wie is er nog meer de uitgerekende datum voorbij?

Discussion in 'De bevalling' started by bollebuik, Jul 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi allemaal,
    ik ben nu 40 weken en 2 dagen zwanger. En dus in volle afwachting van... :D.

Ben heel benieuwd of ik straks, als het eindelijk zover is, wel herken dat het vruchtwater is gebroken of dat de weeën zijn begonnen. De afgelopen week voelde ik af en toe wat krampjes en ben ik wat slijm verloren (niet echt een prop, wel meer dan eerst). En telkens dacht ik....zou dit het dan zijn?

Maar tot nu toe is het allemaal loos alarm. Het is mijn eerste kindje dus ik heb nog geen ervaring. Wordt ondertussen een beetje gek van mijzelf. O wat voel ik, een steekje, wat is dat voor steekje, komt dat weer terug of was het eenmalig? Enzovoorts en zo verder.;)

Mijn liefje zegt steeds dat ik me niet te druk moet maken en dat het komt wanneer het komt. Maar alles is nu al zo'n tijd klaar voor de komst van de kleine. De babykamer is helemaal af, de kleertjes zijn al 3 keer gewassen en gestreken, de enveloppen voor de geboortekaartjes zijn geschreven, het hele huis is van onder tot boven (en weer terug) gepoetst. Er rest nu alleen nog wachten... En dan duurt het extra lang.

Bovendien gaat hij elke dag naar zijn werk en heeft dus genoeg afleiding én hij voelt niks. Dus hij heeft makkelijk praten denk ik dan maar.

Hoe vergaat het jullie? Kunnen jullie het geduld nog opbrengen?

2. blondie1979

Jul 19, 2008
    85
    0
    0
    utrecht
    Ik ken het gevoel van jou wel hoor!
    Wachten duurt zooooooo lang!
    Je word er helemaal onzeker van vind ik...
    Jij ook succes met wachten...

3. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Hierzo! nog eentje :)!

Bij mij is het nu wel begonnen, ik verloor vanochtend m'n slijmprop en de rugpijn/buikpijn gaan nu niet meer weg onder de douche.. Ik moet wel zeggen dat ik ontzettend in paniek raakte nu het toch eindelijk ging beginnen :).. Gelukkig komen ze nog niet om de 3 minuten, maar ik voorzie dat het niet langer dan vannacht gaat duren.

Zo te lezen ben je ook goed voorbereid! En, wat je vriend zegt, het komt wanneer hij/zij er klaar voor is!

Succes in ieder geval! Nog eventjes en je hebt je hummeltje in je armen :)

4. Dat is pas spannend! Jij ook suc6 en laat maar even weten he...

5. Ikke20

Ikke20 Actief lid

Oct 13, 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Ik herken je verhaal wel. Ik ben inmiddels bijna twee weken overtijd en we hebben net een afspraak gemaakt voor vrijdag in het ziekenhuis. Daar gaan ze me inleiden, tenzij het vandaag of morgen nog komt. Het wachten is idd wel heel lastig. De laatste dagen kan ik ook niet meer zoveel. Dus zit ik veel op het internet en ik lees heel veel!
    Heel veel succes met de laatste loodjes!

Groetjes Mariska

6. Vind je het gek met deze hitte! 8)
    Ik zal voor je duimen dat het niet tot inleiden komt. Je weet het tenslotte nooit, je hebt nog 2 dagen. Suc6!
    :D

7. sammie82

sammie82 Lid

Oct 27, 2008
    64
    0
    0
    Ik ben ook in volle afwachting. Vandaag ben ik gestript, maar tot nu toe had ik het idee dat het weinig had gedaan. Ik begin net echter behoorlijke pijn in m'n rug te krijgen. Alleen nog weinig golfbeweging, dus denk dat het nog niet gaat gebeuren. Morgen ga ik naar het ziekenhuis om een afspraak te maken voor inleiden. Zonder medische indicatie trouwens. Succes allemaal!

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    Hier nog 1 die vreselijk zit te wachten.
    Ben vandaag 41 weken en er is nog niets waarvan ik denk: dat wijst op een naderende bevalling. Geen harde buiken, niets..... Ik vrees daarom dat het nog wel een tijdje gaat duren.
    Maandag heb ik overtijdscontrole in het ziekenhuis. Ben benieuwd!

9. 8)Iedereen die reageert is nog verder dan ik. En dan zit ik al te mopperen. Het is ook wat met deze hitte he.
    :(
    Vanmorgen bij de verloskundige geweest. Het hoofdje is eindelijk
    ingedaald. De kleine uk is ook naar 2 vingers onder mijn ribben gezakt.
    Kreeg informatie mee over evt. inleiden. Daar word je niet vrolijk van als je het liefst thuis wilt bevallen. Maar ja we zien wel hoe het loopt.
    ;)
    Iedereen veel sterkte met dit weer! Hou vol!

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    fijn dat de kleine is ingedaald patricia!
    Hopelijk gaat het nog uit zichzelf komen.
    Al ergens last van?

11. Het rommelt al wel de hele week in mijn buik. De verloskundige zegt dat dit betekent dat de baarmoedermond gaat verstrijken.
    Verder af een toe wat buikkramp, maar dan meer in mijn darmen ofzo heb ik het idee. Want het is niet echt een pijn die in golven komt en gaat. Maar daarnaast helaas nog geen tekenen. Die kleine uk vindt het waarschijnlijk nog te warm om geboren te worden.
    ;)

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    haha ja nou er is in ieder geval iets bezig!!!

Hier echt totaal niets :(

13. Hier zeggen ze altijd: "het komt op als poepen". Zo voel je niks en zo moet je. Dus houd moed hoor!

14. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    laten we het hopen :D

15. Prinsesje23

Prinsesje23 Niet meer actief

Ik ben morgen precies 40 weken zwanger. Nog niet de datum voorbij dus maar morgen moet ik wel naar het ziekenhuis en dan gaan ze kijken of ze mij gaan inleiden. Allemaal erg spannend en stiekem hoop ik dat het nog natuurlijk gaat beginnen. Ik heb al wel wat voortekenen gehad maar het zet nog niet door: slijm/bruin bloed verlies na controle gyneacoloog, pijn bij schaambeen, steken, zeurende pijn in onderrug. Ik ben vanaf week 38 onder controle bij de gynaecoloog vanwege te hoge bloeddruk. Om de 3 a 4 dagen lig ik aan een CTG-scan. Vandaar dat ze mij morgen ook laten komen en dan gaan kijken of ze mij gaan inleiden... ik ben er wel klaar voor maar had meer gehoopt op een 'natuurlijke' bevalling en een thuisbevalling...

16. Adnalie

Adnalie VIP lid

Jul 24, 2008
    11,311
    0
    36
    succes prinsesje!!!!

17. Gisteravond werd het rommelige gevoel erger. En bij het naar bed gaan had ik het idee dat er echt iets stond te gebeuren. Ik kon de slaap dan ook niet vatten. Dus hup ik naar beneden.
    Daar een beetje rondgehangen in afwachting van....
    :(
    Bleek het toch waarschijnlijk weer loos alarm want het gevoel van kramp hield op. Dus toch maar weer naar bed rond half 4. Uurtje later braken de vliezen opeens! Ondertussen zijn de weeën ook begonnen! Superspannend!

18. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,234
    6,094
    113
    heel veel succes en een mooie ervaring toegewenst!

Share This Page