even mn hart luchten...

Discussie in 'Miskraam' gestart door tulip, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Hallo meiden,

ik verlies al sinds gisteravond bloed. 2 keer contact met de vk gehad, maar omdat ik (nog) geen buikpijn heb kan het alle kanten opgaan. Ben wel heel misselijk, maar zal ook wel van de spanning komen.

Ik mag maandag een echo laten maken. Maar voel mij zo waardeloos, kan alleen maar huilen...

2. Melief

Melief Niet meer actief

Aach wat naar tulip, en wat moet je nog lang wachten pff.
    Heel veel sterkte met afwachten, het is slopend, ik zat zelf helaas bij de verkeerde helft :(

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.880
    113
    Noord-Holland
    Ach meid wat vervelend! Ik hoop voor je dat het bij dit beetje blijft, niet meer bloedverlies en maandag een mooie echo :)
    Probeer anders voor morgen een echo te regelen; als je zo het weekend in moet, dat is toch niks.. al de spanning..

4. eeneneen isdrie

eeneneen isdrie Actief lid

1 jun 2010
    342
    5
    18
    misschien is het een troost dat je niet de enige bent...
    zit in hetzelfde schuitje....
    maar ik zie dat je al een hartje hebt gezien! bied toch enige hoop?!

ik hou maar in mijn hoofd dat er ook dames zijn die elke maand "ongesteld" worden en uiteindelijk na tig weken erachter komen dat ze zwanger zijn... daar is het ook goed gegaan...

maar helaas heb ik zelf ook geen goede ervaring met bloedverlies tijdens de zwangerschap....

Sterkte!!!!

5. Habeebah

Habeebah Actief lid

23 mrt 2010
    213
    12
    18
    Vrouw
    hier met 12 weken hevig bloedverlies.. ging gewoon naar eerste hulp voor een echo en alles was goed.. dus hoop dat et bij jouw ook gewoon goed zit!

6. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Oh nee :(
    hopelijk gaat alles goed! Ik zou wel een echo eisen voor morgen. Hele weekend in de stress en spanning is ook helemaal niets.
    Sterkte!

7. tulip

tulip Niet meer actief

lief meiden

eeneneenisdrie, o jij ook, wat erg voor je.

essenhout, heb ik ook aangedacht, maar het vervelende toeval wil dat wij zaterdag de oma van mijn man gaan begraven. Dat is al verdrietig genoeg, en nu heb ik ergens diep verstopt nog een sprankje hoop. Als morgen hoor dat het echt mis is, wordt die dag helemaal een drama.

8. Kruimel1

Kruimel1 Actief lid

3 dec 2011
    203
    0
    16
    Getver Tulip wat een naar bericht :( ik lees een beetje met je mee omdat wij op precies dezelfde datum waren uitgerekend. Bij mij mis gegaan, hoop bij jou NIET.
    Sterkte en misschien mag je eerder echo?
    Liefs

9. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    Neeeeee tulip wat een ellende. een hele dikke knuffel en ik denk aan je!!! Blijf positief ondanks dat dat niet makkelijk is!! Ik weet t. meis suc6 en sterkte!!!! Knuffie xxx

10. tulip

tulip Niet meer actief

kruimel, jeetje wat een toeval!! Wat erg dat het bij jou al misgegaan is.

karin, dank je wel. Ik probeer het echt, en wat een super berichtje in je handtekening, die ga ik onthouden:(
    Hoe gaat het verder met jou??

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

He wat naar joh! Dat geeft idd zoveel onzekerheid en dat net op het moment dat je ook een overlijden in de familie hebt :( Gecondoleerd dus ook.

De kans dat het mis is, is 'maar' 50%. In 50% van de gevallen is er een andere oorzaak voor het bloeden, (zoals een laagliggende placenta).
    Een eerdere echo KAN zekerheid geven als het hartje nu gestopt zou zijn, maar als het hartje nu klopt en het bloeden gaat door, blijf je je ws zorgen maken. Dus wat dat betreft zou ik ook denken dat het toch wel het 'handigste' is om de echo idd maandag te doen.
    De kans dat het nog misgaat na het zien van een kloppend hartje is maar een paar procent. Dat geeft ook geen garanties, (weten wij uit ervaring), maar goed, misschien kan het een beetje troost en rust geven toch.

