Hi Mijn kleine meisje ligt nu in het ziekenhuis, na dinsdag een 'wegraking' te hebben gehad. Na de voeding draaide ze haar ogen weg, werd lijkbleek, slap en stopte een paar keer met ademen. Doodeng. Ik moest echt een paar keer porren om haar weer aan het ademen te krijgen. Ben buiten gaan staan. Frisse lucht. En dacht, als dit nog 15 seconden duurt, bel ik 112. Maar 5 minuten later lag zij alweer te spelen in de box gelukkig. En ma stond te trillen als een rietje.. HA gebeld, moest gelijk komen. KA gebeld, moest gelijk komen. En blijven. En ben dr nu nog steeds in het ziekenhuis.... Ze wordt nu al behandeld voor reflux, 2.7ml zantac en jbpm. De reflux waarvoor ik 9 weken geleden (!) al bij de HA was, en 2x bij het CB : 'nee hoor mevrouwtje, alle baby'tjes spugen, zo lang ze goed aankomt is er niks aan de hand..' Ze gaven me nog het gevoel dat ik een overbezorgde moeder was ook. Uiteindelijk zat ik dus 100% goed met mn gevoel. Jammer dat dat 9 weken moest duren, waar mn meisje last van had, en dat het uiteindelijk zo moest escaleren. Ik geef gedeeltelijk bv en heb 2 weken bijgehouden wat ik at, en daaruit bleek dat ze 1 op 1 reageerde op in ieder geval zuivel, noten en ei. Nu wordt bloedonderzoek gedaan naar allergieen, ook met de gedachte aan allergie als mogelijke oorzaak voor de reflux, waarbij al wordt gezegd dat niet altijd meteen duidelijk is of allergieen zich verder kunnen ontwikkelen die er nu nog niet zijn. Vraag me af, wie heeft er ervaring met zo'n bloedonderzoek, of andere onderzoeken naar allergieen is dat nauwkeurig? Waarvoor is je kindje allergisch, hoe uitte zich dat \, wat doen ze eraan en hoe gaat dat nu allemaal? Veel vragen... maarja, ik wil wel duidelijk zien nu wat hier aan de hand is, en zelf ook met goeie vragen aan de KA kunnen komen.. Dus ben benieuwd naar andermans ervaringen hiermee. Hoop dat jullie me een beetje ermee kunnen helpen..
Ik kan je niet aan antwoorden helpen. Ik heb hier geen ervaring mee gelukkig. Helaas wel met een baby met verborgen reflux en helaas ook met de muur waar je als moeder tegenaan loopt. Ik ben wel 5 keer bij de ha geweest en nog wel vaker bij het cb: baby's huilen nou eenmaal... het is zeker uw eerste? Woest werd ik ervan. Ik werk zelf in het zh en heb op een zaterdag m'n positie daar misbruikt. Ik heb de dienstdoende ka opgebeld en alles verteld. Deze heeft meteen een recept voor Losec door gefaxt naar m'n apotheek en sindsdien gaat het goed met m'n meisje. Ik heb vanaf toen besloten altijd m'n gevoel te volgen en hier ook voor te vechten. Ik vind het jammer te lezen dat jij een vergelijkbare ervaring hebt en ik vind het nog erger dat het zover heeft moeten komen. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen! Knuffel van Mirthe