Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik heb een schoonzus waar ik best aardig mee overweg kan. Ze heeft met haar vriend ook een kindje. (2maanden oud) en spreken elkaar regelmatig. Haar vriend zie/spreek ik amper en ken ik dus niet zo goed. Mijn vriend ziet hem eigenlijk ook nooit. Nu wil mijn schoonzus voor haar vriend een groot verrassingsfeest geven. Ze vindt hun appartement er te klein voor. Ze vroeg of het feest dan bij ons in huis mag worden gehouden. Mijn vriend zou het met mij overleggen. Ik zit hier eigenlijk niet zo op te wachten. Ik ken zijn familie en vrienden totaal niet. En zit dus een hele dag met een huis vol vreemde mensen voor andermans verjaardag. Ik vind dat een beetje vreemd. Ik vind het eigenlijk ook veel te druk voor onze kleine zo'n hele dag vol met mensen. Onze huiskamer is echt niet zoveel groter als bij haarzelf. Al met al voel ik me er dus niet zo prettig bij, terwijl ik toch echt niet ongastvrij ofzo ben. Iedereen kan hier altijd binnenkomen, blijven eten etc... Ik moest haar maar appen over het feest. Dus heb ik geappt dat we overlegt hebben maar het liever niet willen. Ook vanwege de kleine. Met nog een sorry erachteraan. Ik heb alleen een 'ok' gekregen, en niks meer gehoord. Nu twijfel ik dus of ik niet te hard ben hierin? Is het erg flauw van mij dat ik dit niet wil?
Jij bepaalt wat er in jullie huis gebeurt en niet zij! En eerlijk gezegd.. Ik had het ook niet gedaan, je zegt al zelf dat je niet weet wat voor mensen het zijn en voor hetzelfde geld breken ze je hele huis af!
Nee, ik zou het ook niet willen en ik denk niet dat iemand kan verwachten dat je je huis hier voor beschikbaar stelt. Het lijkt me dat je je afwijzing netjes hebt verwoord.
Volgens mij ben je duidelijk. En die korte 'ok' komt vast omdat je schoonzus er misschien toch wel een beetje van uit is gegaan en haar plan nu in het 100 loopt. Zou het me niet persoonlijk aantrekken. Vind het juist een knap besluit!
Ik vind niet dat je hier te hard in bent hoor. Het is jullie huis en jullie bepalen of daar feestjes etc worden gegeven. Wil je dat niet dan wil je dat niet. Je kent die mensen ook niet goed zeg je dus ik geef je groot gelijk. Ik had het ook niet gedaan!
Ik zou dat ook niet doen hoor. Ze kan dan toch gewoon een zaaltje huren? Ik had het haar alleen persoonlijk verteld ipv via whatsapp, dan hoor je ook de reactie hoe die echt is...
Nee ik vind van niet. Ik zou het zelf ook niet gedaan hebben, als ik eerlijk ben - en ik ben ook heel gastvrij (vind ik zelf) en geef regelmatig grote feestjes. Ik snap wel dat je er geen zin in hebt om veel vreemden over de vloer te krijgen; ik bedoel - iedereen komt maar in jouw privé en daar moet je tegen kunnen. Ik heb eens de verjaardag van een vriendin in mijn huis gevierd en dat was 1 groot drama geworden met vervelende dronken jongens, ruzies om 'een leuk meisje' dat ook nog eens b*tcherig deed tegenover mij, een een toilet dat ondergekotst werd etc. en zo erg dat ik 3 dagen later nóg spierpijn had door het lege flessen naar de glasbak brengen. Never again! Wanneer je niet weet wie je in huis haalt; zou ik dat gewoon niet doen. Niet voor jou en niet voor jouw gezin.
Ik zou het ook niet doen, ookal had ik een hele goede band met mijn schoonzus(wat ik gelukkig wel heb) Maar ik vind dat je een feest in je eigen huis geeft en niet boos mag worden als de anders het niet in zijn huis wil. Jou huis, jou keuze!
Ja snap ik. Maar dat was haar verzoek aan mijn vriend omdat ze geen risico wilde lopen dat haar vriend iets hoorde oid...
Ze is ook best makkelijk in dingen. Laatst heb ik een hele dag op hun baby gepast en ze kwam aan zonder voeding, geen warme kleding en de maxi cosi verkeerd om half los op de achterbank.... Ze denk dan dat ik wel voeding voor haar kind heb enzo...tja... Dus ik denk dat het ook wel makkelijk was om het hier te vieren.
dat had ik dus niet gedaan kom nou als je lekker op de bank wilt hangen kan het niet je hebt vreemde in huis de hele dag als je hem nou goed kent en zijn aanhang zou je er nog over na kunnen denken maar ze kan het toch bij zijn kant van de fam doen ??? ik zou het niet doen hoor ookal zegt je mannetje dat het goed is
ik vind het wel een btje rare vraag. een feestje in het huis van iemand anders. zou er niet eens over na hoeven te denken. zou het echt niet doen!!!
Ik had het wel gedaan, ik zie het probleem niet. Maar goed, ik vind dat soort dingen juist wel leuk juist
Ts ik had ook nee gezegd! Te druk voor mijn kind, maar zeker ook omdat ik geen idee heb wie ik door ja te zeggen in mijn huis haal.... Wij vieren meestal de verjaardagen bij schoonouders thuis. Zij hebben een tuin en heeeeeel veel extra stoelen. Nog belangrijker zij vinden dat helemaal geweldig, kunnen ze lekker koken enz.
Nee hoor helemaal niet raar dat je dat niet wilt, eerlijk gezegd vind ik het daar dat ze jou dat vraagt? En nog beledigd is ook! Sorry maar niet jou probleem meid en anders vraag je haar of ze teleurgesteld/ boos is?
Tuurlijk zeur je niet. Je hoeft niet je eigen gevoel hierover weg te cijferen om anderen te pleasen. Als jij je er niet goed bij voelt, niet doen. Jullie huis.. en dan vind ik haar reactie ook wel flauw. Het is echt niet vanzelfsprekend en dan zo kortaf reageren..
Ik vind dat je gelijk hebt. Ik zou het ook niet doen. Lekker makkelijk, jij zit met alle troep en zij komt 's avonds lekker in een schoon huisje terwijl het bij jou een stal is. En daarbij, je kent al die mensen niet! Nou dan zit je ook niet lekker tussen allemaal vreemden.
Ja dAaag. Ik had het ook niet gedaan hoor. Vooral niet met zo een kleintje erbij. En vanaf hoelaat tot hoaat zou het feedt dan zijn? Wat mou als je kindje moe is en naar bed moet maar niet kan slapen door alle geluiden? Mag je dan zeggen van zo het feest zit erop tot ziens? En daarna mag jij je huis en vloer nog ff poetsen. Nee hoor ik had ook gezegd dat ik het niet zou willen