"noodplan" oudste kind als baby eerder komt?

Discussie in 'De bevalling' gestart door guppekop, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    weet niet of het hier goed staat, anders moet iemand het maar verplaatsen;)

Nou we onze 2de krijgen moeten we natuurlijk oppas hebben voor de oudste omdat hij niet mee naar het ziekenhuis kan dan. Nu is de kans heeeel groot dat het weer keizersnee gaat worden, dus heb ik een datum. Mn zusje komt dan 1 of 2 dagen van te voren hierheen en blijft dan tot ik weer thuis ben. Als het geen (geplande) keizersnee word komt ze rond de 39weken waarschijnlijk totdat kindje er is. Dat word dus wel geregeld.

Maar nu zat ik gisteravond ineens te dnken: wat nu als de baby zich vannacht/morgen/volgende week aandient? Waar laten we Daniel dan? Er woont hier geen familie in de buurt, die moeten uur rijden voor ze er zijn.

Wat hebben jullie als "noodplan" mocht de baby zich eerder aandienen dan verwacht?

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb het makkelijk daarin moest ik zwanger zijn van een tweede mijn schoonmama woont op 10 minuutjes wandelen dus ik heb geen noodplan nodig snap wel dat dit een ambetante situatie is voor jou heb je geen goede buren die je kindje kunnen opvangen tot de familie er is ?

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    we varen, dus de buren die we nu hebben, hebben we volgende week niet en soms helemaal geen buren:):( Nu liggen we nog op de werf en is er wel een echtpaar waar ik daniel wel aan toevertrouw totdat mn moeder er is, maar als het goed is varen we volgende week weer dus dan is het weer per dag afwachten of en wie je treft...

4. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ja dat is zeker een lastige situatie het enige dat ik kan zeggen is hopen dat je geen noodplan nodig hebt ;)

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    er zjin gelukkig ook nog geen aanwijzingen voor, alles gaat volgens het boekje:) maar dat wil niet altijd wat zeggen...

Maar hebben jullie allemaal familie in de buurt die snel kan komen dan? of lieve buren die willen/kunnen inspringen?

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    mocht je kleine echt eerder komen, dan is het een noodsituatie en ervaring leert me dat oplossingen er dan echt wel zijn hoor!
    des noods mee naar het ziekenhuis!

(mijn kleine neefje was er ook bij toen ik mijn zus belde dat ze NU naar het zkh moest komen ivm slechte toestand van mijn vader. De verpleegkundigen op de afdeling hebben toen voor hem gezorgd tot de eerste de beste kennis hem kon komen halen. )

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Precies! Meenemen naar het ziekenhuis dan en bellen dat iemand hem daar moeten komen op halen.

8. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    ik begin 'em ook wel een beetje te knijpen hoor.... ik verwacht te gaan bevallen rond hemelvaart, en dan zijn zowel onze buren als mijn ouders met vakantie. Mijn schoonouders doen er een uur over om hier te komen en verder werken al mijn vrienden fulltime. Ik zou dus niet weten wat we met onze zoon moesten doen zodra de eerste weeën zich aandienen....
    Maar inderdaad: als blijkt dat de baby bijvoorbeeld in het vruchtwater gepoept heeft en ik halsoverkop naar het ziekenhuis moet, dan moet onze kleine jongen eerst maar mee.... ik zou het anders ook niet weten!

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou me er absoluut niet druk over maken, als jij NU gaat bevallen pak je man en kind op en gaat naar het ziekenhuis. Leg daar de situatie uit en dan komt het echt wel goed.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Mee eens!
    Of er is op de plek waar je dan bent, misschien iemand die je de zorg voor je oudste wel even toevertrouwt, tot je zus er kan zijn.
    Wij hadden een vriendin op ongeveer 10-15 minuten bij ons vandaan, schoonouders op 45 minuten en buren die we altijd kunnen vragen in geval van nood.

Ik ben gewoon thuis bevallen, 's nachts ook nog, oudste heeft in zijn eigen bed geslapen en heeft er niets van gemerkt. 's Morgens vroeg moest vriend weg voordat de kraamzorg er was, hij heeft buurvrouw gevraagd of zij toen bij mij kon wachten op de kraamhulp zodat ik niet alleen hoefde te zijn. Ze vond het nog superleuk ook, heel bijzonder om bij zo'n pasgeboren baby te kunnen zijn. Zo vaak gebeurt het niet, dat je de eerste bent die het kindje ziet (oké, de 6e na vk, mama, papa, kraamhulp en broer).

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou je oudste ook gewoon mee nemen naar het ziekenhuis,onderweg familie bellen en dan wordt er heus wel voor hem gezorgt tot er familie is.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nou, dan kan ik denk beter man zelf laten lopen en man zoonlief laten tillen:D

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Uiteraard ;)

Deel Deze Pagina