Zwembad laten vullen door wie en kosten?

Discussion in 'De lounge' started by siriel, May 9, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Even een vraagje, wij hebben een groot stuk weiland, met een tuinhuisje er is een put geslagen, maar er ligt geen waterleiding.
    Het wordt nu niet echt gebruikt soms loopt er een paardje van iemand.
    Nu lijkt het ons leuk om er een zwembad op te zetten van zo'n 3 x 6 minimaal. Maar een zwembad vullen met grondwater wordt afgeraden.
    Je kunt er heerlijk zitten nml, dus zou leuk zijn voor de kinderen.
    Ik heb al wel even rondgekeken en lees op fora's over de brandweer (tegen betaling)
    Of bepaalde waterbedrijven, iemand ervaring mee, het hoeft niet gratis te zijn.

Oh ja, er zijn wel buren maar die zitten 500 meter verderop, zo'n tuinslang hebben we niet:roflmao:

2. aYh4L8

aYh4L8 Niet meer actief

3. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female

Bedankt voor je reactie, ik was deze zelf ook tegen gekomen, ik hoop op iemand die er ook ervaring mee heeft, en mij er meer over kan vertellen. Eventueel qua kosten.

Kwam net ook nog tegen waterslangen tot 500 meter voor +- 200 euro, dat zou ook nog een optie kunnen zijn, om te vragen bij de mensen die verderop wonen of we tegen betaling daar water mogen.

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Mag ik vragen wat de reden is dat grondwater wordt afgeraden?

Wij vullen ons bad al jaren met grondwater (Weliswaar niet in NL) en dat gaat eigenlijk prima. Het water is wel superhard, maar dat is kraanwater hier in de regio ook.

5. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Hier heb je vaak bij het oppompen van grondwater dat het een bruinige kleur heeft/krijgt door aanwezigheid van ijzer,je ruikt dat ook..
    Misschien kan het helemaal geen kwaad om in te zwemmen maar het oogt niet fris en op de zwembadsites raden ze het af.
    Is het grondwater wel helder bij jullie in Frankrijk?

6. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Wij vullen ook met grondwater... geen probleem ermee!

7. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    En hoe ziet jullie water er uit qua kleur en geur, of zuiver je het met zwembadchloor oid?

8. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Water is echt helder.
    Natuurlijk zal door de zon (heb je met gewoon drinkwater ook) het water vergroenen.
    Dit werken we dan tegen met chloor.
    Wij hebben ook een zandfilterinstallatie die alles nog eens optimaliseert.

9. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Ik moet me er eens goed in verdiepen of even een klein zwembad opzetten en zien wat het grondwater doet. Ik lees nml dat als het grondwater rijk aan ijzer is, het juist door chloor, bruin uitslaat..

10. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Ja, bij ons wel.

11. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Dan toch maar ons zwembad in Frankrijk gaan opzetten, blijft een heerlijk idee!;)

Whysteria likes this.

Share This Page