Ik moet meestal altijd 's nachts 1x naar de wc om te plassen, nu de laatste 2 weken lijk ik vaker te moeten, misschien drukt mijn baarmoeder nu wat meer op mijn blaas omdat het kindje groter wordt. Nu moet ik vaak 2x plassen, en al na 2 uurtjes slapen, terwijl ik dan voor het slapen gaan niks heb gedronken en nog naar de wc ben geweest. Nu werd ik na 2 uur slapen wakker met een enorme pijn onderin mijn buik, maar niet mijn baarmoeder volgens mij maar verder naar onder en de zijkanten onder, en het was echt een enorme trekkende pijn waardoor ik niet kon liggen, toen ik eenmaal had geplast (wat er heeeel langzaam uit kwam druppelen terwijl ik nodig moest) en in de woonkamer op de bank ging zitten (rechtop) leek het weg te trekken, daarna heb ik heerlijk geslapen. Is dit nou bandenpijn? En kunnen die zo enorm zeer doen? Ik heb overigens 2 geestelijk en lichamelijk vermoeiende dagen achter de rug en voelde gister al de hele tijd als ik stond of liep dat het trekkerig voelde daar, maar mijn moeder heeft een ongeluk in het buitenland gehad en haar been gebroken, dus ik ben daardoor heel erg ongerust geweest over hoe dat allemaal dan moet en kon niet goed slapen 2 dagen, en ik heb haar ook in huis geholpen. Misschien hangt het ook hiermee samen? Trouwens dat moeilijke plassen heb ik 3 weken geleden een keer eerder gehad, toen getest voor blaasontsteking maar dat had ik niet. De huisarts zei dat de urineweg soms een rare kronkel kan hebben tijdens de zwangerschap. Ik heb het ook niet op andere momenten als ik ga plassen.. Ik hoop maar dat het niks ernstigs is..
Dat vele plassen ken ik wel, maar denk dat je blaasontsteking hebt. Klinkt in ieder geval wel zo. Ik zou gewoon ff naar de dokter gaan om te laten testen. Zou me in ieder geval niet te druk om maken.
maar het gekke is dat ik normaal gesproken overdag die pijn niet heb als ik niet plas...en ook niet dat het er langzaam uit komt
Klinkt wel bekend, ik heb ook eens een topic geopend over zoiets, denk dat je hetzelfde bedoelt? In mijn topic gaf iemand een heel aannemelijke verklaring. Topic staat hier: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/216345-bandenpijn-iets-anders.html
Ik moest ook direct aan blaasontsteking denken. Ik herken ook wel een soortgelijke pijn. Ik heb soms tijdens het plassen ineens last van buikpijn: ik denk altijd mijn blaas, of misschien de nieren. Heb mijn urine ook laten testen: niets...! Blijf het vreemd vinden, heb het nu soms nog wel eens. Bandenpijn is voor mij iets heel anders: meer een trekkend gevoel/ spierpijn gevoel of iets dergelijks. Die verklaring in het andere topic, kan ik me ook wel in vinden..! Succes!
Helaas, blaasontsteking Ben naar de huisartsenpost gegaan met mijn urine en inderdaad.. Ik heb nu een antibiotica kuur gekregen: Nitrofurantoine. Ik hoop dat het niet schadelijk is voor mijn kindje, ik baal hier echt van! Ik vond het ook vreemd dat ik me een beetje misselijk vannacht voelde. Ik ga me maar ziek melden deze week, blijf liever veilig thuis. Vervelend alleen hoe ik dit moet doen met mijn moeder die met haar gebroken been in bed ligt, moet ik toch even komen koken voor haar, nou goed. Thanks voor de adviezen!
