ik ben het zo zat!! (zwanger worden na miskraam)

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mama86, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Ik moet even mijn hart luchten. Zwanger worden is bij mij geen fijne leuke aangelegenheid meer, maar een grote emotionele rollercoaster!
    Vorig jaar september een miskraam bij 10 weken gehad. Daarna niet meer zwanger geworden. Elke maand klussen we op de goede dagen en elke maand is het weer een grote teleurstelling. Ik ben het zó spuugzat. Iedereen om mij heen wordt zwanger of is net bevallen. Over twee weken zou mijn uitgerekende datum zijn. Het valt mij zeer zwaar een miskraam. Ik doe mijn dagelijkse dingen, maar daar is ook alles mee gezegd. Eigenlijk heb ik twee 'problemen'; kindje verloren en zwanger worden lukt niet. Och, wat klinkt dit emo...
    Word er niet goed van. Twee weken geleden heb ik tegen mijn man gezegd, dat ik er niet meer tegen kan. Ik vreet mezelf op. Hij was heel teleurgesteld. Het was de eerste keer, dat hij zijn gevoel over deze hele kwestie uitte. Hij vroeg aan mij om het nog een kans te geven en een hele week achter elkaar te klussen. 1 dag volgehouden! tweede dag, hij was moe. derde dag niet thuis. Vierde dag weer te moe. Ik kan niet meer! Eindelijk heb ik dan weer moed om door te gaan en voor mijn gevoel haakt hij dan weer af. Ik wil zó graag zwanger worden, maar het lukt niet. We hebben al een kindje van 2.5 jaar. We zijn nu al 14 maanden bezig om zwanger te raken. Nooit gedacht, dat dat mij zou overkomen. Sorry dames, maar ik moest even mijn hart luchten...
    Maar voor mij was dit de laatste kans. Nu ga ik mezelf voorop zetten en voorlopig niet meer proberen, en eerst mijn eigen balans terug proberen te vinden. Klinkt heel raar, maar ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik voer een strijd waar eigenlijk niemand iets van weet. Niemand gaat er namelijk van uit, dat zwanger worden ook zo moeilijk kan zijn.
    Het is een groot verdriet en ik hoop echt, dat ik er op een dag vrede mee kan hebben...

Liefs mama86

2. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Jeetje mama86, dat is echt niet leuk zeg! Ik kan me voorstellen dat je enorm baalt!

Was je al eens bij de huisarts geweest om te kijken of zij iets voor je kunnen betekenen?

Ik hoop dat je toch gauw zwanger wordt, heel veel sterkte, en verlies niet de moed!

3. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    het zou zo maar een stuk kunnen zijn wat ik geschreven zou kunnen hebben.. ik leef echt met je mee, een dikke knuffel.
    misschien handig om een afpraak te maken bij de HA, dat hij je er bij kan helpen, ( pys, gyn of alleen een luisterend oor)

succes en toch hoop ik dat een 2e wondertje jullie snel gegunt is

4. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Och lieverdje, je zit er echt helemaal doorheen he! Goed dat je je hart lucht en dat je even voor jezelf kiest. Als iets een moeten wordt, is het lastig om er van te genieten.
    Ik begrijp wat je bedoelt met je verdriet. Neem anders even een paar maanden afstand om weer tot jezelf te komen en ook om te genieten van wat je wel hebt. Ik weet het, dat is heel makkelijk gezegd..maar het is wat mij uiteindelijk heeft geholpen.
    Probeer te blijven praten met je man, ook al heb je het gevoel dat je er (soms) alleen voor staat.

Een digitale knuffel vanaf hier en ik wens je heel veel sterkte!!

5. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn MA is pas kort geleden, en ik ben twee keer snel zwanger geworden, maar ik herken nu je gevoel zelfs al een beetje (al klinkt dat misschien stom...)

Ik dacht dat het allemaal weer helemaal goed met me ging, maar vandaag ben ik bijvoorbeeld héél snel de ikea uitgelopen, met tranen in mijn ogen, omdat ik alleen maar zwangere vrouwen tegenkwam. Hier in de flat kwam ook een zwangere buik voorbij, en ik weet dat er in ieder geval nóg twee zwanger zijn. Kom ik bij ons nieuwe huis, laadt daar iemand een kinderwagen uit de auto... Je wordt er continu mee geconfronteerd, en ik merk dat ik bijvoorbeeld nu al erg bezig ben met mijn cyclus.

De enige tip die ik je kan geven: schrijf hier je gevoelens lekker van je af, en het helpt misschien inderdaad om er een tijdje minder druk mee bezig te zijn. Hoe vaak hoor je niet dat het júist lukt op het moment dat je er niet meer 100% van je tijd mee bezig bent?

In ieder geval een hele dikke knuffel vanuit hier! Het is niet makkelijk als het bij anderen wel lukt om zwanger te worden/blijven!

Veel liefs!

6. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

ook ik herken je gevoel... Wat ik nog het meest erge vind is dat dit alles je overkomt. Je hebt er geen enkele invloed op wat de natuur beslist. Wel of niet zwanger, wel of geen miskraam. En daar moeten we het maar mee doen. Terwijl we stiekem gewoon dat fijne gevoel van zwanger zijn weer terug willen.

Toi toi meid!

xxx

7. pasjuh

pasjuh Actief lid

22 nov 2010
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joh, wat herkenbaar...
    Zo heb ik me echt maanden gevoeld! Heb afgelopen juni een MA gehad en ben sindsdien nog niet zwanger...
    Ik werk op een kinderdagverblijf en zie constant zwangere vrouwen om me heen. Vrouwen die later zwanger waren dan mij en inmiddels bevallen zijn!
    Ik heb echt daaaagen gehad, dat ik dacht; ik wil hier helemaal niet zijn!!!
    Gelukkig heb ik veel mensen om me heen die me erg veel steun hebben gegeven en ook mijn vriend stond iedere keer weer voor me klaar, als ik huilend thuis kwam.
    Het is echt heel zwaar, dat ben ik helemaal met je eens, ik heb het zwaar onderschat! Je weet pas wat het is, als het je gebeurd...
    En hier op de site meepraten en kijken naar reacties, heeft mij ook geholpen. Inmiddels staat mijn MA niet meer op de voorgrond, hoewel de druk rondom het zwanger worden blijft hoor, maar ook minder dan het was! Gelukkig!
    Ik hoop dat deze reacties jou wat steun kunnen bieden en dat je binnenkort weer vooruit kunt kijken, maar neem goed de tijd voor jezelf! Sterkte!
    Groetjes Pasjuh.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, mijn miskraam is nog maar 2,5 maand geleden en ik herken dat gevoel nu al....
    Kan het wel aardig van me af zetten en gewoon m'n normale ding doen, maar dat gevoel zit er wel.

Is het onderhand niet eens tijd om iig een controle te laten doen?
    En misschien ook eens kijken of bijvoorbeeld een osteopaat kan helpen om de balans in je lijf weer te herstellen?

9. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik denk dat het voor veel mensen herkenbare gevoelens zijn die je hebt. Het is dubbel moeilijk, omdat je EN een miskraam hebt gehad, EN dat het zwanger worden nu niet lukt, precies wat je zegt. Ik heb ook dat nu met de tweede de wens alleen maar groter is geworden. Ik wil het zo ontzettend graag... En ineens lijkt het alsof iedereen om je heen zwanger is. Vind het af en toe nog zo moeilijk... En dan hoor je mensen zeggen dat ze direct na een miskraam zwanger zijn... Pfff, ik kan het niet horen, terwijl het bij mij ook nog maar kort geleden is.
    Ik hoop dat je alles een beetje op een rijtje kunt krijgen voor jezelf. Iedere maand die teleurstelling is echt funest he.
    Ben je al eens bij de ha/gyn geweest?

10. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi allemaal,

Bij deze wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve reacties. En degene ook veel sterkte wensen die het ook nog elke maand proberen!
    Ik reageer nu pas, omdat ik vorige week mijn verjaardag heb gehad. En door nog wat anders.
    Maandag had ik ineens een positieve test in handen! Alleen de test van dinsdagmorgen was weer ineens negatief.
    Volgende week zal ik het zeker weten, want dan moet ik ongesteld worden.
    Ik merk wel, dat ik dit kleine sprankeltje hoop met honderd handen aangrijp. En dat kan natuurlijk weer een grote teleurstelling worden.
    Ik hoop het zo erg, maar ben ook erg bang dat het niks is.
    Ik hou jullie op de hoogte en mijn hart hier luchten heeft mij zeer geholpen!

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Even een vraagje, hoe kan het dat je al een posi zw test had als je volgende week pas ongie moet worden. Kan het miss niet zo zijn dat hij op je ei gereageerd heeft. Een meisje bij mij in een ander topic heeft dit namelijk ook regelmatig. Wil je geen nega gevoel geven hoor en hoop natuurlijk dat je zwanger bent, maar vroeg me wel af hoe die positest kan.

12. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    meis meis... wat een achtbaan van emoties ga jij doorheen..

misschien een hele rare vraag, maar zou maandag niet je ei kunnen zijn geweest? heb wel eens ergens gelezen dat je die ook op een zw.test kunt hebben...

hoop dat je snel een posi test in je handen mag hebben met vervolgens een geweldige zwangerschap meis!

13. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hihi, was dus niet de enigste die dat dus dacht...

14. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb vrij korte cyclussen. Tussen de 23-27 dagen.
    Normaal is mijn ovulatie ergens tussen de 8e en 12e dag.
    Als het goed is, is die dus ver voor de test geweest.
    Maar ik ga morgenochtend een testje doen en dan afwachten of mijn menstruatie volgende komt of uitblijft...

15. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Okay, ben erg benieuwd. Laat je het even weten.

Groetjes

16. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Meid, ik snap precies wat je bedoelt!
    Ik heb nu 3 miskramen gehad binnen 2 jaar en ben nu alweer beland in ronde 7 na de laatste miskraam.
    ook ik begin er aardig zat van te worden dat het niet lukt om zwanger te worden en te blijven!

17. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    Zuid Holland
    Vandaag nog een testje van kv 2v5 gedaan. Spierwit!
    Helaas, het is dus niet gelukt. Waarom die plus test van kv, dan wel een streep gaf is mij een raadsel. Ik heb nog nooit een ovulatie op de 16e dag gehad.
    Ben dus niet zwanger. Zijn we dus weer terug bij af...pfff

18. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Misschien dat je cyclus nu wat langer is geworden en je ovulatie toch op dag 16 is geweest. Heb je rond die dagen wel geklust?? Dan zou je over een week ong opnieuw kunnen testen als je nog niet ongesteld geworden bent.

Succes met afwachten. Wel vervelend die onzekerheid.

19. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    Zuid Holland
    Nee, we hebben niks meer gedaan...
    Volgende week zaterdag is mijn NOD.
    Vrijdag of zaterdag wel geklust (weet het niet meer precies, haha), dus misschien dat het nog iets mag worden...

20. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    balen meis...
    voel je je eisprong ook? of gebruik je ovutesten of tempen?
    misschien dat tie idd iets later is?

Deel Deze Pagina