Vanmorgen heb ik Léonie naar het KDV gebracht en daar eens gevraagd wat zij haar baby aantrekt overdag nu, met deze temperatuur. Vandaag heb ik Léonie een spijkerbroekje aangetrokken met sokken en slofjes, een romper zonder mouw, een t-shirt met lange mouw en daarover een t-shirt met korte mouw. Mijn vraag was dan..is dat te koud? Ze heeft nog zoveel kleding die ze anders niet aantrekt. En punt is dat ik geen passende rompers kan vinden in maat 74 die over haar armne goed zitten. Nu was ze in haar nekje niet koud, haar handjes wel - maar dat is geen graadmeter is mij verteld. Wat heeft jullie baby aan?
Finn heeft nu een romper met korte mouwen, spijkerbroekje, vestje en sokjes aan. Dus hij is kouder gekleed dan jouw dochtertje. Moet zeggen dat Finn geen koukleum is!
Hier heeft onze meid voor binnen een romper met lange mouw en een t-shirt met korte mouw erover en een luchtig broekje (geen spijkerstof) en binnen loopt ze op blote voeten en buiten krijgt ze een vest aan en sokjes met schoentjes. Maar we onze meid is geen kouwkleun en heeft het eerder warm dan koud.
Mijn kleintje heeft vandaag een romper met korte mouwtjes aan, een shirtje en daaroverheen een bolero-vestje. En ze heeft een spijkerbroekje aan met sokjes en slofjes. Meer dan jouw kindje, maar mijn dochter heeft het best snel koud.
Romper met lange mouwen, altijd tot nu toe en shirt met lange of korte mouwen. Spijkerbroek met kniekousen en slofjes. Altijd goed op temperatuur maar de handjes zijn idd geen graadmeter. Je moet achter in de nek voelen of ze het koud hebben.
Zo te lezen doe ik het niet fout dus! Blij te lezen dit, en al helemaal super dat ik zo snle antwoord heb! Léonie heeft zoveel lange mouw shirts en nog zoveel zomerkleding (gekregen tijdens kraamvisites) die ze niet aankan gezien de tijd van het jaar, maar wel met lange mouw eronder. Jullie doen geen maillot aan onder een broek, begrijp ik? (ik niet in ieder geval) Nu ben ik zelf wel een warmbloeding figuur, maar mijn man is een echte koukleum... is natuurlijk dan gissen hoe Léonie is...
ik heb alleen een maillot aan gedaan, toen het 10 graden vroor en ik met hem naar buiten moest. Verder geen maillot gebruikt!
Nou dat lijkt me prima hoor. Voor Noor zou dit zelfs te warm zijn. Maar zij heeft het snel warm. Zij had gisteren aan: een romper met lange mouw, daarover een tuniekje met korte mouw, een legging en sokken. Toen we gingen wandelen hebben we haar een bodywarmer aangetrokken. In het begin nog een mutsje op, maar halverwege afgedaan en toen de wind weer aantrok opgezet.
l.iam had gisteren een romper korte mauw, een t-shirt lange mauw, een lange broek en een paar sokken + schoenen,,
romper korte mouw, longsleeve met broek en sokken of jurkje erover en maillot aan. Bij sokken in huis sloffen (anders zijn de sokken zo uit) Bij maillots in huis niks aan haar voetjes
Ik heb Emma wel regelmatig een majootje aangetrokken onder haar broekje en dan geen sokjes. Ook deed ik haar wel 2 rompertjes aan, 1 met lange mouw en 1 korte mouw en dan een shirtje. Ze vindt het ook nooit te warm, klaagt in ieder geval nooit, maar laatste tijd doe ik geen majootje en ook geen dubbele rompertjes. Wel 2 keer lange mouwen over elkaar. Ben zelf wel snel koud, dus ja, kleed haar ook wel warm.
Aaron heeft nu romper met korte mouw, longsleeve en broekje van redelijk dikke stof en sokken (sloffen trapt hij binnen een minuut uit).
Noor heeft vandaag een romper aan met korte mouw, een t-shirt met lange mouw, een tuniekje met korte mouw en een legging. Ze heeft dan sokjes aan en bobux slofjes.
Ik typte vanmorgen deze topic omdat ik het de kdv leidster vroeg, hoe te doen met kleren. We halen haar net op...wat denk je...verhoging! Ben ik blij dat ik haar niet warmer had aangekleed hihi. Verhoging is nu over en ben qua kleding, door jullie reacties, wat zekerder. Wat ze aanheeft is prima dus! Ga ik dadelijk gauw nog even naar de Zeem@n, even rompertjes zonder mouw halen, daar heeft ze namelijk maar eentje van..ahum. De rest is te groot met lange mouw..... heb ik weer. Zooooo vervelend, te moeten winkelen
Ah, jij hebt denk ik hetzelfde probleem als wat ik heb. 68 is te krap en 74-80 te groot (althans de mouwen). Veel plezier met shoppen.
Hier een romper zonder mouwen, shirt lange mouwen, lange broek (of maillot met rokje), sokjes en schoentjes. Het is hier binnen altijd een graad of 20 en anders heeft ze het veel te warm. Buiten krijgt ze een jasje aan en een sjaal als het hard waait.
@Mng: Ik vind de rompertjes van de Hema zonder mouw fijn, die blijven ook mooier van model als die van de Zeeman!
Das dan ook precies waar ik gisteren geweest ben, naar de hem@. Zijn nog wel aan de grote kant, dus maar een keertje in de droger denk ik Is natuurlijk ook zo, dat het binnen doorgaans een graad of 20 is...waarom warm aankleden dan? Toen het echt hartje winter was had ze overigens wel een dikke(re) trui aan met romper met lage mouw, maar toen paste maatje 68 ook nog. Maat 74 is er alleen in combi maat 80, die mouwen passen bij haar twee armen in. Dan is aankleden ook zo hopeloos. Ben dus erg blij dat we over zijn op rompertjes korte mouw/z. mouw! En....zo kan ze met een lkongsleeve tenminste haar korte mouw shirtjes nog eens aan. In de zomer is er uitgegroeid...beetje jammer.
ik doe jamie eigenlijk hetzelfde aan wat de meeste mensen ook aan hebben qua laagjes, dus sokken, rompertje, broek en truitje en dat heeft ie in de winter ook overleefd nu het wat warmer is heeft ie nog hetzelfde aan, maar hij had zn zomerjasje (windjack) aan toen we naar buiten gingen ipv zn winterjas en dat was prima!
vandaag heeft Kirsten een romper met lange mouwen, een shirt met lange mouwen, een broek en sokjes aan. Ik wilde haar niet te warm aankleden aangezien ze koorts heeft. Af en toe krijgt ze nog een maillotje onder haar broek (moet de broek van dun stof zijn) want dan gaat ze naar het kdv, en ik weet nooit of ze naar buiten gaan met haar. Thuis heb ik een voetenzak voor haar maar daar hebben ze dat niet.