ontpillen

Discussion in 'Zwanger worden' started by deli13, Feb 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. deli13

deli13 Lid

Dec 19, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste dames

Ik zit nu al aan dag 82 na mijn laatste pil. Ik begin echt wel een beetje ongeduldig te worden.
    Ik ben best benieuwd hoelang het bij jullie heeft geduurd?
    Is dit wel normaal?

2. mayo89

mayo89 Actief lid

Feb 4, 2015
    139
    36
    28
    Ik ben ook nog aan het wachten nu dag 32 na laatste ongesteldheid door pil

3. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

Jan 13, 2015
    1,437
    46
    48
    Female
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Mijn 1e menstruatie kwam na 31. Maar het kan echt heel lang duren.
    Die hormonen zijn echt troep.

4. Zwangeresje

Zwangeresje Bekend lid

Dec 5, 2014
    545
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie handtekening!

5. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

Jan 22, 2015
    1,694
    38
    48
    Female
    Utrecht
    Ik had direct weer een normale cyclus (na ca 28 dagen werd ik weer ongesteld). Ik gebruikte trouwens de nuvaring. Volgens mij is de hoeveelheid hormonen daarin wel wat kleiner dan de pil, maar weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben. Verder verschilt het natuurlijk sowieso per persoon. Hopelijk duurt het voor jou niet lang meer!

6. Aloly

Aloly Actief lid

Jan 7, 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Bij mij kwam ms gelijk op gang
    Ik weet eigenlijk niet of je daarmee ook ontpild bent dan gelijk?

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,159
    23,239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bij mij duurde het langer dan 3 maanden. Was heel frustrerend. Daarna redelijk regelmatig met cyclussen van 27-32 dagen. Elke huisarts heeft beetje eigen beleid geloof ik. Je kan altijd even bellen voor advies.

8. deli13

deli13 Lid

Dec 19, 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reactie's
    Ik ben al bij 70dagen naar de huisarts geweest..maar ik vond hem er maar licht overgaan. Da zal wel komen zei hij. Hij moest eens weten.. al die dagen lijkt een eeuwigheid :) :)

9. Bloemhartje

Sep 30, 2014
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij duurde het 111 dagen en zit nu op dag 36 nog niks te zien qau ongi maar denk dat deze cyclus ook wel langer op zich laat wachten bij mij zal wel heel gek zijn eerste keer 111 dagen en dan dat nu netjes regelmatig nee hoor denk dat deze misschien de helft zal zijn we wachten het gewoon af hoort allemaal bij ontpillen vinden jullie het leuk om een club te starten ?

10. Ludde

Ludde Actief lid

Nov 8, 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Zat met dezelfde vraag en heb mijn vermoeden bevestigd gekregen: (ff op internet gesnuffeld)
    Als je stopt met de pil heb je grote kans dat je lichaam gaat “ontpillen”. Je lichaam is een tijd gewend geweest aan de hormonen. Ze zorgden ervoor dat je eigen hormonen onderdrukt werden en een eisprong uitbleef. Eenmaal gestopt met de pil moet je lichaam de natuurlijke functies weer oppakken en zelf de eisprong weer gaan regelen. Gedurende dit proces kan je lichaam verschijnselen gaan vertonen die doen denken aan zwangerschapsverschijnselen. Denk hierbij aan pijn in de onderbuik, pijnlijke borsten en stemmingswisselingen. Niet elke vrouw heeft last van het ‘ontpillen’, maar het komt wel vaak voor.

Je cyclus kan erg onregelmatig zijn maar dat hoeft niet. Zelf heb ik ook gezien dat mensen met een schijnbaar regelmatige cyclus toch na maanden ineens nog een uitschieter krijgen.

Hopelijk laat ik me niet verkeerd voorlichten zo en heb je er wat aan ;)

11. Aloly

Aloly Actief lid

Jan 7, 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    dank je wel ludde! die eerste maand had ik echt veel 'kwaaltjes' idd, maar werd toen gewoon na 26 dagen ongesteld, dus was denk ik echt ontpilverschijnselen. Daarna geen bijzonderheden geloof ik, dus dan is dat wel oke denk ik. Geduld....

12. Loessje1987

Loessje1987 Bekend lid

Jan 16, 2015
    820
    168
    43
    Female
    Ik ben eind november gestopt met de pil! meteen perfecte na 28 dagen eerste pilloze menstruatie gehad :) daarna cyclus van 29 en zit nu 4 dagen voor mn NOD! Ben heel lang aan de pil geweest dus alle dingen die ik voel zijn nieuw, maar of dat echt 'ontpillen' is bij mij weet ik dus niet... misschien hoort het wel bij mijn cyclus ;)
    Maar ik hoop natuurlijk dat mijn menstruatie uitblijft dit keer hihi

13. Ludde

Ludde Actief lid

Nov 8, 2014
    164
    0
    16
    Amsterdam
    Graag gedaan hoor @Aloly, zoals je aan mijn handtekening ziet is mijn cyclus ook 'netjes'. Daardoor ging ik het me ook afvragen. Maar de arts/gyn zal het uiteindelijk het beste weten dus misschien moet ik het daar maar eens vragen..
    Geduld is een schone maar errrrrrrrrg lastige zaak hihi :)

Herkenbaar @Loessje1987, ik weet het ook niet precies maar de kwaaltjes zijn hier iedere keer net iets anders hihi.

Hoop het ook voor je! Succes meiden xx

14. Nora22

Nora22 Lid

Feb 21, 2015
    73
    0
    0
    Me lieve vriend en me 3 katjes (L)
    #14 Nora22, Feb 22, 2015
    Last edited: Feb 23, 2015
    Ik moest 17 november 2014 prikpil halen (niet gedaan wegens zwanger willen worden) en de laatste 18 augustus gehaald, maar was al 24 oktober nog ver voor de nieuwe prik ongestel tot 1 november nu heb ik vanaf toen geen ongesteldheid meer gehad dus zit nu op de 94 dagen te laat :( ... heel frustrerend! 3x positief getest 2x negatief 20 maart afspraak bij gyn voor een echo spannend maar denk zelf van niet zwanger, door veel verhalen

Share This Page