Hee dames, Even een vraag. Ik hou heel veel vocht vast in mijn voeten en benen. Doe alles wat ik kan en meer kan ik niet doen. Nu vroeg ik me iets af. Is het mogelijk dat na de bevalling, wanneer je het meeste vocht weer uitplast, dat je huid slap blijft of trekt de huid zich gewoon terug? De gyn heeft me aangeraden om bij de apotheek te vragen naar een elastische kous met lichte druk voor 's nachts, omdat ik wakker word van de pijn. Hebben jullie hier ervaring mee? Heb een steunkous van de Hema geprobeerd, maar dit neemt geen vocht op en krijg er koude voeten van. Ook op de website van comfortkousen steunkousen besteld, maar die krijg ik niet aan en mijn man heeft her geprobeerd, maar het doet zo'n pijn!! Dus ook deze zijn te strak volgens de gyn. Hebben jullie tips?
Je heb zowiso van die aanteekhoezen voor je steunkousen.....Deze kan je denk zowiso bij een thuiszorg winkel kopen of apotheek?!?! Hierdoor glijd je kous wat makkelijker aan...Let inderdaad wel op dat je niet een maat te klein heb...benen goed hooghouden,ook snachts, leg een kussen of deken oid onder je matras aan het voeteneinde. En wat betreft je huid of die niet uitgelubberd is.....Daar zou ik me geen zorgen om maken, heb ik nog nooit gezien bij mensen (werk in de zorg) eerder je zwangerschapsuitkering dan je enkels. Succes
Dank je! Ja, ik heb die hoezen gezien. Alleen is het voornaamste probleem dat als de sok aan is mijn benen zo ongelooflijk veel pijn doen. Net even gekeken naar de kousen die ik besteld had. Qua druk heb je vier varianten: licht, mild, gemiddeld en zwaar. Ik had de milde variant en deze doen al zoveel pijn. Misschien is het dan gewoon niet aan mijn besteed of hoort dit zo?
Pffffff ik weet er het fijne ook niet van....anders even aan je huisarts vragen voor meer info?!? Succes iniedergeval
Hier ook giga oedeem in de voeten en enkels. Helaas werkt niks bij mij, loop al 3 weken te tobben. Heb zojuist mama buikbalsem van etos op m'n voeten gesmeerd, en dat is fijn!!! Aanrader dus om dat op je voetjes te masseren!
Oké, dank je wel voor de tip. doet het bij jou ook zo'n pijn? Dit gedeelte mag wat mij betreft best overgeslagen worden
Ja ontzettend.. prikt en brandt, vooral s'avonds. Die etos mama buikbalsem zorgt er echt voor dat het een beetje wordt verdoofd, gister avond dus gesmeerd en had na 10min minder branderige voeten.
Anders via de huisarts een verwijzing vragen om steunkousen aan te laten meten. Dan kom je terecht bij iemand die er voor opgeleid is om ook te beoordelen welke drukklasse je moet hebben. Een te lichte drukklasse kan namelijk ook juist weer meer pijn geven doordat het gaat insnoeren, krijg je van die striemen op je benen. In ieder geval inderdaad benen goed hoog houden ook 's nachts en veel bewegen met je voeten. Insmeren is in ieder geval fijn voor je huid, omdat die flink op spanning komt te staan door de druk van binnenuit. Overigens rekt de huid zeker weer terug hoor! Dus daar geen zorgen over 😊