even mn ei kwijt *verhuizen*

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    vandaag brief binnen, we hebben ene huis toegewezen gekregen woehoe! meteen vandaag kijken en de neef van huidige bewoonster kwam al naar buiten met de melding 'ik zeg het alvast, het huis is echt een rotzooi, probeer er aub overheen te kijken' Hubby en ik dachten dat t wel mee zou vallen. maar toen we binnen kwamen werd je al verwelkomt door een muur van nicotine lucht. de deur naar de kamer ging open en hier stuitte je op een nieuwe dikkere muur van nicotine. De muren hadden een mooie 'behang' laagje van bruine drap en het echte behang was zo vervuild dat het aan het bobbelen was. je moest goed kijken dat je niet ergens op stond. daaronder lag ook nog ergens laminaat die we achterin de woning bij de eethoek eindelijk beetje goed konden bekijken *omg*. De keuken zag er nog redelijk uit vergelegen met de woonkamer. Ook hier weer een mooie kleur effect van bruine nicotine. De tuin wilde de meneer ons wel laten zien, maar dit kon alleen met een machete en hakbijlen. Tot 2meter hoge distels en andere soortgelijke fijne bloemetjes waar een egel jaloers op zou zijn. Op naar de 1e verdieping. Mevrouw zat in een rolstoel(van de trap gevallen en kan bijna niet meer lopen) dus we hoopten dat het er boven wat beter uit zou zien omdat ze daar toch niet kan komen. maar helaas, deze droom werd al snel verstoord toen we de overloop op liepen. een kantoor achtig tapijt met brandplekken en ook hier weer een mooi bruin 'behangetje' zoals beneden. de badkamer werd als eerst laten zien, ik hield mijn hart vast maar wonder boven wonder was deze echt picobello! niks op aan te merken(doucht die mevrouw wel eens?) Dan slaapkamer nummer 1. Dit werd de rommelkamer genoemd (hoe noem je rest van het huis dan??) Mooi formaat maar ook hier was alles te vinden wat thuis hoort op een stortplaats van de gemeente. Slaapkamer 2 was de volgende. Weer verontschuldigde de man zich voor de rommel maar ook voor het bed waar we maar niet naar moesten kijken. was het dan zó erg? mijn bed is ook wel eens niet opgemaakt, maar wat we nu al hadden gezien op de beganegrond, kon het niet veel goeds betekenen dus adem in en gaan met die banaan. Ook hier kon je de kamer niet inkomen vanwege de rommel. ondertussen zat ik de camera's te zoeken van het programma Mijn leven in Puin. maar niks te bekennen. niet dat ik die door de rommel had kunnen vinden maar je weet maar nooit. Het bed, omg het bed. Weer legde de man het uit. Zijn tante(bewoonster) was van de trap gevallen en met hulp naar boven gebracht tot de ambulance er was. meerdere botbreuken waarvan 1 bot door haar vel stak. wat een heerlijk detail is dat ook bij zo'n bezichtiging of niet dan? Nadat ze naar het zkh was gebracht door ambulance heeft ze een jaar in het zkh gelegen. Met alle gevolgen van dien want het prachtige bebloedde bed lag er nog precies bij zoals 1 jaar geleden... Het begon ondertussen op een of ander horror film te lijken waar er lichamen werden ontleed en verpakt werden in vuilniszakken. Op naar de zolder. wat zouden we hier nu weer gaan vinden. Jimmy Hoffa? Dit was nog het meest opgeruimde van het hele huis maar ook hier kon je de kamer niet in vanwege de rommel.

Al met al een leuk huis! de ruimtes zijn echt super, 3 grote kamers voor zover die te zien waren. Woonkamer en eethoek/keuken waren ook perfect van formaat als je de rommel er beetje bij weg dacht. Huis moet in 2weken klaar zijn, leeg en schoon. maar ik hou mn hart al vast. 2sept is opleverdatum die ze ammenooitniet gaan redden. Nu is het dus afwachten hoe zij het huis opknappen en wat de woningbouw nog eventueel achter hun op moet ruimen ookal zijn er strenge regels hoe je een huis moet achterlaten.

Wanneer wij de woning in kunnen is dus nog een grote vraag. érgens in september zal het worden. Wanneer wij dus onze huidige woning moeten opzeggen is dus ook nog een grote vraag. Helaas is het nu weekend en is de woonmakelaar van de woningbouw al naar huis. maandag kunnen we dus pas weer onderhandelen en dingen regelen

To be continued :p

2. eef80

eef80 Niet meer actief

Bah bah,,eerst ontsmetten die handel!
    Maar gefeliciteerd met jullie huis!

3. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Je kunt in elk geval een hoop spullen kwijt;):D
    Maar wat een bende. Ik hoop dat ze een beetje vlug alles leeg en schoon hebben....en goed ontsmet:$
    En natuurlijk gefeliciteerd!!

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Soms moet je een beetje door de troep heen kijken (Wij gaan een klus woning kopen, ziet er ook niet uit) maar is vast iets moois mee te maken! Gefeliciteerd

5. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Haha moest zo lachen hierom dat is idd omdenken je kunt in elk geval veel spullen kwijt heerlijk toch haha..

Ben benieuwd voor jullie deze woningbouw hier is echt streng hopen dat ze dit ook netjes opleveren.. gefeliciteerd alvast ;)

6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dank voor de felicitaties! :D zijn echt super blij met het huis. met de troep en viezigheid wat minder. maar idd huis moet schoon en leeg zijn op t moment dat wij erin kunnen. die neef is alleen zo belachelijk laks en lui. hij wilde eigenlijk gewoon een wit verfje kopen, ff wat over t plafond kwakkelen en thats it. hij gaat woningbouw maandag nog bellen dat hij geen zin en tijd heeft om het behang eraf te halen en dat het er nog prima op zit en we zo ander behangetje eroverheen kunnen doen, nou noway dus

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou de woningbouwvereniging zal toch ook wel naar de woning komen kijken? Die zullen er dan niet blij van worden haha. Er zijn best strenge regels over hoe een huis opgeleverd moet worden, doen ze dat niet, dan doet de woningbouwvereniging het maar moeten de bewoners wel betalen en die prijzen zijn belachelijk hoog!
    Wij hebben 2 maanden geleden ook ons appartement moeten opleveren, nu zijn wij altijd netjes, maar je kreeg een lijst met wat je moest doen en ook de prijzen als zij dat zouden doen. Behangetje afhalen moet je 500 euro voor betalen als de woningbouwvereniging dat moet gaan doen!
    Dus die neef kan wel lui en moe zijn, hij zal denk ik toch wel moeten haha.

In elk geval proficiat met jullie nieuwe huis en het zal vast wel goed gaan komen en dan kunnen jullie er iets moois van gaan maken!

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als het goed is en jullie niks overgenomen hebben (waar ik even niet van uit ga omdat het allemaal niks meer is zo te horen) dan zullen ze het huis leeg en schoon op moeten leveren. Goed behang mag blijven zitten, dus alleen geel zal geen probleem zijn, maar als ik het zo hoor valt het bijna van de muur en dat mag dus niet. De plafonds moeten vaak gewoon wit opgeleverd worden, dit kan dus door gewoon te witten. Ook alle vloeren moeten worden verwijderd tot de oorspronkelijke ondervloer, dus het beton of hout en moet geveegd zijn. En let ook even op de achtertuin, bij ons was het namelijk de regel dat er niks hoger mocht zijn dan 1 meter hoogte. Maar in principe mochten ze dus gewoon alles daarboven snoeien en dan was het klaar. Ik zou dus vooraf even goed informeren hoe dat bij deze woningbouw allemaal in de papieren staat, dan weet je ook wat je kunt eisen als het niet gedaan is. En ik zou idd maandag even bellen en vragen per welke datum je de sleutel krijgt, als het goed is hebben zij het huis al bekeken en overlegt wat mag blijven zitten en wat niet. Ik neem aan dat ze dus ook weten of er nog dingen vervangen gaan worden of dat ze de boel eerst nog moeten desinfecteren. Heel veel succes, verhuizen is leuk, maar alles wat er bij komt kijken is vaak toch een behoorlijk gedoe.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    heb woningbouw vandaag gesproken wat nou precies de afspraken zijn tussen woonmakelaar en huidige bewoner. alle behang móet eraf. en idd plafond beneden moet gewit worden. maar als je dat met een goedkoop spulletje doet dan trekt die nicotine zo door de verf heen na een paar maanden (helaas ervaring want mn moeder heeft 30jaar gerookt en toen mn ouders uit elkaar gingen en mn pa het plafond ging witten, trok de nicotine zo door de verf heen)

tuin moet onkruid vrij zijn. als zij dat zelf niet doen(wat wel afspraak is) dan doet woningbouw het zelf maar dat gaat dan zo hop hop en niet vragen hoe t er daarna uit ziet met omgespitte tuin van hier tot tokio

10. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Bah, bah, bah! Ik vond onze ex bewoners als smerig maar dit klinkt wel heel erg. Gefeliciteerd en sterkte wil ik dan ook zeggen.

Enige tip m.b.t. rook/nicotine die ik hebik, koop speciale latex voor je plafond. Gewone latex trekt de lucht en gele kleur gewoon doorheen. Is duurder dan normale latex maar wel de moeite waard. Verder alles, maar dan ook alles wat je kan strippen,strippen. Anders kom je helaas niet van de lucht af. Vloerbedekking, behang, raamdecoratie, alles eruit. Maar goed, dat zul je zelf ook vast al bedacht hebben ;)

11. MB2

MB2 Actief lid

13 sep 2012
    435
    27
    28
    NULL
    NULL
    Voor mijn ouders in hun huis gingen wonen (waar ook flink gerookt was) hebben we het plafond eerst afgenomen met water met amoniak, goed laten drogen en daarna goed dekkende verf erop.

12. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    gefeliciteerd, fijn dat je de woning bouw heb gesproken!
    een tip voor de nicotine; steradent (van de kunstgebitten) oplossen in heet water in een planten spuit doen en op het plafond spuiten!
    daarna met een doek er over heen! daarna nog een keer met ammoniak en dan goede latex er op.
    het is wat werk maar heeft hier super gewerkt. beter dan na een jaar weer witten!

succes!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Wil dat plafond idd goed schoon maar huidige bewoner moet het zelf doen van de woningbouw en die gaat t op een lowbudget manier doen ben ik bang

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik bedenk me alleen maar, wat een rotleven heeft deze vrouw gehad. Niemand die haar hielp met het huis toen zij het niet meer kon. Geen mensen om haar heen die haar de moeite vonden te helpen. Ik vind het bizar te lezen dat een jaar na het ongeluk deze vrouw nog zo'n vies bed heeft met de sporen van het ongeluk.

15. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Voordat zij t zkh in ging was het al zo'n pest bende want ze is pas een maand weer thuis uit zkh en is dus een jaar niet daar geweest. Moest ervoor dus al zo'n zwijnenstal zijn. En idd vond t ook vreemd dat niemand dat bed ff had gedaan, heel vreemd

17. sepherine

sepherine Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning !!!!
    Veeeeel sterkte met de rommel en nicotine muren :D
    Komt vast goed

Deel Deze Pagina