Ik ben zo emotioneel en down... Pfff..

Discussion in 'Zwanger worden' started by Elleke, Jul 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Hoi meiden,
    Afgelopen zondag kregen we te horen dat een familielid van ons zwanger is. 't Is ze zo gegund, echt...!
    Alleen.. sinds dat het nieuws gekomen is, kan ik alleen nog maar janken... Blehh, ik herken mezelf zo niet! En ik voel me ook zo down steeds! Net een leuk knuffeltje voor ze gekocht met een kaartje erbij en daar jank ik alweer heen.. Zo ben ik normaal nooit!
    Ik heb zulke negatieve gedachten over alles; waarom wij nog niet, zou het dan deze maand lukken, ben ik er téveel mee bezig en wil het daarom niet...?
    Allemaal gedachten die de hele dag door m'n hoofd spoken.
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik ontspannen word?
    Sorry, ik moest dit even kwijt, dit luchtte even op, bedankt!

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Geen idee.....hoe kan je je gedachten verzetten als die wens, dat verlangen zo diep in je zit he?

Snap je goed.

Heb geen tips voor je, wil je alleen sterkte toewensen!

3. Yezz

Yezz Lid

Jul 2, 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

voel je maar niet te schuldig dat je even zo denkt. Je hebt het recht op een beetje zelfmedelijden zo nu en dan. Even huilen kan opluchten. Geef de moed niet op! Hoe je ontspannen kan worden weet ik ook niet; als het een troost mag zijn ik ben ook redelijk aan het obsessen :)

4. Gazy

Gazy Niet meer actief

Tjaaah..... kan het me helemaal voorstellen. Vervelend meid. Gun jezelf ook de tijd om verdrietig te zijn

5. cybell

cybell Niet meer actief

Ik ben in de tijd dat we zelf bezig zijn voor een kindje al 5x tante geworden (bij mn zus en schoonzus).
    Ik herken dat gevoel zeker een bij mij sleet dat gevoel in de loop van de paar weken.

Succes meis!

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik herken t wel

ik heb vorige week gehoord dat mijn beste vriendin zwanger is deed ontzettend pijn heb een jankdag ingelast en de dag erna een verwendagje voor mezelf lekker uitgebreid douche scrubben,ontharen lekker insmeren bodylotion,langs de kapper en toen dacht ik t leven gaat door heb een kadootje gekocht en opgestuurd

sterkte
    ps mag ik vragen hoe lang je al bezig bent??

7. nynkusje

nynkusje Lid

Oct 19, 2012
    68
    0
    0
    ik weet precies hoe je je voelt....
    wij zijn sinds oktober bezig voor onze eerste en met pasen hoorde ik dat mijn jongere zusje zwanger is (in de eerste ronde!). heb heel erg hard gejankt, ook in de weken erna. ben ook heel eerlijk geweest en gezegd dat ik strontjaloers op haar ben. nu is alles wel gezakt en ben ik superblij voor ze, ook al gaat de jaloezie nooit helemaal weg.
    dikke knuffel meid! helaas kan ik me geen tips geven, die zoek ik namelijk zelf ook...

8. Sorarocks

Sorarocks Bekend lid

Jul 9, 2013
    791
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja ik snap dat ook, hoorde ook dat een familielid zwanger was en ik was ZO jaloers, zo jaloers ben ik nog nooit geweest.
    ik herkende mezelf zo niet.
    ik blijf nog steeds tegen mezelf zeggen; jouw tijd komt nog wel!
    ik probeer blij en aardig te doen, maar zo voelt het niet van binnen ;) meer mensen die dat ook hebben?

9. Annemoon

Annemoon Bekend lid

Apr 4, 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Op dat soort momenten ga ik van binnen kapot!
    Mijn zus is 28 weken zwanger van de tweede en klaagt steen en been. De relatie loopt slecht en eigenlijk was dit niet zo'n handige set. AAARRRGGGHHHHH doe het dan niet!!
    M'n beste vriendin is nu 21 weken zwanger en zei een paar weken terug dat ze het jammer vond dat het bij ons nog niet is gelukt, want anders hadden we samen kunnen winkelen... Uit plichtsgevoel "gezellig" gewinkeld, prenatal 3x in en uit en in een leuk boutiekje zwangerschapskleding geshopt. Maar ik was compleet gesloopt toen ik thuis kwam.
    Soms baal ik dan van m'n eigen goedheid, maar hoop dat het andersom ook zo zou gaan.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #10 Bouwjaar1979, Jul 10, 2013
    Last edited: Jul 10, 2013
    Maar lieve mensen dat is toch ook niet zo raar.
    Als je zelf een sterke wens hebt en er is (weeer) iemand zwanger, dan wordt je geconfronteerd met je eigen wens. Ook al gun je het iemand anders van harte, je gunt t jezelf ook.
    Ik denk ook wel dat hoe langer je wens al onvervuld is, hoe sterker dat gevoel is.

@cybell...5x al en dan zo dichtbij...pff lastig hoor.

11. Annemoon

Annemoon Bekend lid

Apr 4, 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Klopt helemaal!

Ik heb daarom een mooi zwangerschapsmotto:
    Ik gun het iedereen, maar mezelf net ietsje meer :D

Offtopic,
    Wat zijn de weken snel gegaan! Ik zie dat je alweer 14+ weken zwanger bent! Super! Gaat het goed? Denk dat volgende week een spannende week wordt, ik wens je alle goeds!

12. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Het gaat snel maar ok weer niet ;)
    Tja ik denk dat t goed gaat. Na de echo op 11.2 weken, geen echo meer gehad. Wel vorige week nog even het hartje gehoord bij de vk (bloedverlies, stres, gebeld). Dus hij/zij doet t vast nog.
    Vrijdag over een week zelf een extra echo geboekt, ik wil gewoon een extra keer horen dat het goed zit en dan duurt de 20 wk echo me te lang. Durf nog niet goed te genieten omdat er toch angst blijft dat je alsnog wordt teleurgesteld.

Hopelijk hoef jij niet lang meer te wachten.

13. Sheba84

Sheba84 Niet meer actief

Het is altijd ff balen als een bekende in je kring (weer) zwanger wordt..
    Maar ja, proberen naast je neer te leggen, hoe moeilijk het ook is...:(

Gefeliciteerd Bouwjaar1979

Share This Page