even mijn verhaal vertellen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssanne, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Kun je tussendoor niet nog wat brood geven?
    Mijn zoontje krijgt overdag eigenlijk precies hetzelfde dus ik vind het niet weinig alleen en is wel ruim verdeeld over de hele dag. Mijn zoontje krijgt:
    - 7.00/7.30 : 180 cc
    - 10.00/10.30: 200 gram fruit
    - 12.00 uur: halve boterham
    - 13.30 180 cc
    - 17.00 200 gram groente
    - 19.00 180 cc

Het lijkt dus heel veel op dat van jou alleen heb ik er nog een boterham tussen, miss kun jij dat dus ook doen en beetje schuiven overdag zodat hij wat vaker wat krijgt. Verder zou ik blijven hameren op een doorverwijzing naar een kinderarts. Ik vind overdag een huilend kind niet gewoon! 's nachts zijn er helaas meer kinderen in de weer maar hij mag natuurlijk niet de hele nacht huilen want dat klopt gewoon niet! Zeur net zolang tot je een verwijzing hebt meid en probeer zo nu en dan tijd voor je zelf te plannen want dit houdt niemand vol!

Sterkte!

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wat vervelend voor je meid.. snap dat je er dan een beetje doorheen zit..
    ik zou je kindje proberen wat meer voeding te geven en als hij niet een hele fles wil geef je gewoon een beetje.. en een uurtje later nog wat..

esmee kreeg met die leeftijd nog 6 flessen van 180cc ze was erg hongerig.. en ook nog fruit en groente..

succes meid! het wordt altijd weer beter!

3. Esmeesmama

Esmeesmama Actief lid

29 dec 2006
    135
    0
    0
    salarisadministrateur
    Capelle aan den IJssel
    Ik weet uit ervaring dat ze ook erg huilerig kunnen zijn door de jeuk van het eczeem. Zorg dat je van de huisarts een doorverwijzing krijgt voor de dermatoloog.

Ik heb met mijn dochter ook vreselijk getobt met eczeem. Ben (na een veel te lange tijd) doorverwezen naar de dermatoloog. Daar kreeg ik teerzinkzalf en een hormoonzalf en daarvan is ze ontzettend opgeknapt. Laat je niet bang maken door horrorverhalen over hormoonzalf (hydrocortison), meestal hoef je het maar een korte tijd intensief te gebruiken, daarna wordt de ezceem snel minder en kun je al gaan afbouwen. Je zal zien dat je kindje al rustiger wordt als ze van de jeuk verlost is!

Sterkte!

4. hai
    ik heb dit zelf ook meegemaakt,en met de tijd mee veranderd er veel. Wat ik zelf heb veranderd is dat jaydienne 1 x per 2wkn gaat uitlogeren bij oma/tante. Is een speciale dag voor mijzelf. Wat ik je ook kan aanraden is je zoon insmeren met natusan bedtime baby..hielp bij jaydienne ook heel erg goed en eventueel een massage voor het slapen gaan heb bij de CB cursus gevolgd,hielp heel erg veel. Zij is in een paar mnd tijd veel veranderd. Plus verder wil ik je succ6 wensen, je lijkt mij een sterke vrouw ik heb dit een lange tijd alleen gedaan, was een alleenstaande mama en het lukte mij prima,dus ik denk dat jij het zeker ook kan.
    Sterkte!

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik mocht van cb absoluut niet meer geven dan 600 cc per dag van opvolgmelk2. Dus volgens mij valt het qua voedingsgedrag nog best mee...

6. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    hoi,
    Mijn dochtertje van 5 maanden heeft ook eczeem, ze heeft wat men noemt een atopische huid. Ik ben ermee naar de dermatologe geweest en die heeft een fantastische ( maar peperdure ) creme voorgeschreven.
    het heet EXOMEGA van A-DERMA. dat helpt enorm.
    mijn dochtertje lacht nu de hele dag door en slaapt ook terug goed.
    ik moet er wel bij vertellen dat ik in belgie woon en dus niet weet of ze dit ook in nederland verkopen. moest je het nodig hebben kan je me altijd een pb sturen en dan kan ik je verder helpen met adressen en zo.
    meestal groeien baby's uit de eczeem als ze een jaar of twee zijn dus hou hoop meid!
    Eczeem kan ook een uitting zijn van een allergie dus in plaats van naar de huisarts te gaan zou ik een dermatologe raadplegen want ik heb ook 10 jaar in NL gewoond en weet ondertussen dat veel huisartsen je met een zalfje naar huis sturen zo van " zeur niet zo " ( wil niet zeggen dat jouw huisarts dat ook doet he ) maar als je meer informatie wil...laat weten dan help ik je hierbij!
    groetjes femke

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Ik vind het echt super dapper van je dat je hier je verhaal hebt gedaan! Wat betreft het niet willen leeg drinken van de flessen, je zou misschien het laatste wat hij rest kunnen aanmaken met pap en deze dan met een lepeltje verder geven. zo kun je er vaak nog wat extra`s in krijgen. help bij mijn dochtertje heel goed namelijk!
    heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina