Vorige week, teste ik op donderdag avond heeeeel licht positief. De volgende dag een digitale test opgehaald, en ja hoor: Zwanger!! Ik kon het gewoon niet geloven. We waren net bezig met onderzoeken in het ziekenhuis, en als mijn scan goed zou zijn, zou ik volgende maand starten met IUI. Ik zou dan 4.3 zwanger zijn, nog heel pril dus. Op vrijdagavond voelde ik buikpijn, en dat ik bloed verloor. Zaterdag en Zondag ook bloed verloren. Het zag eruit als een gewone ongesteld heid, alleen dan de helft minder. Zaterdag morgen de HA gebeld, en die zei dat ik er vanuit moest gaan dat het een MK was. Ok. Wel jammer, maar goed, ik wist nog maar 6 uur dat ik zwanger was, en ik kon het al niet geloven... Op zondag avond is het bloeden gestopt, na een aantal stolsels. Verder geen weefsel ofzo gezien. Dinsdag morgen naar de gynaecoloog geweest, echo gehad, er was wel iets te zien, maar of dat nu goed of fout was? Onduidelijk. Ik test nu elke dag met goedkope testen, omdat ik er vanuit ga ( ging ) dat het een MK was, en ik graag wilde weten wanneer het HCG uit mijn lijf zou zijn, en ik mijn "ei" weer kan vinden. Alleen deze testen worden niet lichter, eigenlijk alleen maar donkerder. Toen een digitale test gedaan met indicator, en die gaf 2-3 aan. Wat precies zou kunnen, want die dag zou ik 5 weken zijn. Ik had ergens gehoopt dat de test 1-2 aan zou geven, zodat ik wist dat mijn HCG daalde. Ook vanaf woensdag nu erg last van pijnlijke borsten, vlagen van misselijkheid, etc. Ik kan pas over 1,5 week weer heen, en dat is opzich ook prima, omdat als er wat is, het dan duidelijk te zien moet zijn. Maar goed...ondertussen zit ik dus best in twijfel!! Omdat ik begon te bloeden met 4.3 weken ( als ik niet getest had, had ik gedacht dat ik ongesteld was geworden ) kan mijn HCG toch niet zo hoog zijn, dat het meer dan een week duurt voordat het eruit is? Iemand die dit verhaal herkend?
Tsja zoals je al aangeeft heb je wel bloed verloren maar een stuk minder als een menstruatie. Dan kan het nog alle kanten op. Er zijn veel vrouwen die in het eerste trimester bloed verliezen, zelfs denken dat ze ongesteld zijn en pas later ontdekken dat ze zwanger zijn.. Mocht het wel mis zijn en als je nog weefsel hebt en je lichaam nog "denkt" zwanger te zijn maak je nog HCG aan en worden je testen eerst duidelijker.. Ik hoop natuurlijk het eerste.. Succes met w88, ik ken het, het is slopend. Dikke knuffel vanuit hier!
Dat je testen donkerder worden, kan twee dingen betekenen: of je bent toch nog zwanger, (bloedingen betekenen maar in 50% van de gevallen daadwerkelijk een miskraam). Of er zit wat restweefsel wat HCG produceert, en je bent dus niet meer zwanger. In beide gevallen idd helaas wel handig om 1,5 week te wachten, omdat je dan tenminste goed moet kunnen zien of het wel of niet goed zit. Hopelijk is alles nog goed! Sterkte met wachten!