Ik lees op sommige sites dat op je rug slapen slecht is. Nu kan ik niet op mijn linkerzij slapen. Dit doet echt zeer. Is dit een fabel of is het ok dat ik nog op mijn rug slaap
Geen idee, ik weet in elk geval dat ik het niet eens kan. Als ik al even voor de echo plat op m'n rug moet liggen wordt ik helemaal duizelig, echt niet prettig!
Ik sluit me aan bij bovenstaande! Ik kan t ook niet, maar of t zo slecht is weet ik niet. Als je slaapt kun je ook op je rug draaien lijkt me
Volgens mij kan het niet veel kwaad zolang je je goed voelt. Ligt er ook aan hoe lang je zwanger bent. Hoe verder je in je zwangerschap bent hoe zwaarder de baby en hoe groter de kans dat deze aders dichtdrukt. Ik lig weleens kort op mijn rug, maar na een tijdje ga ik me niet lekker voelen. Licht in mn hoofd etc. als ik dan op mn zij draai trekt het heel snel weg.
Ik ben al 39 weken zwanger en ik weet niet hoe ik anders moet slapen. Op mijn linkerzij doet zeer en de baby laat duidelijk merken dat hij dit niet fijn vind. Als ik het wel doe op mijn linkerzij en ik ga weer rechtop zitten dan is mijn buik compleet scheef. De baby blijft links liggen en wil niet goed liggen. Met mijn handen kan ik hem weer langzaam goed laten zitten.
Ik kan terwijl ik slaap niet bewust bepalen hoe ik lig. Maar het lekkerste lig ik op mijn linkerzij, en als ik echt niet kan slapen ga ik op mijn rug liggen. Geen idee of het kwaad kan, neem aan dat mijn lichaam vanzelf een signaal afgeeft wanneer iets niet goed gaat
Ik heb m'n vorige zwangerschap tot het einde op mijn rug gelegen. De vk zei toen dat als het een probleem zou zij dat je lichaam het wel aangeeft (pijn, tinteling)
Door het gewicht van de baby kan een van de grotere slagaders in je lichaam dichtgedrukt worden waardoor je bloedsomloop (en dus ook die van de baby) verhinderd kan worden. Hoe verder je bent en hoe zwaarder de baby wordt, hoe meer dit van toepassing wordt. Vandaar dat sommigen ook vrij snel liccht in hun hoofd worden e.d. De kans is trouwens groot dat je in je slaap naar een goede kant rolt, bij de meeste vrouwen is dit wel intuitief geregeld.
Ik merk nog niets aan mijzelf. Kan juist tot rust komen. Ga voor de zekerheid vannacht toch half rug half zij liggen
volgens mijn vk merk je het vanzelf: als je licht in je hoofd wordt dan moet je gaan draaien naar je zij. Inderdaad vanwege het afklemmen van de aders. Sommige vrouwen hebben hier geen last van en die kunnen dan prima op hun rug blijven slapen.
Ik slaap meestal op mijn rug en tussendoor even op mijn linker zij. Ik heb juist gelezen dat je beter niet op je rechter zij kunt liggen. Als rug slapen echt zo slecht was denk ik niet dat ik op die manier het prettigst slaap en ben inmiddels al 37,3 weken zwanger.
Het is inderdaad v.w. aders maar ik heb bij de tweede best veel op mijn rug geslapen omdat ik dat gewoon fijn vond. Wat iemand anders al zei, als je lichaam het niet prettig vind draai je vanzelf wel.