Ik zou ook nog ietsje meer indikken,en de M speen in huis halen mocht het er niet door willen (wij deden ook m speen 150ml en 3schepjes nutriton) En de nexium idd in 2keer geven zoals eerder gezegd. En ff uitzoeken hoe je haar het best kan laten poepen wanr denk dat je huisarts niet meewerkt namelijk.
Geef nu idd jbpm erbij maar ze heeft wel gewoon 1x daags normale ontlasting hoor, ze heeft gewoon last van winderigheid en kramp. Als ik de nexium in twee geef moet ik dan de andere helft weggooien?
Nexium bestaat uit gele en witte korrels en het is belangrijk dat die beiden goed gemengd door de oplossing komen. Als je zelf het zakje halveert, lukt dat vaak niet goed. Advies van arts en apotheker was hier toch weggooien, (heb het op een gegeven moment nog maar weer eens nagevraagd, aangezien die zakjes 1,37 per stuk kosten en wij dus 2 keer per dag een halve wegknikkerden ). Heel erg zonde en kost de zorgverzekeraar dus heel veel geld, maar dit was voor het toedienen wel het beste.
Wat fijn! En dat is best snel. Ik heb geen ervaring met dit ziekenhuis, maar misschien een ander wel? Kwa klaarmaken nexium eens met Rozemarijke.
Welja. Zing het maar gewoon even uit. Dat zeg je toch ook niet tegen een volwassene die pijn lijdt? Of wel? Die krijgt op zijn minst een pijnstiller, maar zo'n weerloos klein mensje moet het maar gelaten ondergaan, en vader en moeder erbij. Wat is dat voor gekkigheid? Ook wij gaan volgende week naar een kinderarts met een vermoeden van (verborgen) reflux. Hopelijk voor ons mannetje krijgt hij hier iets voor, want hij heeft deze ellende niet verdiend. Natuurlijk moeten we er ook rekening mee houden dat we niet gaan horen wat we willen horen en dat er daadwerkelijk 'niets' aan de hand is. Toch zet ik dan de zoektocht voort. Mijn eerstvolgende stap is dan een osteopaat. Succes in ieder geval maandag. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
ik herken je gevoel! Ik wist zeker dat dl een verborgen reflux had. Mijn toemalige ha (ik ben hierdoor overgestapt) zei dat het aan mij lag en ik maar eens tijd voor mezlef moest nemen ( ik was 6wk moeder). Paar dagen later teruggegaan en heeft ze dl bekeken, het was een gezonde zuigeling waar niks aan mankeerde. Een verborgen reflux had ze nog nooit van gehoord en zij was de dokter. Ik heb een doorverwijzing voor de ka geeist en gekregen, na daar mn verhaal gedaan te hebben kreeg ze meteen nexium voorgeschreven. Buikkrampen had ze ook heel veel last, ze kreunde en kromp ineen. Er is aan koemelkallergie gedacht en daar hebben een eliminatie/provocatietest voor gehad, waaruit bleek dat ze geen ka heeft. Geloof het of niet na 3 ,5maanden waren de krampjes over net zoals overal geschreven staat...
Nou de kinderarts heeft haar onderzocht en ze is kern gezond. Hij vertelde dat als ze echt een geïrriteerde slokdarm heeft er bloed mee komt met spugen en dat heeft ze niet. Hij maakte wel uit ons verhaal uit dat loïs enorm veel last heeft van het maagzuur en nu krijgt ze een ander medicijn om eerst te proberen hoe ze hier op reageert. Hij gaat haar groei ed ook nog bekijken en over vier weken hebben we weer een afspraak. Is ze niet opgeknapt gaan ze verdere onderzoeken doen of ze misschien idd een allergie of iets heeft. Ze was nu twee weken aan de nexium en nu hebben we ranitidine gekregen dat is alcohol vrije zantac. Iemand ervaring hiermee? Ik hoop dat de scheetje een hoop minder worden nu ze van de nexium af mag en dat de ranitidine z'n werk goed mag doen. Ze moet twee keer daags 1,3 ml krijgen
hier ranitidine voor onze zoon. werkt prima voor het zuur maar reageert wel flink erop dmv scheetjes.. hier had S.em juist geen last van de nexium kwa scheten. zo zie je maar weer, kinderen zijn vreemde wezens
Mijn dochter krijgt al een maand of 10 Zantac. Werkt perfect bij haar. Alleen hebben we al drie keer de dosis moeten verhogen, naarmate ze groeit. Veel succes!