bekkenpijn en uitbetaling

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lisettedijkstra, 5 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisettedijkstra

lisettedijkstra VIP lid

26 feb 2008
    6.927
    0
    36
    Vrouw
    vlakbij groningen
    Ik zit in de ziektewet wegens mijn bekken dus kan helaas niet werken tot en met mijn bevalling..
    Nu heb ik alleen een vraag.. Ik werkte normaal rond de 30 uur per week met een contract van 20 uur.. nu zit ik dus in de ziektewet en krijg ik maar de helft van wat ik normaal krijg.. is dat normaal? Heb een brief van het UWV waarin staat dat de werkgever mij gewoon moet doorbetalen. Heb morgen een gesprek met mijn baas hierover wil alleen weten of het normaal is, of dat ik misschien iets meer behoor te krijgen.. Ben er ook best wel zenuwachtig voor.. Heeft iemand hier ervaring mee?

liefs lisette

2. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Je werkte normaal dus extra uren. Het UWV wil nu dat je je die uren bij je werkgever gaat claimen.

Vanuit de flexwet kun je het gemiddeld van de laatste drie maanden claimen tot een contract. Je werkgever is dan verplicht je dit door te betalen.

Een dergelijke claim verbetert helaas niet de sfeer tussen de de werknemer en de meeste werkgevers en is iets wat je voor jezelf moet afwegen.

3. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Bovenstaande klopt, ik ben het alleen met de laatste opmerking niet eens. TS is thuis wegens zwangerschapsklachten. Baas krijgt dus 100% van het UWV doorbetaald.

ALs je dus de laatste 3 maanden gemiddeld 30 uur heb gewerkt zou ik het gewoon aangeven. Het kost je werkgever geen extra geld.

Deel Deze Pagina