Wat te eten??

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem24, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Hallo, Ik heb een probleem. Ik ben zelf echt een aardappel mens, dus voor mij is 5 dagen in de week groenten met aardappels vind ik niet erg, maar mijn vriend die vind dat niet zo, dus eet ie vaak niet mee, maar omdat ik een zoontje van 17 maanden heb wil ik wel gezond eten. Hebben jullie nog ideeën voor iets wat een kind van 17 maanden kan eten en gezond is. Heb al internet afgezocht, maar ben ook niet zo'n makkelijke eter ;). Nou hoop dat jullie nog ideeën hebben.
    xxx Bloem

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    pasta? rijst? ovenschotel met pasta? of aardappelpuree?
    en wat lust je man niet graag? gekookte aardappels? of helemaal geen aardappels? want gekruide krieltjes smaakt heel anders dan een gekookte aardappel met jus, of een stamppot.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    wat zou je niet kunnen eten haha.

Rijstgerechten, pastagerechten.. kun je groenten in kwijt wat je wilt en het is gezond. Een kind van 17 maanden kan ondertussen ook wel alles eten.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Wraps
    Couscous (met kip, rozijnen, abrikoos)
    Capucijners (evt met rijst)
    Tarly
    Lontong (rijstkussentjes van de toko, voor veel kleine kinderen makkelijker te eten dan losse rijstkorrels)
    Hartige taart
    En wat hiervoor al genoemd werd: pasta, rijst
    en dan vooral overal ruim groente bij, dat is naar mijn mening de hoofdmoot van een gezonde maaltijd.
    Een kind van 17 mnd kan inderdaad in principe alles meeëten.

Doe je best, jij en je vriend, om gewoon 'te eten wat de pot schaft' en die pot vaak te variëren. Dan is de kans groter dat je kind een makkelijke eter wordt. Niet meeëten omdat je het niet lekker vindt, komt op mij niet over als een heel goed voorbeeld van goed eetgedrag...

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik ken 't, vriend lust bijna niks.. en met name groente dus! Altijd lastig hier.. laatste tijd kook ik veel voor mezelf of haal een salade, dan eet hij voor de zoveelste keer kebab.. BAH! Als we kinderen krijgen, gaat dat zeker veranderen.. eten wat de pot schaft:)...
    Inderdaad rijst of pasta. Misschien een lekkere ovenschotel.. Of een heerlijk visje met sla en rijst/gebakken aardappeltjes? succes:):)...

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    pompoensoep :p (dat maak ik vanavond ;))

Wat wij ook wel eens doen is pannenkoeken maar dan niet met stroop oid. Ik maak dan bakjes met verschillende groenten, een pan gehakt, geraspte kaas, desnoods wat aardappeltjes en wat sausjes. Dan beleg je je pannenkoek met wat er op tafel staat. Soort wraps zegmaar

je zou zelf gewoon aardappelpannenkoeken kunnen maken, hahaha

kip tandori, roti, enz.

7. bloem24

bloem24 Actief lid

13 mrt 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Bedankt allemaal!!! Ik heb in iedergeval weer wat ideeën! Me kind eet wel wat de pot schaft hoor! Me vriend is vaak later thuis, dus dat voorbeeld van papa neemt ie hopelijk niet over ;). Ik ben zelf ook niet zo'n goede eter ik lust niet zoveel, maar omdat we nu natuurlijk een zoontje hebben denk ik er veel bij na.
    Nog meer ideeën zijn natuurlijk welkom.
    xxx Bloem

8. Hier ook hoor. Ik ben ook een moeilijke eter en ik ga geen dingen eten die ik echt niet lust om m'n kind het goeie voorbeeld te geven, en toch eet Damien alles wat los en vast zit. Er is echt niets wat hij niet lust. En al waren die dingen er wel; dan ging ik 't ook niet aan 'm opdringen! Ieder z'n smaak, lijkt me.

Maar goed, dat was je vraag niet :p

Hier is macaronischotel echt favoriet! Macaroni met gehakt en sperziebonen en een of andere mix van Knorr, laag kaas erover en in de oven.. Goddelijk!

Wraps zijn ook ideaal inderdaad, kun je ook elke keer weer andere groenten in doen!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben van de week ook een keer soep gegeten. Doe ik normaal nooit, vriend is geen moeilijke eter maar van soep houdt hij niet. Hij was er een keer niet dus ik dacht: soepje erbij!
    En allebei de kinderen vonden het heerlijk! (Paprikasoep, met courgette, maar alle wat dikkere groentesoepen zijn prima om te proberen, bijvoorbeeld broccolisoep vind ik altijd heerlijk).

Blader eens een Allerhande door, of een blaadje van een andere supermarkt. Daar haal ik vaak leuke ideeën voor wat anders dan anders uit.

Deel Deze Pagina