's nachts vaak wakker.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamara Boontjes, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond...

Ik heb een vermoeiend probleem.. Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en slaapt sinds twee weken echt ontzettend slecht. Is vaak wakker en dan is niks goed genoeg. Troosten zonder uit bed halen helpt niks, wel uit bed halen is ook het eerste kwartier DRAMA... zo boos is hij dan... en laten huilen werkt ook niet. Want huilen is het niet eens. Hysterisch krijsen meer.:$Vaak is het rond een uurtje of twee maar de afgelopen dagen is het soms al om 23.00. Als ik hem wel weer in slaap krijg dan is hij elk kwartier huilend wakker. Alsof hij niet weer in diep genoeg in slaap komt. het enige wat echt helpt is zijn fles klaarmaken. die drinkt hij (meestal) leeg en kan dan pas weer een paar uur slapen.
    Wie herkent dit? Is dit weer een sprongetje? Overdag is hij wel vrolijk vind het alleen niet fijn als ik uit de kamer weg loop...

Wie weet het?

Groetjes een vermoeide moeder..

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja rond 9/10 maanden is er een mega ontwikkelingssprong, die hier zelfs best lang duurde. Bij ons had hij even meer voeding nodig dus ik zou hem lekker een fles geven als hij wakker wordt, ook als hij dat een tijd niet nodig had. Het gaat vanzelf weer over als de sprong voorbij is. Bij ons kreeg hij zelfs met periodes een fles tot 17 maanden. Daarna was het over.

Succes, Charlie

3. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord! Ik geef hem vanaf inderdaad gewoon de fles als hij wakker wordt. En af en toe maar even een nachtje uit logeren.. Kunnen wij even bijslapen.

4. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Hier ook een baby die sinds twee weken ontelbare keren wakker wordt 's nachts. Heel vermoeiend... Troosten helpt hier niet, alleen voeden maakt hem rustig en na een kwartiertje kan ik hem weer neerleggen en slaapt hij weer even. Soms een uur, soms korter of langer, er is heen pijl op te trekken. Ook in slaap komen gaat moeizaam, pfff, hoop dat het een fase is die snel overgaat!

5. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoop ook dat het snel overgaat. Het is frustreren om z'n klein jongentje zo boos te zien... Vanaf 5.00 ligt hij vaak bij mij op bed en slaapt dan heerlijk... Ik alleen niet meer. Haha.

6. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoe eet hij verder overdag? Je zou ook zijn voeding overdag wat kunnen ophogen, zodat hij 's nachts langer verzadigd is (iets meer brood of aardappel). Of eet hij al best veel overdag?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lijkt mij ook een groeispurt in combi met verlatingsangst. Aan toegeven, een kind met verlatingsangst die het zelf uit moet gaan zoeken, daar wordt het alleen maar erger van.
    Gaat ook weer over en dat merk je vanzelf aan de heftigheid (of dus vermindering daarvan ;)) van zijn reacties en dan kun je weer wat meer gaan sturen :)

8. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij eet overdag goed... En is dan ook echt vol. Maar hij is super actief. Altijd. En verbrand dus heel veel. En nu hij tijgert helemaal. Het is nog nooit een stil liggende baby geweest. Geen schootkind. Zelfs bij het cb zijn ze elke keer weer verbaasd hoe druk hij is. Hij eet: rond 6.00 meestal fles. Om 8.00 1 broodje. Of minder ligt aan zijn eigen trek. Tussen 9.30 en 10.00 fruit. Om 12.00 broodje en om 13.00 fles melk. Rond 15.00 vaak een broodje want hij is niet gek op koekjes... Om 17.0 warm eten en om 19.00 papfles. En tussendoor ook roosvicee of thee maar meneer heeft bedacht dat hij sinds deze week geen sap meer lust. (Hoezo eigenzinnig)

9. Snowy82

Snowy82 Actief lid

19 apr 2012
    354
    0
    0
    Studeer
    Zweden
    Ja heb hier hetzelfde probleem, alleen is hij niet wakker als hij wakker word. Het begon met 8,5 maanden hier al, volgende week is hij 10 maanden en naar mijn lijken is het erger geworden de laatste 1 a 2 weken (speciaal de laatste paar dagen). Word hard huilend wakker, soms aai ik hem over zijn bolletje en het werkt, soms moet ik hem oppakken en een beetje wiegen met hem en de laatste paar nachten heeft hij de laatste paar uurtjes van de nacht in ons bed gelegen. Hij slaapt dan als een roosje, alleen ik lig dan wakker aangezien ik niet op hem wil gaan liggen (hij duw zich namelijk bijna in mij) en het doet veel pijn aan mijn rug, dus word steeds wakker van de pijn. Moet wel zeggen dat de laatste 2 a 3 weken we flinke vooruit gangen hebben gezien in verschillende dingen en zijn boventandjes zijn aant groeien.

10. Tamara Boontjes

31 mrt 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bah... Die sprongen... Hier net de eerste fles gegeven. Niet leeg maar meneer wel weer in slaap. Hopelijk tot de ochtend...

11. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Van pap kunnen sommige ook onrustig worden.
    Denk niet dat het hier mee te maken heeft maar misschien kan je t in je achterhoofd houden?
    Hij eet wel goed zeg !!!

Deel Deze Pagina