Hallo moeders! Wij hebben een hele lieve bewegelijke dochter van bijna 6 maand. Tot 3 week geleden sliep ze elke avond van 8 tot 8. We zij natuurlijk ontzettend verwend hiermee! Overdag sliep ze toen slecht, 2 keer een half uurtje en daar zat totaal geen ritme in. Nu wouden we overdag eens wat meer structuur er in brengen en dat is (redelijk) gelukt! Na 2 uur gaat ze weer op bed en ging ze probleemloos slapen. Savonds werd het even wat moeilijker, ze slaapt nu elke keer uiteindelijk rond 22:00/23:00 en dan word ze snachts nog een keer wakker en daarna meestal rond half 6. We laten haar dan liggen en halen haar er rond half 8 uit, soms dommelt ze nog even weg. Maar nu word ook overdag moeilijk, ze slaapt heel moeilijk in! Ze schopt met haar benen de dekens af, ze pakt haar speen uit haar mond en begint te protesteren. Elke keer leg ik de deken weer strak om haar heen maar ze krijgt de deken zo weer los, met slaapzak aan! Savonds valt ze uiteindelijk in slaap op mijn arm en na 100 keer geprobeerd te hebben haar weg te leggen lukt het eindelijk. Dit wil ik overdag niet! Dit is ons ritme 7:30 fles 210+7 9:00 half uur slapen 09:30 fruit 11:30 fles 180+6 Daarna slapen half uur 13:30 ligahap 15:30 fles 180+6 Daarna slapen half uurtje 17:30 groente 19:30 laatste fles 210+7 + rijstebloem Daarna op bed Iemand tips?
Hey Alyssa Ik kom je ook wel eens tegen op het forum 'mama's juli/augstus 2014' en heb dus een zoon die 2 weken ouder is. Nu is elk kind natuurlijk verschillend, maar krijgt ze misschien te veel aan voeding? Tigo heeft geen moeite met slapen en snachts slaapt hij het klokje rond (ik weet dat dit echt een groot cadeau is en besef dat lang niet iedereen dit haalt). Tigo zijn schema is ongeveer dit: 7.30/8.00 210 cc melkfles (nutrilon 2 inmiddels) Slaapt soms eventje tussendoor een half uurtje, meestal niet. 10.00 fruit Slapen op bed tot 12.30/13.00 12.30 180 cc melkfles Meestal wakker en spelen, maar soms ook zo moe dat hij in de box in slaap valt. 15.30 halve liga en ik bied hem een fles dunne diksap aan, die bijna altijd leeg gaat (ruim 200 cc) Slaapt meestal een half uurtje. 17.30 warme hap (6 maanden potje) 19.30 210 cc melkfles. Rond 20.00 uur op bed en slaapt vrijwel meteen. Wij geven dus een melkfles minder en geen rijstebloem. Doordat hij wat rommelt met zijn ontlasting vind ik het wel belangrijk dat hij genoeg vocht krijgt dus mede daardoor de diksap. Overdag gebruik ik geen slaapzak, als hij de dekens afschopt laat ik dit zo liggen. Hij huilt nu nooit meer maar in het begin wel, ik liet hem dan standaard een kwartiertje huilen en uiteindelijk viel hij dan in slaap. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik hoop dat je het ritme er een beetje in kunt krijgen en dat je dametje beter slaapt.
Haii, ook ik ken je uit het topic juli/augustus mamma's hihi. Misschien is het ook gewoon een fase? Hier hebben we het ook een tijdje gehad, dat M. overdag helemaal niks sliep (2 keer een half uurtje), maar 's nachts zo'n 14 uur. Toen heeft meneer dat ineens helemaal omgegooid, wilt ie overdag ineens alleen nog maar in z'n bedje slapen, en doet nu twee korte slaapjes en een grote in de middag. En 's avonds heeft ie heel veel moeite met inslapen ineens, je moet echt bij zijn bedje blijven zitten tot hij daadwerkelijk slaapt. Ze komen nu ook dichter bij de zes maanden sprong, misschien dat dat ook wel van invloed is op haar slaappatroon...wat ik in ieder geval gelezen heb van andere mamma's gaan ze dan inderdaad rommelen met slapen. De enige tip die ik kan geven, gewoon mee gaan in haar ritme, en als ze aangeeft dat ze moe is, op bed leggen. Hier doen we overdag nog wel eens z'n mobiel boven z'n bedje (zonder het geluid aan), zodat hij afgeleidt is en het ook niet erg vindt als je weg loopt. Echt laten huilen laten we hem niet, maar als hij moppert, moppert ie maar een end weg En heb je al eens geprobeerd om haar op haar buik te laten slapen?