even mn gal spugen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pascha, 10 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik vind het soms zo vervelend dat er mensen zijn die het je een soort van kwalijk nemen dat je de laatste loodjes liever thuis bent dan dat je gezellig uit eten gaat of op een verjaardag verschijnt..
    Ik ben nu op het moment het liefst gewoon lekker thuis daar zit ik mezelf het minst in de weg...een bakkie doen bij iemand vind ik wel gezellig maar niet al die drukte om me heen...dat is toch niet raar of ben ik de enige die dat heeft...
    en dan zijn er altijd nog van die mensen die het dan raar vinden dat je niet komt! pfff ik heb echt zoiets van laat me lekker met rust..en wacht maar totdat je zelf zover bent..ben ik dan zo'n zeikerd...

2. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ik kan me dat heel goed voorstellen hoor.
    Je wil je wel 'rustig' voor kunnen bereiden.
    Want het kan echt elk moment gebeuren.
    En je wil niet uitgeput zijn, door feestjes, verjaardagen etc. voordat het begint.

Ik zou dit zelf ook hebben hoor.
    Laat mij maar lekker thuis, mijn eigen gang gaan.
    Als ze dat zo erg vinden, komen ze maar bij mij ( als ik ook zover ben als jou).

3. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Nee tuurlijk is dat niet raar, zeker niet op het einde :(
    Trouwens het is toch geen verplichting!
    En snappen ze dat niet jammer dan ;)

jessica

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee vind ik helemaal niet.

pfff ik heb ook echt geen puf meer om naar drukke sociale verplichtingen te gaan hoor.

Ik ga een uurtje per dag ergens heen ( hond lang uitlaten, stad of bezoek) en daarna snel weer naar huis. Lekker op de bank, bed of gewoon om prutsen. Laat mij ook maar lekker met rust.

Laat iedereen maar lekker kletsen en doe gewoon waar je zin in hebt.

5. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik had dat ook bij mijn eerste, de laatste weken had ik er echt geen zin in.
    Gelukkig nam niemand mij dat kwalijk.

Laat ze lekker praten en geniet op jouw manier van je laatste weken/dagen.
    succes met je bevalling.

6. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    gelukkig ben ik niet de enige die zich zo voelt...vind het gewoon vervelend dat het lijkt alsof sommige mensen er geen begrip voor hebben dat je gewoon de laatste weken lekker thuis wil zijn..zonder sociale verplictingen en gewoon lekker nog even met je mannetje genieten..Ik laat ze ook wel kletsen maar ga dan toch aan mezelf twijfelen of ik dan geen zeurpiet ben...

7. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik snap je helemaal!
    Bij mijn 1e zwangerschap was ik 29 november uitgerekend, bij voorbaat al gezegd dat wij dat jaar niet mee zouden doen met Sinterklaas. Of ik liep nog hoogzwanger rond of ik zou net bevallen zijn, geen zin om iets te kopen en nog weg te gaan. Daar kreeg ik al scheve gezichten op.
    Uiteindelijk is Ryan 4 weken te vroeg op 1 november geboren, dus kreeg ik meteen de vraag of we wel meededen. Nope, nog geen zin om hals over kop inkopen te doen, terwijl je gezin net uitgebreid is en wij wilden gewoon thuis zijn.
    Nu merk ik weer dat ik een echte huismus ben als ik zwanger ben. Ik wil thuis zijn, alles eigen en als ik moe ben, naar bed wanneer ik dat wil.

8. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Tja, en dan de reacties op het moment dat je je kindje hebt en ook dan niet altijd zin, energie, tijd, mogelijkheid enz. hebt om aan allerlei verplichtingen (etentjes, feestjes, weekendjes weg) mee te doen... Ook dan wil je soms gewoon rustig thuis zijn met je gezinnetje en bijvoorbeeld niet met lekkende borsten en nog een blubberbuik en een paar kilo te zwaar 'stralend' :( op een bedrijfsetentje van je partner verschijnen (en dan maar niet te spreken van al het geregel vooraf). Om die reden is onze vriendenkring na de geboorte van ons eerste kindje drastisch veranderd...

9. Mist

Mist Fanatiek lid

18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Tja ik heb daar nooit echt "last" van gehad, wij hebben uberhaupt nooit veel sociale verplichtingen, maar ben rond de 38 weken nog naar een trouwreceptie van buren geweest (niet erg lang gebleven want dat was te zwaar) En ben met 42 weken en 1 dag nog op verjaarsvisite gegaan, ik vond het heerlijk de afleiding, terwijl ik normaal dus juist heel op mezelf ben..
    Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt das het belangrijkste!

10. Niet meer actief

Je moet lekker doen waar je je goed bij voelt en dan kunnen ze allemaal het dak op :)

Ik kan me helemaal voorstellen dat je zoiezo niet veel zin meer heb in al die dingen, maar ook dat je geen energie hebt en gewoon lekker (veilig) thuis wilt zijn.

Het is wel vervelend dat mensen daar commentaar op hebben want JA inderdaad als hun zover zouden zijn zouden ze waarschijnlijk hetzelfde doen.

11. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Ik heb gewoon weinig energie en zin in bepaalde dingen en zeker nu de laatste loodjes...en dan denk je dat mensen daar begrip voor hebben en dat is dan niet zo en dat vind ik dan een beetje jammer..maar goed..ik heb gewoon zin in onze kleine bn benieuwd hoe hij/zij eruit ziet en hoe het allemaal gaat lopen..kan gewoon niet meer wachten haha...

12. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Ik snap ook niet dat de meeste mensen (met al hun goede bedoelingen) niet kunnen inzien dat het gewoonweg niet gaat.
    En dan nog de 'ja maar als ik dit', en 'ja maar als ik dat voor jou'.
    Goed bedoeld, maar nee dank je. En dan ben ik nog lang niet aan het einde.
    Ik kan nu al geen kant meer op met mijn BI.....
    Zondag een paasbrunch gehad bij mijn moeder, ik heb er nu nog last van.
    Veel mensen voelen zich gepasseerd door mijn afwijzingen, maar ik kan echt niet 'gezellig' op verjaardags visite. We hebben geen auto en de hele tijd onhandig ergens moeten zitten kan ik echt niet.
    Helaas denken ze alleen maar aan zich zelf, dat wij als het waren opgesloten zijn zal hun niet beroeren.

Zo, ook weer even lekker aan het klagen hihihi.
    Groetjes, Mirelle.

13. leen1982

leen1982 Bekend lid

8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Hier gaat het ook zo! Er zijn al zelfs een paar zogezegde 'kameraden' die nu kwaad zijn op mij!
    Pff, ik trek er mij gewoon niks van aan! Ze hadden met de groep afgesproken om naar de zee te gaan, maar ik ken dat, dat is dan heel de dag rondlopen op de pier voor de winkels enz..
    Ik had daar gewoon geen zin in, is toch normaal zeg!
    En ook omdat ik bang ben als ik ergens anders ben, mijn vliezen zouden breken of alles zou starten en dan wil ik het liefst in de buurt van mijn gynaecoloog en het ziekenhuis zijn!

14. janna1982

janna1982 Lid

14 sep 2006
    70
    0
    0
    hier precies hetzelfde en eigelijk ben ik blij te lezen dat ik niet alleen ben want soms voel ik me best alleen in me gevoelens....

15. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik vind het zoiezo opvallend hoe weinig mensen rekening houden met zwangere vrouwen. In de supermarkt bijvoorbeeld als er een nieuwe kassa open gaat, RENNEN om voor je te komen. Alsof ik nog zo snel ben :rolleyes:
    En in een drukke trein, niemand die voor je opstaat..
    En idd mensen die van alles van je verwachten terwijl je amper kan lopen en doodmoe bent. Ik had dit nooit verwacht dat er zo weinig rekening mee gehouden wordt.

16. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

31 mei 2006
    228
    0
    16
    @pasha: ach meid laat ze maar doen. als jij geen zin hebt punt. ik zou ook geen zin hebben om op men laatste 2weken overal naar toe te moeten omdat de mensen je verwachten.

@ leen: Vind ik echt erg voor je. is tekenen dat ze niet met je inzitten hoor.
    ik kan nu ook geen uren meer rondwandelen en als mijn vrienden of familie vraagt om te gaan shoppen dan pas ik ook.

ff of topic

@ amilah: idd er wordt soms te weinig rekening gehouden met ons. ik heb ook steeds de pech dat ik op een volle tram stap (na men werk waar ik dan 9uur bezig ben) en niet kan zitten... als ik dan plaats heb en ga zitten wordt ik bekeken door de "oudere" mensen vooral mannen.

zo heb ik overlaatst een discussie gehad.
    't was weer eens de zever over de jeugd van tegenwoordig hebben geen respect voor de ouderlingen... HALLO ik loop rond met een ton elke dag heen en weer naar men werk toe. die oudjes zitten heel de dag in de tearoom en nemen juist de tram wanneer het piekuur is.

nou ik heb lekker men plek niet af gegegeven.

17. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    nou ja zeg wat belachelijk! lekker doen waar je zin in hebt hoor meid, je moet nu effe aan jezelf denken!

ik herken dit gelukkig niet in mijn omgeving, zelfs nu al gaan mensen voor me staan, eergisteren nog bij de apotheek!
    Dus gelukkig is het niet overal zo.

18. lucie

lucie Actief lid

13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Tja, amazing dat er geen mensen voor je opstaan als je met zo'n dikke toeter midden in de trein staat! :confused:
    Ze kijken ongeneerd naar je buik, maar opstaan, ho maar!
    Laatst heb ik zelf nog mijn plaats afgestaan aan een oude man met een wandelstok die stond te wiebelen in de trein.
    Ik was me zo aan het ergeren aan alle mensen! OK, dat ze voor mij niet opstaan (met 30 weken kan ik nog best wel staan, hoor, alhoewel het wel netjes zou zijn), maar voor zo'n oude man... Schandalig! :x
    En dan gaat het mij echt niet om de jongeren, daar kan ik nog best begrip voor opbrengen. Maar als de volwassenen nou eens het goede voorbeeld zouden geven...
    Teken des tijds misschien, alhoewel wanneer ik Danique's reactie lees... waar woon je en zijn daar nog huisjes vrij? (hahahahahahaha)

Deel Deze Pagina