van 8 tot 12 voeden en blijft onrrustig

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dorianne, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik ben sinds vanmorgen 8 uur bezig met voeden!
    hij laat los, dus geef ik hem andere borst. Hij drinkt lang aan beide borsten. Als ik hem neerleg begint hij te huilen en knuistjes te zuigen/kleding sabbelen. Dan leg ik hem maar weer aan en begin ik weer van voor af aan. Het is nu 12 uur en hij is nog steeds onevreden, ik heb hem net 30 cc afgekolfde melk gegeven maar blijft onrustig.
    Hij is nu 13 dagen oud. hij doet dit al dagen...Mijn borsten hebben er ook echt genoeg van!:x

Ik heb nog een dochter van 17 maanden dus ik kan echt niet blijven voeden zo. Wat moet ik doen, heb ik wel voldoende melk als hij zo ontevreden blijft

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Dorianne,

Wat gaat er niet goed? Hoe was je melkproductie in de kraamweek? In welke regio woon je? Wellicht is er LK in de buurt die vandaag een consult wil komen doen?
    Poept en plast Sven wel? Hoe was zijn groei in de kraamweek? Als je hem bij je houdt is hij dan wel rustig? Dan zou een draagdoek of ergonomische draagzak je misschien wat rust kunnen geven. Hou nog even vol tot je partner thuis is en kruip dan lekker met je baby in bed. Lekker bloot tegen elkaar aan. Sven met zijn blote buik op jouw blote buik. Dat is goed voor de hormoonhuishouding en daar wordt je baby vast ook rustig van.

Hou je me even op de hoogte?

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Hij lijkt tevreden omdat hij zich zelf los koppelt. Als ik hem neerleg (slapend) wordt hij wakker en gaat hij weer op zoek (knuistjes sabbelen of kleding). Hij drinkt of zijn leven ervan afhangt en is vaak met 5 a 10 minuten al tevreden. HIj is geboren met 3180, 3 dagen later 2980 en 4 dagen geleden 3360 gram dus hij groeit goed. HIj plast elke luier en poept nu 1 a 2 keer per dag.
    Mijn melkproductie in de kraamweek was voldoende, ik kolfde nog na als hij klaar was met drinken. Ik heb nog extra gestimuleerd met kolven omdat hij minder tevreden was aan mijn rechterborst. gisteravond nog 60 cc gekolfd (hiervan heb ik heb hem 30 cc ff gegeven om 12.00 uur vanmorgen) sindsdien slaapt hij...

ps. mijn partner werkt om huis (boerderij), slapen doe ik zoveel mogelijk. 's avonds om 7 a 8 uur naar bed en 's morgens om 8 a 9 uur eruit! Sven is in de middag/avond/nacht wel tevreden en slaapt dan gewoon in zijn bedje! is ook niet dat ik moe ben of gestrest maar ik heb nog een kindje wat ik moet verzorgen en ik heb een ks gehad dus is allemaal wat moeilijker hier.

4. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi Dorianne,

Als ik kijk naar zijn groei en zijn gedrag, dan denk ik dat hij eerder te veel dan te weinig melk krijgt ;) Met een snelle melkstroom kan hij in 5-10 minuten zijn hele voeding (aan 1 borst) binnen hebben. Hij heeft dan echter nog wel zuigbehoefte. Pink of lege borst zijn dan een optie. Ik vermoed dat hij ook flink last van krampen heeft. Door hem dan nog steeds meer melk te voeden krijgt hij nog meer buikpijn. Kijk maar eens hoe het gaat als je hem 1 borst per keer geeft (zeker in de ochtend) en als hij dan nog ontevreden is, nog een keer dezelfde borst. Met krampen is het niet fijn op de rug in bed liggen. Dan ligt hij waarschijnlijk liever bij jou op de arm of lekker tegen je aan. Omdat je ook nog een peuter rond hebt lopen kan een draagdoek oid toch handig voor je zijn. Waarschijnlijk slaapt baby dan beter en heb je zelf ook meer rust.

Deel Deze Pagina