Ervaringen versie/draaien?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lamode, 25 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi dames,
    Zojuist teruggekomen van de gyn. Ons kindje lag al een aantal weken met het hoofdje beneden maar nog niet ingedaald.

Vanochtend bij de echo bleek hij in stuitligging te zitten.
    Gyn had het erover dat dit komt, omdat ik zoveel vruchtwater heb. Morgen moet ik terugkomen voor een versie. Hier zie ik enorm tegenop!!!

Ze had het erover dat ik eerst 1 uur ctg, echo en hartfilmpje krijg en hierna een infuus met relaxerend middel voor me buik om de versie zo aangenaam mogelijk te maken. Ze gaf aan dat er 50% kans is dat een versie lukt ...garantie had ik niet dat hij dan wel met kopje beneden zou blijven.
    Wie heeft hier ervaring mee?

Stiekem hoop ik dat de kleine zich uit zichzelf draait vandaag.

Ook mijn bloeddruk was te hoog maar dit zou kunnen komen door het nieuws wat ik te verwerken kreeg. Deze was 150/80.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groetjes Lamode

2. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Wil je de versie zelf wel? Als je er geen goed gevoel bij hebt zou ik het niet zomaar doen, en daarbij als er zoveel vruchtwater is dan kan de baby wellicht uit zichzelf nog terug draaien?? ( Dus na een versie ook weer in stuit)

Hier zou ik een versie krijgen bij de eerste maar ivm te weinig vruchtwater ging dit niet door. Blij van achteraf...
    Mijn schoonzusje heeft het geprobeerd maar na 3 keer een boel duw en trekwerk zijn ze gestopt omdat er geen beweging in zat, zij vond het zelf erg onprettig en zou het niet weer laten doen zei ze. Maar goed, dit is voor iedereen verschillend.

Je bloeddruk valt nog mee hoor, bovendruk is verhoogd, maar je onderdruk is nog prima en die is belangrijker, zou ik me niet meteen al teveel zorgen om maken.

Ben benieuwd, hou je ons op de hoogte?

3. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie.
    Ik had niet het idee dat ik een keus had of ik de versie wilde of niet.
    Die werd gelijk door haar ingepland en bet liefst zou ze dit al ter plekken willen doen maar ze had een drukke agenda.

Heb inderdaad nog erg veel ruimte in me buik en vruchtwater waardoor de kans bestaat dat hij weer uit zichzelf gaat draaien.
    Ik heb last van angst/paniekaanvallen als ik de controle niet meer heb (of het idee heb deze niet te hebben). Bij een versie moet ik me overgeven aan het personeel en ben bang dat ik in paniek raak.

Ben me nu de hele middag al aan het inlezen over versie pogingen en filmpjes gekeken op internet. Ik heb besloten het over me heen te laten gaan maar als ik me ergens niet prettig bij voel of ik heb pijn wil ik dat ze stoppen!
    Ben voornamelijk bang dat de baby er last van heeft ...had gelezen dat een versie ook nadelen kan hebben voor de baby zoals navelstreng die om de baby heen kan draaien.

Ik zal morgenmiddag mijn verhaal hier neer zetten.

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je hebt zeker wel een keus hoor, en zou ook zeker je grenzen aangeven!
    Wellicht kun je voor ze beginnen nog even voorbespreken? Ik heb destijds ook aangegeven dat wanneer ik wilde dat ze zouden stoppen, ze dit ook echt moest doen! Volg je gevoel. Hopelijk valt het mee, succes!

Lamode vindt dit leuk.
  5. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Hier een draaipoging gehad met 36.3 weken. Ik had (achteraf gezien tijdens de bevalling) ook heeeeel veel vruchtwater dus ze had alle ruimte. De draaipoging is met behulp van weeënremmers gelukt en ik ben uiteindelijk op de natuurlijke manier bevallen. Ze hebben het eerst zonder remmers geprobeerd (2 keer), toen infuus aangesloten en bij de 4e poging is ze achterover gedraaid. (Alle pogingen wel binnen een paar uur) Ik ben blij dat ik het gedaan heb en mocht ik ooit nog een kindje mogen krijgen die in stuit ligt zou ik het zo weer doen. Succes! :)

Lamode vindt dit leuk.
  6. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Nou dames, heb me gemeld in het ziekenhuis en voordat ik aangesloten zou worden en infuus toegediend kreeg ...gaf ik aan of er niet eerst een echo gemaakt kon worden om te kijken of de baby vannacht misschien niet is gedraaid.

Eerst vroeg ze zich af waarom ik dit vroeg, dus heb toen aangegeven veel vruchtwater te hebben en de baby hierdoor makkelijker kan bewegen. Uiteindelijk kwam de VK met echo apparaat en bleek de baby vannacht weer met hoofdje beneden te liggen. Ze kon alleen niet echt voelen of hij echt ingedaald/met kopje vast zat in de bekken. Heb volgende week weer een echo om te kijken hoe hij ligt en zo gaan ze dit monitoren.

Heb dus geen versie gehad gelukkig!!!

Marjo88, SMJD en Fristi2012 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina