Hoi meiden, Hier gaat het even niet zo lekker met mijn dochtertje, graag jullie mening/tips. Ontlasting: ze heeft 1x per dag een gigantische poepluier, het zit echt door haar hele luier, tot op haar rug en buikje en zit dan zo vol dat het uit de luier komt, het is best wel heel dun. Is dat wel normaal? Haar tweelingbroer heeft gewoon een paar keer per dag een poepluier, hij krijgt voeding voor hongerige babys en daardoor is zijn peop zowieso wat dikker volgens mij. Drinken uit de fles: de laatste 2 weken een drama, het lijkt wel een gevecht, ik moet haar soms gewoon in de houdgreep nemen, soms huilt ze ook ineens keihard tijdens het huilen. Ze kan overigens wel normaal drinken dus volgens mij ligt het niet aan de fles/speen. Want soms drinkt ze ineens een voeding wel normaal. Uitslag: ze heeft in eens allemaal bultjes in haar nek, ik dacht gewoon pukkeltjes maar nu ook op haar buikje, soms is het wat rood. Het is toch meer uitslag volgens mij. Met bovenstaande kom ik wanneer ik google veel uit op mogelijk KMA maar ze hoeft niet over te geven en de bultjes zitten niet op haar gezicht en armen........ zucht had het CB gebeld, kreeg ik toch zo'n gigantische muts aan de lijn, kwam ik ook niet echt verder mee, nouja even aankijken nog.
Linda, als je vermoeden hebt voor KMA zou ik zoizo niet naar CB gaan, die kunnen daar helemaal niks mee. Gewoon met de kleine even naar de huisarts. Dat huilen tijdens de voeding kan er ook op wijzen. Kindjes met reflux huilen vaak na de voeding, niet tijdens. Poepen doet elk kindje anders. Moeders van meerlingen hebben alleen vergelijkingsmateriaal Zolang ze elke dag poept (dat hoeft niet eens) is het prima.
Met problemen moet je inderdaad niet bij het CB zijn. Bij KMA hoef je niet te voldoen aan alle symptomen dus als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon even naar de HA gaan. Die poepluiers heeft mijn zoon ook gehad, ik heb er verder niks mee gedaan maar wel goed opgelet of hij genoeg plasluier bleef houden, actief en alert bleef. Wat Adi schrijft dat kindjes bij reflux niet onder het drinken huilen, ben ik niet mee eens. Mijn zoon had ernstige reflux en huilde enorm veel. Ook tijdens het drinken.
Finn heeft KMA en heeft ook niet alle symtomen...hij slaap namelijk super en heeft ook niet overgegeven (maar had wel verborgen reflux) Hij huilde tijdens en na de voeding en was ook echt driftig en niet stil te krijgen! Ik zou als je je echt zorgen maakt gewoon even naar je HA gaan en een verwijzing voor de KA vragen.
klinkt als kma waarom nog langer zo doorgaan gewoon voor de zekerheid overgaan op hypolallergene voeding en kijken wat er gebbeurd.
Hypoallergene voeding heeft niet echt zin meer omdat het ze al in contact is geweest met de melk. Dat werkt echt alleen vanaf het begin zolang er nog geen contact is geweest. Dus je zou anders echt koemelkeiwitvrije flessen moeten geven..bijv pepti. Dat is de eerste stap bij KMA..daarin zitten eiwitten die al voorbewerkt zijn. kijk anders hier even...hier staat vanalles over de melk. www.kindereczeem.nl: Alles wat je wilt weten als je kind eczeem heeft!
Er staat trouwens kindereczeem...maar het gaat gewoon over KMA. DIt is ook een handige site: BABYALLERGIE : Klachten bij baby's voorkomen en verminderen, koemelkallergie, eczeem en alles over babyvoeding.