hallo... ik vroeg me eigenlijk af wanneer de oogjes bij de baby gaan verkleuren.....(wanneer dit bij jullie gebeurde) ben benieuwd of Gyano papa's bruine of mama's groene oogjes zal krijgen hihi groetjes van Ramona
Wat ik me heb laten vertellen is dat de ogen tot aan een jaar nog van kleur kunnen veranderen. Nina heeft op dit moment nog felblauwe ogen. Manlief heeft bruin en ik heb groen. Maar als ze bruin gaan worden denk ik dat je dat nu wel al een beetje moet gaan zien..
mijn dochter is kwart turk en dacht echt dat hierdoor zij wel donker haar en ogen zou krijgen want ja das toch dominant zeggen ze. haar vader is donker en bruine ogen (bijna zwart) en ik blauwe ogen en blond en zie het resultaat. haar ogen zijn nog blauwer geworden dan bij de geboorte en ook haar haar is blonder geworden.
Hier ook nog steeds blauwe ogen en ik hoop ook dat dat zo blijft.. Tot een jaar kunnen ze nog veranderen van kleur..
Hier is het echt een mengelmoesje van kleuren. Zelf heb ik donkerblauw (met hier en daar een klein spikkeltje lichtbruin) en mijn man donker bruin. Onze meid heeft blauw met bruin, hier en daar wat grijs. Ben heel benieuwd welke kant het op gaat of dat het zo blijft.
Ze zeggen idd dat bruin haar en bruine ogen dominant zijn, maar Jelle is toch echt blond.. (die paar haren die hij heeft) en heeft blauwgrijze ogen... Ik heb zelf bruine ogen en bruin haar... De grijze ogen zit aan mijn kant wel in de familie, mijn moeder en opa hebben het ook, en dan de combinatie met de blauw/grijze ogen van papa zal er wel toe geleid hebben dat ze er nu zo uitzien.. Heel mooi, en iedereen roept er altijd over.. Jelle is overigens een exacte kopie van zijn papa.. Als ik de babayfoto's van beide naast elkaar leg kan ik alleen verschil zien omdat die foto's zo'n jaren 70 kwaliteit hebben...
civan is ook half turks. in het begin had hij blauwe ogen en na een half jaar werden ze bruin, ze zien er nu erg bruin uit maar als je buiten er goed naar kijkt zijn ze toch niet helemaal bruin dan zitten er net groene vlekjes in
Noa had ook vanaf haar geboorte donkerbruine ogen net als haar vader ( ze is half turks). Zijn echt nooit blauw geweest.
Mijn vader had bruine ogen en mijn moeder groen, met als gevolg dat ik groen/bruine ogen kreeg. Jarod heeft nu nog donkerblauwe ogen. Ik heb dus groen/bruin en papa heeft weer verschillende kleuren hij heeft echt een megelmoes in zijn ogen. Ben dus ook wel benieuwd wat voor kleur meneertje krijgt
Mijn man heeft lichtbruin/groene ogen, ik grijs/blauw. Onze kleine man heeft heel lang hele donker blauwe ogen gehad. Nu zijn ze donkerbruin rond de pupil en donkerblauw bij de iris. Weet niet wat zijn oogjes verder nog gaan doen...
Julian had bij de geboorte blauwe ogen, maar dat heeft niet lang geduurt ze werden grijs. nu zijn ze aan het verkleuren naar bruin. mijn vriend en ik hebben ook allebei bruine ogen, en hij is half indo dus ze zullen bij Julian wel bruin blijven.
Ben ook benieuwd wat oogkleur van Arthur nog gaat doen. Ik dacht altijd wel dat als ze al vroeg naar donker verkleuren, ze niet snel meer lichter werden? Wel andersom...lichte kleuren (vaak blauw) die nog donkerder wordt of van kleur veranderd. Ik heb zelf groene ogen en manlief bruin-groen (ook indo) en ons mannetje heeft toch wel donkere ogen....soms schemert er nog wat blauw door, maar denk dat dat toch wel gaat verdwijnen. Lijken nu vooral bruin-groene ogen (zie album)...dus mooi gemixt. Eva.
Xavièr heeft ook sinds zijn geboorte hele donker bruine oogjes. Net als zijn vader (Armeens) Ik zelf heb (zie fotoalbum) Groene ogen met een donkere rand..
Merels ogen waren donkerblauw bij de geboorte, werden toen met een maand of 3 wat lichter en nu met uirm 6 maanden zijn ze lichter geworden en langzaam wat grijs erdoorheen. Mijn man heeft groene ogen en ik blauw/grijs/groen met bruine stipjes, dus ik ben benieuwd hoe die van Merel nog veranderen
Mn vriend heeft groene ogen en ik bruine ogen, Thyron z'n ogen waren de eerste paar maanden grijs toen groen en nu bruin.