Chica: Wat balen van je blaasontsteking! Wel goed dat je het hebt laten controleren! Ik heb het ook al een dikke week, urine laten controleren maar: NIETS! HA heeft dus ook verteld over die "Kronkel" en de vk waar ik het er toevalligerwijs mee over had die zei dat je tijdens je zwangerschap, als je gevoelig bent in je nieren en blaas sneller last hebt van nier-gruis, en dat voel je ook zo trekken en daardoor kan je ook gaan druppelen... Ach ja, ik zie het verder wel
Hi Ananas89 Ik ben zeker blij dat ik het heb laten controleren, ik dacht eerst dat het bandenpijn was, maar ik vond het toch wat te heftig hiervoor dus liever het zekere voor het onzekere. Het gekke is, wat ik hier ook boven lees als ik de link open van Pickle is precies beschreven hoe ik het vannacht voelde, met dat omdraaien en die pijn erbij, en toch had zij geen blaasontsteking. Ik denk dat ik hierna ook gewoon af en toe ga blijven checken, omdat blijkbaar is het bij zwangere vrouwen iets minder duidelijk te ontdekken. Mijn moeder zei dat ze het ooit heeft gehad (niet tijdens de zwangerschap) maar dat het gewoon meteen duidelijk was omdat ze bloed in haar urine had en pijn had bij het plassen. En dit vind ik zo gek dat ik dat dus niet had, is er dan iets anders bij zwangere vrouwen met blaasontsteking..?
Veel vrouwen (w.o. ik zelf) hebben een blaasontsteking tijdens de zwangerschap. Je kunt gewoon alles blijven en hoeft echt niet op bed te blijven liggen. Ik kreeg ook gewoon anti-biotica.
met blaasontsteking hoef je niet thuis te blijven. Gewoon je antibiotica pakken en je ding doen. Heb ook een blaasontsteking gehad en die nitro gehad. Nergens last van en na een week gelukkig weer over!
Ik had hier deze ochtend al wat geplaatst... En enne ik denk ook blaasontsteking te hebben... plas al heel de dag door en heb een lichte druk in mijn onderbuik.. bekend gevoel.. (blaasontsteking) alleen heb ik geen pijn bij plassen... Ik ga ook maar laten testen... idd ik ben ook bang dat dit schadelijk is voor de baby) Ik heb de spoed VK gebeld haha en ze zei dat het niet schadelijk is... als je idd de antibiotica krijgt voor zwangere vrouwen.. als het pijnlijk word moet ik naar de huisartsenpost... En anders wachten maar tot maandag Je voelt vaker aandrang om te plassen. Deze aandrang kan al (erg) pijnlijk zijn. Per keer plas je veel minder, soms verlies je slechts enkele druppels. Het plassen zelf doet pijn en/of geeft een (erg) branderig gevoel. In de urine kan bloed aanwezig zijn. De urine kan er troebel uitzien. Je kunt pijn hebben in de onderbuik en/of rug. (bij mij een beetje) Je kunt verhoging hebben.
er moet wel vrij snel antibiotica genomen worden als je harde buiken krijgt van de blaasontsteking. omdat harde buiken nou eenmaal niet goed zijn en als je het hebt van een blaasontsteking heb je er meestal wel meer al 3 a5 per uur.
vergeet niet naast de ab kuur, veel te drinken dat is al de helft van de genezing!! Vroeger werd er niks voorgeschreven en moest je t alleen doen met veel drinken. Nu ook als je een spoortje ontsteking hebt moet je veel drinken, pas bij een echte ontsteking doen ze ab kuur. Cranberry sap en extra vitC zijn aanraders tijdens zwangerschap
Ik word 's nachts weleens wakker met een harde buik, dan voelt mn buik heel onprettig, bijna pijnlijk zeg maar, hij voelt en ziet er dan ook uit alsof er een voetbal in zit. Plassen gaat dan ook veel moeilijker maar als ik wakker word is dat 9 van de 10x om te plassen. Na eventjes trekt die harde buik weer weg en kan ik gewoon relaxed plassen.
Ja ik ga ook wel bij mijn mams langs om samen te eten, maar toch blijf ik liever thuis en ga ik niet werken, mijn manager doet heel vervelend sinds ik zwanger ben en probeert constant druk op mij te leggen, mij te overspoelen met werk terwijl we met 4 vrouwen zijn, dus ik grijp liever de gelegenheid even aan om tot rust te komen.. Damiana, ik zou als je je zorgen maakt toch bij de huisartsenpost langsgaan om je urine te testen, ik had vanmorgen gebeld en toen ik zei dat ik zwanger was mocht ik meteen langskomen met een potje urine, erg prettig en snel ging het allemaal. Was ook nog eens boffen dat die huisartsenpost bij mij om de hoek bleek te zitten!