waterpokken....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sim, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

waarschijnlijk staat mijn zoontje op het moment in de wachtrij voor waterpokken.

mijn kleine neefje heeft het waarschijnlijk (is bijna een jaar) en mijn zoontje is 13 maand..

heeft iemand tips en wat staat ons ongeveer te wachten?

mijn dochter was al 8 jaar toen ze het pas kreeg..

heb dus geen ervaring met zo'n kleintje.

wat is ongeveer de leeftijd dat ze dit krijgen en is het gevaarlijk op zo'n jonge leeftijd van rond een jaar?

groetjes sim

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoeft niet te zijn dat ie het krijgt hoor.. mn dochter had het ene paar maanden terug en mn zoon heeft het niet gehad (en heb er niet speciaal op gelet oid, ze knuffellen altijd enorm)

Waterpokken zijn verder niet gevaarlijk, hooguit irritant. Heb wel eens gehoord als ze het voor hun eerste jaar krijgen ze het nogmaals kunnen krijgen maar geen idee hoe waar dat is. Mn zoon was toen een maand of 8 maar is dus overgeslagen... mocht ie het wel krijgen zou ik lotio alba in huis halen. Heel fijn spul.

3. sim

sim Niet meer actief

is dat ook nog van een speciaal merk dat lotion en waar kan ik dat dan kopen?

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    gewoon bij de apotheek... heet gewoon lotio alba. Verkoeld echt lekker, mn dochter heeft nergens aangekrapt of gezeten dus geen littekentjes.

5. nicol

nicol Actief lid

8 nov 2005
    142
    0
    0
    hoi Sim,

Toevallig heeft mijn zoontje nu net de waterpokken, het is bijna helemaal weg heeft nog 2 bultjes met een blaasje erop. Hij heeft er op zich niet veel last van gehad, de eerste dagen had hij wat verhoging en op het hoogte punt had hij 40.3 graden koorts de dag erna ging het stukken beter.

Ik had bij de apotheek iets van vsm gekocht (weet zo even niet hoe het heet) maar ik heb het niet gebruikt omdat hij ook eczeem heeft. Maar goed het is voor elk kind natuurlijk anders maar hier viel het reuze mee gelukkig.

Groetjes nicol

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime heeft half januari de waterpokken gehad. Ik vond het nogal meevallen moet ik zeggen. Ze had er volgens mij ook weinig last van. Jammergenoeg heeft ze er wel twee littekentjes aan overgehouden. Een bij haar oortje en een op haar voetje.

7. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Emme heeft waterpokken gehad toen ze net een jaar was. Ik vond het nog wel mee vallen. Ze was hangerig, maar niet echt vervelend. Ze zat wel onder de waterpokjes. Wat goed heeft geholpen hier is een bad met havermout. Je doet dan havermout in een washandje. Je houdt het washandje dicht en knijpt het goed uit in het water. Hierdoor drogen de pokken snel(ler) uit.

Pim

8. sim

sim Niet meer actief

bedankt voor de tips, had ook al iets gelezen over dat van vsm, maar er stond ook bij dat het niet op een huid mocht waarvan de blaasjes open waren, dus meer voor na die tijd. dat lotio alba heb ik opgeschreven en ga ik denk ik wel even in huis halen, mag dat ook op de huid als er blaasjes zitten?

en dat van die havermout, gewoon havermout? wat je bij de supermarkt kan kopen?

hoe lang heeft dit alles geduurd, die waterpokken?

hij heeft al wel een pukkeltje op zijn voorhoofd, zit er nu echt op te wachten :( maar ja, hoeft inderdaad niet te betekenen dat hij het krijgt, maar ja aan de andere kant dan is hij er wel vanaf..

Deel Deze Pagina