Mijn dochtertje van net 1 jaar heeft een been lengte verschil wat op het blote oog duidelijk zichtbaar is. Toen ze 6 maanden was zijn er heupfoto's gemaakt omdat ze een extra beenplooi heeft.De uitslag was toen dat er een afwijking was maar dat ze er niks aan deden omdat het minimaal was. Maar nu is het geen beenplooi meer maar haar ene beentje is langer(of andere korter,is maar hoe je het bekijkt). Vanmorgen hadden we een afspraak bij de kinderarts en morgen krijgt ze een echo van haar heupen en ze moet naar de orthopeet in het ziekenhuis. Zijn er mama's die ook zo iets mee hebben gemaakt? Liefs Vlindertje
Hoi Ben geen mama van een kindje met een heupafwijking maar heb zelf heupdysplasie. Er is een site waar je misschien beter terecht kunt voor vragen over heupafwijkingen. http://www.heupafwijkingen.nl/ Hoop dat je hier iets aan hebt, weet dat er een forum is voor ouders met kinderen die heupafwijkingen hebben.
wij hebben een kidje bij ons op het kdv daar mee gehad. die heeft eerst in atractie gelegen dat is wel heel heftig dat is met gewichtjes en zo om het beentje in de goede stand te krijgen. dit is niet gelukt toen is het ander gedaan weet even niet meer hoe. en toen heeft ze een gips broek gehad. dus een hele broek van gips alleen ene gat rond haar billen en doos. en haar voetjes waren. vrij. erg pittig, maar het meisje heeft er niet heel veel last van gehad. Daarna heeft ze een Speciaale sprijt broek gehad. met schanieren zodat ze er mee kon lopen. en dit alles heeft niet goed genoeg geholpen en nu moet ze als ze 4 is geopereerd worden. Dit is dus wel een heftig gebeuren geweest. het hoeft niet zo te gaan. is per gebeuren verschilend maar wou het je wel vertelen zo dat je wel weet
Dankje voor jullie antwoorden en de link. Hoop dat ze niet geopereerd hoeft te worden en dat het met een zooltje ofzo is op te lossen. Vanmiddag hebben we een echo en dan nog een weekje wachten op de uitslag.
Hoi vlindertje, Ooo, ik weet niet wat te schrijven, heb er geen ervaring mee. Maar weet dat je mij kunt mailen als je behoefte aan hebt. Een knuffel voor jullie beiden. Hoe is het nu?
hoi wij hebben er wel ervaring mee,ashley heeft me 3 mnd een echo gehad in het ZH niets op zien zeiden ze,met 6mnd was ik bij het CB en ja hoor de ats zei,ze heeft een beenlengt verschil,weer fotos gemaakt,ja nu zagen ze dat ze een beetje A-symetrisch was,maar ze zouden het wel met de groei bekijken,maar ik had daar geen goed gevoel bij,dus we hebben een second opinium aangevraagd bij het sophia KZH en ja hoor ze kreeg een spreidbroek,eerst 3 mnd 24 uur per dag om,en toen 3 mnd alleen de nachten,en nu sinds juli helemaal vanaf,in april terug komen voor controle
@Danielle, Dus Ashley was ook een duidelijk beenlengte verschil te zien?Het is hier echt een paar cm verschil. Z'n arts vraagt dan zie je er iets van met lopen,tja die kleintjes lopen veel zijwaards als ze nog niet los lopen. Zie je bij Ashley nu nog beenlengte verschil? Morgen krijgen we te horen wat ze er aan gaan doen en hoe de echo's waren van haar heupen. Maak mij er best wel zorgen om.
vlindertje nog een klein beetje,lengteverschil 0,5 cm. ik begrijp je heel goed dat je,je zorgen maakt,het is goed te behandelen hoor meis. succes
Hoe was het vandaag in het ziekenhuis? Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt, ik las op jullie site ook al over een operatie, lijkt me niet niks hoor. Ik hoop dat er een makkelijkere oplossing is...
Eigenlijk best goed nieuws De arts zag op het blote oog meteen 2-3 cm verschil.Als Megan haar eerste stapjes los zet moeten we een nieuwe afspraak maken en dan gaan ze staand foto's maken. Het word voorlopig geen operatie(godzijdank)maar zooltjes.Om de zoveel tijd moeten we een foto laten maken om zo het verschil in beeld te krijgen en goed in de gaten te houden. De arts heeft ons goed gerust gesteld en zei ook dat het nog alle kanten op kan gaan,en dat het moeilijk te bepalen was omdat ze nog zo jong is en nog volop in de groei. Als het straks echt zo is dat het 2-3 cm is dan moet ze waarschijnlijk op 10 jarige leeftijd geopereerd worden.Daar wil ik nog even niet aan denken. Dus de uitslag is ons meisje krijgt een zooltje.
hoi! toen wij voor het eerst naar het cb gingen zagen ze al direct dat ze een heupafwijking had. met drie maanden moesten wij naar het ziekenhuis voor een echo en daarop was te zien dat ze een spreidbroek nodig had. na 3 mnd werd duidelijk dat dit niet het gewenste effect had en kreeg ze de diagnose heupluxatie en moest ze voor 4 weken in tractie in het ziekenhuis. nu heeft ze alweer bijna 3 maanden een gipsbroek. 23 feb mag hij af, dan hoeft ze een paar weken even helemaal niks en dan nog 3 tot 4 maanden weer een spreidbroek. best heftig allemaal, maar mijn dochter blijft er een heel vrolijk meisje onder en lijkt er helemaal niks geen last van te hebben. als tip wil ik je meegeven ga op zoek naar een kinderorthopeed deze zijn gespecialeerd in de afwijking. wij gaan naar het wilhelmina ziekenhuis in assen (dr visser) en zijn hier erg te spreken over. succes ermee. groetjes joyce