Ik duim voor je iig, en sterkte ook zaterdag.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ach nee tulip wat naar!
    Waarom nou pas maandag... duurt zo lang...

Bij emma had ik ook hevig bloedverlies rond 8 weken. De vk wilde me niet helpen. Mijn man zag mijn gezicht, heeft me in de auto gestopt en is naar de eerste hulp gereden (s avonds) daar kreeg ik toen a la minute een echo waaruit bleek dat het nog goed was. En het is ook goedgekomen. Misschien een optie voor jou?

13. tulip

tulip Niet meer actief

rozemarijke, dank je wel. nee, ik heb idd ook al te veel gezien en gehoord om makkelijk te kunnen denken dat het een kleine kans is dat het na een kloppend hartje nog mis kan gaan.

debby, gelukkig is de vk heel lief en liet het ook aan mij over. Ik heb lang getwijfeld of ik morgen zou gaan, of tot maandag wachten wat haar advies was. Ik heb toch besloten om tot maandag te wachten, het bloedverlies is weinig, iig nog geen voltooide miskraam. Het kan dus zijn dat die nog maar in het beginstadium is en als ik morgen een kloppend hart zou zien ik het kindje zaterdag of zondag alsnog kan verliezen. Dat zou mij erg zeer doen. En met de crematie zaterdag wordt het wel een heel beladen weekend.

Ik heb er zelf weinig vertrouwen meer in, maar zolang ik nog geen enkele kramp heb, zit er ergens diep verstopt toch een sprankje hoop (al is het heel heel klein), ik wil zaterdag toch mijn man kunnen steunen met het begraven van zn favo oma (2e moeder) en met de gedachte dat ik dan weet dat ik met een overleden kindje in mn buik loop is dat voor mij te veel van het goede. Dan liever na het weekend als de rest wat gezakt is. Al ga ik ervanuit dat ik dan alsnog het slechte nieuws te horen krijg.

14. Papaver

Papaver Niet meer actief

Hoi Tulip,

Wat een ontzettende rotsituatie voor je. Ik leef met je mee en hoop dat alles uiteindelijk goed zal uitpakken voor je.
    Mijn persoonlijke ervaring: na 4 MK eindelijk goed zwanger. Tijdens de goede zwangerschap zeer regelmatig bloedverlies gehad (met 6,5 en 13,5 weken en vanaf 20 weken ook weer regelmatig. Alles was goed, maar mijn placenta lag voor en laag wat er waarschijnlijk mee te maken heeft gehad.

Ik ken dus beide kanten van de medaille. Ik vind het erg knap van je dat je wegens omstandigheden hebt gekozen om te wachten. Ik persoonlijk had de deur van de echoscopist alláng ingeschopt.

Ik duim voor een goede uitkomst, en gecondoleerd met het verlies.

15. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Hey Tulip,
    ik lees nu je verhaal, ik ga heel hard voor je duimen meid!!
    Sterkte!

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ah meisje toch.... Ik hoop het allerbeste voor je!

Sterkte!

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb hier geen ervaring mee. Maar ik heb het gelezen en wil je heelveel sterkte met deze spannende en moeilijke tijd wensen. Ik ken veel verhalen van bloedverlies, dat hoeft niks ergs te zijn, maar de zenuwen die je er van krijgt zijn slopend gewoon. Zo is mijn zusje het resultaat van een zeer gecompliceerde zwangerschap met op twee momenten veel bloedverlies, met 9 wk waarschijnlijk door een mk van een tweelingbrusje, en met 20 weken en verder door placenta praevia totalis. Ze is blakend gezond geboren, nadat mijn moeder 9 maanden d'r hart heeft vastgehouden!

18. tulip

tulip Niet meer actief

weer zulke lieve berichtjes, hartstikke fijn op dit moment.

Ik probeer er voorlopig niet te veel bij stil te staan, eerst morgen de crematie. We kunnen ook niet veel anders doen dan afwachten!!

19. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Sterkte, ik duim voor je dat alles voorspoedig mag verlopen.

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Gatverdamme wat rot. Helemaal met zo'n weekend voor de boeg.
    Is het echt helderrood bloed? En is het de afgelopen dagen erger geworden, of minder?
    Ik zal voor je duimen dat je maandag een goede echo mag krijgen!

Deel Deze Pagina