Begin december heb ik de knoop doorgehakt dat ik niets liever wil dan kinderen. In plaats van dat ik hoop een vaste baan te hebben en te beschikken over een gezinswoning en dan nog jaren te moeten wachten, hoop ik onze kinderen groot te mogen zien worden. Papa to be is er al jaren klaar voor en ik nu 30+ voel nu ook dat ik alle bezwaren wel van me af heb geschut. Mijn moeder waarschuwde me vanaf mijn verkenningsjaren steeds met pas op, vrouwen in onze familie zijn snel zwanger!!! Ik had het in mijn oren geknoopt qua anticonceptie, alleen met minder vertrouwen in de hunne . Vlak na mijn beslissing, had ik echter mijn ovulatie... en jahoor vlak voor de kerst was ik al zwanger. Helaas kreeg ik na de kerst na 5 weken een vroege miskraam. Al ben ik dankbaar dat dit via de natuurlijke weg mocht gaan en mijn partner en ik op de meest fijne plek waren waar we maar konden zijn. Nu heb ik dan vandaag na al weken onrustige darmen, diarree en een behoorlijke vermoeidheid toch maar even getest. 2 dagen voor mijn NOD, en positief ! Al wist ik het eigenlijk al wel 2 dagen na mijn ovulatie... en mijn partner twijfelde ook niet gezien mijn lichamelijke reactie en toch had ik even dat streepje nodig . Ik zal overigens blij zijn als de periode met het grootste risico op een miskraam voorbij is, ik vind het dit maal toch iets minder vanzelfsprekend . Ook zal ik m'n moeder binnenkort maar eens gaan vertellen dat haar ervaring ook voor mij opgaat . Nu hoop ik dan ook dat dit ook opgaat wat betreft de bevalling.
Dank je wel. Er maar rustig op vertrouwen en op dit moment toch maar blij zijn, met elk kwaaltje wat op dit moment langskomt. Toch een teken dat er nog allemaal hormonen actief zijn :-D.