Elke maand heb ik wel een nacht dat ik niet kan slapen. Dan blijf ik op de bank en kijk tv, soms val ik even in slaap en soms ook niet. Ik ga ook wel naar bed en lig dan wakker naar het plafond te koekeloeren. En ieder geluidje irriteert. Vandaag is het de derde nacht in 5 dagen tijd dat ik wakker ben. Ik voel me gejaagd, nerveus en wakker. Sowieso kan ik dingen slecht van mij afzetten en kan van alles de aanjager zijn van mijn gepieker en opgejaagd gevoel. Gelukkig heeft er tussen elke wakkere nacht een slaapnacht gezeten. Maar het is vooral erg vervelend... En dat wilde ik even laten weten
Wat vervelend! Al geprobeerd om in plaats van naar het plafond te staren er juist even uit te gaan, stukje lopen, glaasje water? En geen fel licht/tv oid voor je naar bed gaat? Proberen al van tevoren goed tot rust te komen, even (proberen) geen stress. Veel sterkte er mee in ieder geval en hopelijk slaap lekker.
Wat naar zeg. Ik ken het van mezelf dat ik soms ook een nacht heb dat ik gewoon echt niet in slaap kan vallen, wat er vaak ook weer voor zorgt dat de nachten erop ook moeilijker worden omdat ik dan in bed lig te piekeren over het feit dat ik misschien wel weer de hele nacht wakker lig. Niet heel helpend die gedachte dan. Wat mij de laatste tijd vooral helpt is niet hoeven slapen vsn mezelf, maar gewoon in bed liggen met mijn telefoon op nachtstand domme spelletjes spelen. Dit zodat ik me er okk niet aan irriteer dat ik weer wakker lig. Ik denk dat je al veel geprobeerd hebt om toch te kunnen gaan slapen. Maar denk dat het voor nu waarschijnlijk het meeste rust geeft om te accepteren dat je soms gewoon niet slaapt en soms ook weer wel. In ieder geval heel veel succes! En trouwens je handtekening klopt echt
Heel herkenbaar, ik ben echt jaloers op mensen die goed kunnen slapen. Ik ga er nooit uit (ligt een baby naast me die vaak wil drinken ) maar doe gedachtespelletjes of luister naar rustgevende muziek. Verder probeer ik me er maar niet druk om te maken, want dat werkt averechts.
Voordat mn 2e zoontje werd geboren had ik er ook met regelmaat last van.. heel irritant. Ik zat dan in zo'n cirkeltje, want de nacht daarna was ik bang dat het weer ging gebeuren. Dus dat gebeurde vaak ook. Met als gevolg overal gespannen/zenuwachtig door worden, neerslachtig, enz. Waardoor het niet slapen steeds vaker voorkwam. Toen ik een keer 3 nachten achter elkaar niet geslapen had, ben ik naar de huisarts gegaan. Die heeft me toen een paar Temazepammetjes gegeven. Die gebruikte ik alleen als ik een nacht niet had geslapen, zodat ik niet weer in die cirkel kwam. Na die 5 pillen heb ik er nog 5 gekregen en daarna eigenlijk nooit meer nodig gehad. De spanning was er af zeg maar. En sinds ik 2 kids heb, komt het helemaal nooit meer voor. Dan slaap ik al als ik m'n bed zie
Gelukkig mocht ik vandaag wat uitslapen, maar de effecten zijn merkbaar... Mijn man en kinderen kunnen zo lekker meteen in slaap vallen, jaloerssss.... Ik ben in ieder geval niet de enige! Hopelijk kunnen we vannacht allemaal heerlijk slapen!
Heb je zelf een idee waardoor het komt? Ben je misschien overspannen, drink je cafeïne houdende drankjes in de avond, gebruik je medicatie of iets anders waardoor je slecht slaapt?
Ik zou het niet weten eigenlijk, er zijn wat dingen die in mijn hoofd blijven zitten, niets ernstigs overigens. Geen medicatie en geen cafeïne. Ik voel het gedurende de avond al dat ik te wakker/hyper ben en slecht mijn concentratie vast kan houden, en dan ik het wel proberen maar het lukt dan niet om te slapen.
Boterham eten? Dat is bij mij het toverwoord om daarna te slapen. Ik laad een bordje vol, eet alles lekker op en kan weer. En ik luister luisterboeken, die maken me heel slaperig!
Wat vervelend! Ik heb het zelf ook een tijd gehad. Ben je verjaardag binnen en heb je veel aan je hoofd? Wat bij mij heel goed werkt is regelmatig wandelen in de natuur of gaan hardlopen. Hoop dat je vannacht lekker kan slapen!
Ik herken het wel, maar zou proberen om er anders mee om te gaan. Sowieso niet op de bank blijven, tv gaan kijken en met je ogen open blijven liggen. Je kan even eruit en wat warme melk drinken bij weinig licht. Maar daarna weer in bed gaan liggen en ogen dicht doen. Je kan in bed muziek luisteren of een luisterboek. Dat helpt om te ontspannen. En anders gewoon tabletjes. Melotine forte innemen een uurtje voordat je gaat slapen (doe ik altijd de eerste drie weken als de zomertijd is ingegaan, ik kom anders niet in dat nieuwe ritme). Dat helpt goed, word je echt slaperig van. En als dat nog niet helpt, dan misschien naar de huisarts. Ik heb wel eens oxazepam gebruikt om te kunnen slapen. Is geen zwaar middel en geen slaapmiddel. Maar doordat bij mij mn hoofd er rustig van word (i.p.v. dat onrustige gevoel, piekeren) kan ik dan in slaap vallen.
Wat een vervelende klacht zeg! Heb je al melatonine geprobeerd ? Is voor t inslapen. Hier slaap ik overal en nergens en val al in slaap als ik t kussen raak maar helaas slaap ik niet door en moet er altijd wel een x uit. Soms meerdere keren Hopelijk heb je snel een oplossing gevonden
Je zou eens kunnen googlen op slaaphygiene en meditatie / ontspanningsoefeningen. Vooral dat laatste kan goed helpen voor jouw gedachtes. Bedenk wel, alles heeft wel even tijd nodig om te werken. Dus geef niet op als het na bijvoorbeeld aantal dagen niet lukt. Melatonine tabletjes kan je ook tijdelijk gebruiken of valeriaan voor de ontspanning.