Hoi mama's Ik heb vanalles van de lente/zomercollectie in mijn winkelmandje staan bij Nextdirect. Maar ik twijfel welke maat ik moet nemen. Ik heb nog nooit iets besteld daar, dus ik weet niet hoe het valt. Mijn dochtertje wordt midden feb. 1 jaar en zit nu in maat 74/80. Ik twijfel of ik voor het voorjaar/zomer maat 80/86 (12-18 maanden) of 86/92 (1,5-2 jaar). Rond juli zal ze 1,5 zijn. Ik neig zelf naar 80/86, het is een meisje wat kwa lengte gemiddeld is en gewicht ook en misschien iets smalletjes.
Ik heb geen verstand van next, maar hoe ouder ze worden, hoe minder snel ze uit een maat groeien. Ik zou dus niet te groot bestellen. Maar ik weet niet hoe Next valt, dus ik zou even andere reacties afwachten
Nextdirect valt groot en erg breed (behalve pyjamas die snug vallen okey). Ik zou maat kleiner gaan dus 12-18mnd. Mijn dochter nu 86cm en draagt shirt maat 12-18 en die zit goed. 1.5-2jaar is erg groot. Next heeft erg rare pasvorm is niets voor smalle kindjes. Als je dochrer smal is zal haar dat niet staan. Mijn dochter gewoon normaal maar draagt smalle kleren en next ziet erg vreselijk uit bij haar. Heb allees wat gekocht op mp gezet. Tshirt bijv valt breed en ruim en lang. Als je matje kleiner neemt valt het mee. Maar bijv vest heb ik hier die is gewoon breed. Kleren sluit niet aan om de lichaam zeg maar. Vond het erg leuke designs, kwaliteit is okey, prijs ook maar achteraf zonde van geld want ik verkies hier alrijd toch andere kleren. Pyjamas zijn wel top daar vind ik maar dat is dan ook het enige Maar goed ik ben gewoon erg kritisch met kleren. Mijn dochter was 74 met 1 jaar en 80 met 1.5, nu 86 maat met bijna 2 Ze is gemiddeld
Inderdaad leggings en pyjama's zijn super! Jasjes vallen er heel lelijk! Heel breed en rare pasvorm. Jammer want de kwaliteit vind ik wel goed en ze hebben leuke dingen daar!