Hoi, Vroeg me af wie avondopvang heeft voor een avondje weg en hoe je dat hebt gevonden. Zoetermeer heeft (bij mijn weten) geen oppascentrale dus dat is geen optie, maar ja hoe vind je dan iemand. Heb geen familie oid in de buurt dus dat kan ook niet... Groet Rosa
Wij hebben zelf wel familie achter de hand voor als we een keer een avondje weg willen (er wonen er genoeg hier in de buurt die willen oppassen). Maar je zou anders een in de supermarkt een briefje op kunnen hangen of een advertentie zetten op marktplaats. Ik heb vroeger zelf ook heel vaak opgepast, en vaak kwam ik er dan via marktplaats aan. Als je een niet te hoog uurtarief aangeeft, komen er vaak mensen op af die het echt leuk vinden om op te passen (en niet de mensen die 't voor 't geld doen). Ik ging dan ook altijd eerst op gesprek bij die mensen en dan nog een keer een middagje meedraaien in 't gezin, zodat ze konden zien hoe ik met de kinderen omging. Daarna kon ik dan 's avonds (en eventueel overdag) oppassen als het nodig was. Ik kan 't me overigens ook wel voorstellen als je liever niet via mp oid een oppas zoekt hoor .
gaat jou kindje naar kdv??? dan zou je daar een stagiere kunnen vragen gebeurd bij ons op kdv regelmatig!! ik woon ook in zoetermeer , geen idee of er een oppas centrale is eigenlijk... ik niet vaak oppas nodig en als ik nodig heb dan vraag ik me moeder, zus of collega....nu ik pas weer kleintje heb ga ik voorloopig gewoon niet weg is zo'n gedoe met omdat ze clusterd. Je zou ook evt op marktplaats kunnen kijken???
Wij regelen dan vrienden of familie. Er zijn een aantal mensen hier in de buurt die staan te springen om op te passen. Tot nu toe is het nog maar 3 keer nodig geweest. Ik zou denk ik niet zo snel via marktplaats zoeken, maar eerder via een gastouderbureau. Bijv. via www.flexmoeders.nl Daar staan ook vaak oproepjes op van mensen die 'savonds kunnen oppassen.
Ik heb nog geen kleine en kan dus eigenlijk geen antwoord geven, maar wij gaan straks voor vrienden en familie. Mijn ouders kunnen en willen wel (incidenteel) oppassen en een vriendin van me heeft ook aangegeven dat ze het graag wil doen. En als we eens een keer niemand kunnen vinden, sja, dan wordt het of één ouder thuisblijven, of allebei. Oppascentrale zou ik niet doen. Ik heb zelf bij zo'n centrale gewerkt en ik hoorde van één stel ouders dat ze vóór mij drie verschrikkelijke oppassen hadden gehad. Goed, ze hadden dan ook wel 2 ADHD kinderen, maar dan nog... Eéntje heeft de hele tijd met vriendinnen aan de telefoon gehangen, eentje was gewoon weggegaan, omdat ze het niet aan kon (gelukkig dat de buurvrouw het zag en toen de kids heeft opgevangen) en de derde weet ik niet meer. Is ook al 15 jaar geleden. Maar die ouders waren toen wel heel blij met mij Maar goed, dus ook al neem je iemand via een centrale, dan weet je nog niet wie je in huis haalt. En op MP of via briefjes bij de supermarkt weet je het al helemaal niet. Voor hetzelfde geld komen daar pedo's op af... En nee, dat zijn niet altijd mannen.
Oeh via MP of een briefje in de supermarkt zou ik echt niet durven hoor. Je weet nooit wat je in je huis haalt.. Als het echt moet brengen wij Elena naar een van de oma's. Dan blijft ze wel altijd een weekendje, omdat het wel een heel gereis en gesjouw met spullen is (beiden wonen op 60 km afstand). Ik weet niet hoe we dat straks gaan doen als de 2e er ook is. Twee kindjes is wel druk voor onze moeders, maar goed. Ik zit ook te denken om een oppasmeisje te zoeken, maar waar ik die vandaan moet halen? Ik lees dus ff mee...