meerdere vragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by juultjeT, Jan 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

May 23, 2011
    2,026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Hallo,

ik heb vorige week 5 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm premature weeen. Na onderzoek bleek ik een blaasontsteking te hebben (terwijl op de dag van opname bij de huisartsenpost mijn urine op ontsteking was gecontroleerd en daar kwam niks uit) en ik heb streptokokken in de schede en heel veel in de blaas. Het leek erop dat dit de weeen had veroorzaakt. ik heb antibiotica gehad en zal in het ziekenhuis moeten bevallen, zodat ik tijdens de bevalling anyibiotica kan krijgen om ons kindje te beschermen voor de streptokokken. vorige week donderdag ben ik thuis gekomen uit het ziekenhuis nadat aan de ctg bleek dat alle harde buiken over waren en op een inwendige echo bleek dat alles van binnen nog mooi dicht zat. afgelopen dinsdag moest ik voor controle naar de gynaecoloog. Ik ben tijdens het zh verblijf 1,5 kg afgevallen en na thuiskomst bleef er langzaamaan wat af gaan, terwijl ik gewoon eet en weinig beweeg (zit in de ziektewet nu en moet rustig aan doen). ik vroeg de gynaecoloog of dit raar is of dat het kwaad kan, aangezien ik de laatste tijd juist best hard groeide en nu ineens afval. maar hij reageerde er eigenlijk niet op. mijn urine is ook niet meer onderzocht om te zien hoe het met de blaasontsteking en streptokokken is en er is ook geen inwendige echo meer gedaan (terwijl ik vertelde dat het zondagavond en nacht nog best gerommeld had). dit alles bij elkaar maakt me een beetje onzeker.

Is het niet raar dat de gyn geen echte nacontrole meer heeft gedaan (dus urine controleren en inwendige echo)?

is het normaal dat ik afval terwijl ik veel minder beweeg dan voorheen en kan dit geen kwaad voor de kleine? Ons kindje groeit nu toch het hardst, dan zou je toch denken dat mijn gewicht nu ook sneller stijgt?

De assistente liet me bloed prikken om de rhesusfactor en antistoffen te laten checken, maar bij 12 weken heeft de verloskundige me bloed laten prikken en mijn bloedgrowp bleek A Positief. waarom moet ik dan nu nogmaals bloed laten prikken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

in het ziekenhuis wordt weer bloed afgenomen omdat je daar gaat bevallen, ze hebben kruisbloed nodig, zoals dat heet, dan is daar jouw bloedgroep ook bekend in het systeem (normale procedure).
    Het is niet standaard dat je weer een inwendige echo krijgt en een urine check als je met ontslag gaat, de arts bepaalt wanneer hij/zij dat nodig vindt.
    Afvallen kan, je kindje groeit wel maar dit gaat dan nu even ten koste van jou. Geen zorgen over maken, het komt er wel weer aan!

Mirjam

3. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

May 23, 2011
    2,026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Dankjewel! das duidelijk :)

Share This Page