Uitslag bloedonderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annie24, 2 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee, maar heb nu een vraag die ik echt even moet stellen en waarvan ik het antwoord eigenlijk niet terug kan vinden:

Ik ben in juni 2009 gestopt met de pil, maar helaas nog niet ongesteld geweest. Daarom ben ik in augstus 2009 begonnen met temperaturen omdat ik wil weten hoe mijn temp/cylcus verloopt. Nu wil het zo zijn dat ik volgende week woensdag een MRI heb. Dit is al uitgesteld omdat ik aan de hand van het temperaturen weet dat ik vandaag op dag 15 zit na mijn eisprong. Ik had dus eigenlijk verwacht dat ik nu ongesteld zou zijn en dit volgende week met de MRI weer over zou zijn.

Helaas ben ik dus nog niet ongesteld en geeft de test een heel vaag lijntje weer, wat misschien ook een indrooglijntje kan zijn?

Daarom aan jullie de vraag: als je bloed zou laten prikken om te kijken of ik zwanger ben binnen hoeveel dagen is de uitslag er dan? Mijn huisarts prikt geen bloed voor zover ik weet, dus ik zou dan naar het ziekenhuis moeten. Eigenlijk wil ik namelijk woensdag 100% zeker weten dat ik niet zwanger ben omdat de MRI schadelijk kan zijn voor het vruchtje als dat er eventueel is.

Allemaal alvast heel erg bedankt!

2. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Soms dezelfde dag als de A CITO op het verwijsbriefje zet. Ik heb 2x zo'n test gehad en beide keren de volgende dag resultaat binnen.
    Succes meid!

x

3. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Ik zou overmorgen nog een test doen. Als het lijntje dan duidelijker is ben je denk ik zwanger.

Is het vage lijntje wel roze en welke test heb je gedaan?
    Wanneer de test overmorgen duidelijker is kun je denk ik bij je huisarts wel een bloedtest krijgen. Zeker omdat je aangeeft het zeker te moeten weten voor de MRI.
    Meestal is de uitslag er wel binnen een dag of 2 dacht ik.

4. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
  5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik vind je geweldig!!! Morgen bel ik de assitente even op waarna ik mijn verhaal aan haar uitleg en vraag of het idd zo snel kan.
    Dan geef ik ook meteen aan dat ik dan voor de zekerheid het weekend nog af wil wachten en dan maandag of dinsdag een bloedonderzoek wil laten doen zodat ik met een gerust hart (wbt een evt zwangerschap dan) woensdag de MRI kan ondergaan.
    Vanavond kan ik in ieder geval rustig slapen omdat ik nu weet dat het evt wel mogelijk kan zijn om de uitslag snel te krijgen.

6. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Het lijntje is wel heeeeeel licht roze (vind ik dan hé) Ik had nog een MatCare test liggen, dus die heb ik gedaan. Maar omdat ik het nu nog niet zeker weet ga ik morgenavond (is hier dan koopavond) even een KV test halen en die doe ik dan vrijdag voordat ik ga werken.

Als ik geen bloed laat prikken en ik blijk achterafa toch zwanger geweest te zijn 'schiet ik mezelf ook voor m'n kop', dat weet ik nu al. Dus ik wil gewoon graag het zekere voor het onzekere nemen.

7. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Tuurlijk kan dat meid!
    Weet je , de HA hoeft alleen maar een briefje mee te geven en that's it. Geen moeite voor hun dus! Als ik jou was zou ik proberen om morgen een briefje te krijgen zodat je zeker weet dat je de uitslag op tijd hebt. Stel je doet het maandag en er raakt wat kwijt in het lab. of wat dan ook dan kan het zijn dat je woensdag de uitslag niet hebt...!

In elk geval....succes ermee !!!

x

8. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik heb idd besloten dat ik morgen even opbel; dan kan ik in mijn pauze eventueel het formulier ophalen. Dan doe ik vrijdagmorgen nog een test en dan evt direct daarna bloedprikken.

9. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    goed plan!

10. Mythos

Mythos Lid

29 aug 2009
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    Succes met testen beter het zekere voor het onzekere hoor, ik begrijp je helemaal, zou het zelf ook doen.

Laat even wat weten hoe het afloopt.

11. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Ja succes. Ik hoop voor je dat je geen MRI mag maken!!!

Ik moest een rontgenfoto maken 19-8 (3 dgn voor ongi) maar toen ik vroeg in hoeverre het kwaad zou kunnen omdat ik bezig ben met zwanger worden, raadde de radioloog het af. Ik dacht dat ze wel een oplossing ervoor zouden hebben, een loden deken ofzo. maar nee, ik kon weer gaan :S

SUcces, ik hoop dat je MRI uitslag niet ernstig is. ;)

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben na een ICSI-behandeling altijd standaard een bloedonderzoek om te kijken of ik zwanger ben. Dat gaat wel via de gyn, waar we onder behandeling zijn en niet via de huisarts. Ik moet 's ochtends bloed laten prikken en dan kan ik 's middags voor de uitslag bellen. Dus je kunt zeker al heel snel de uitslag hebben, maar dan moet het wel speciaal vermeld worden.

13. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Hier hetzelfde! Ben eergister van paard gevallen en moest foto's van mn rug en duim laten maken. En rug wilden ze absoluut niet doen voor ik wist of ik zwanger ben of niet. Heb dan wel aangedrongen om van mn duim foto te maken (anders kom je helemaal voor niets naar daar!) en toen hebben ze me ook zo'n jas aangedaan voor de zekerheid.
    Moest dus verplicht bloedtest laten doen, maarja, een week voor NOD, tuurlijk is die dan nega! Veel te vroeg! Ben nog steeds niet terug geweest want wil het risico echt niet nemen.

14. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Vast heel stom dit van mij hoor..

Maar een MRI werkt toch niet met gevaarlijke straling???

Komen geen rontgenstralen bij te pas.. alleen magnetish.
    Dat is volgens mij ook de enige scan die wel mag als je zwanger bent..

Of ben ik nou zo achterlijk :$ hihi

15. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.162
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Geen idee :)

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Een MRI kan volgens de neuroloog die ik had weinig kwaad als je al een paar maanden zwanger bent. Het kan alleen 'kwaad' als het vruchtje nog heel erg klein is...

Ik heb trouwens geen bloedonderzoek aangevraagd. Gister ging opeens m'n temp weer 0,6 omhoog; heb voor de zekerheid een KV test gedaan, maar die was negatief. Totdat ik na ging denken en naar mijn idee ook last had van ovulatiepijn. Aangezien ik na 84 dagen nog steeds in mijn 1e ronde na de pilstop zit heb ik voor de zekerheid een ovulatietest gekocht en die gedaan. En die was dus duidelijk positief! Vanmorgen was m'n temp nog steeds hoog, dus ik denk dat ik deze week mijn ei heb gehad. We wachten dus maar weer af; aan wachten ben ik ondertussen wel gewend na 84 dagen.

Deel Deze Pagina