet het natuurlijk pas zeker bij het krijgen van dr uitslag, maar ik zou als ik jullie was gewoon de plannen voortzetten. Vakantie kun je wel annuleren als dat nodig blijkt te zijn. En waarom niet doorgaan voor een tweede kindje? Daar kan opa toch alleen maar heel blij van worden?