Eerste naam is een populaire Engelse naam. Beide combo's werken prima qua initialen. Zelf lichte voorkeur voor Sequoia maar Everest voelt ergens als "veiligere" keuze..
Je spreekt Sequoia ongeveer uit als se-kooi-ja Ik zou voor Sequoia gaan. Puur omdat ik Everest direct met de Paw Patrol pup associeer en zou vrezen voor een plat-hollandse-uitspraak (hoewel je alles behalve je voor-/roepnaam natuurlijk niet bijster vaak hoort )
Oke dat had ik er niet helemaal van gemaakt En het lijkt me toch wel een lastige naam, moet je hem ooit eens gebruiken. Aan de andere kant: hoe vaak is dat nou.
Haha, dit idd. Het is voor mij kiezen uit twee kwaden. Allebei vind ik ze niet mooi. Maar.... wie ben ik, als jij ze wel mooi vind.
Vind het lastig omdat ik de 1e naam niet weet. Maar laat ik als “populaire Engelse naam” even James in gedachten nemen… James Everest of James Sequoia: maakt in mijn ogen niet veel uit. Wel denk ik bij Everest aan Paw Patrol. En bij Sequoia kan ik als “min” bedenken dat het minder makkelijk correct te spellen is, al maakt dat voor een tweede naam minder uit. Vind echt dat je niet verkeerd kan kiezen en heb dit keer dan ook geen sterkte voor- of afkeur.
Je kent die boom toch wel? Mega mammoetboom uit Amerika. Waar je met je jeep tussendoor kan rijden zo groot. Suh-koh-jaa.
Welk idee zit er achter deze namen? Gewoon omdat je ze mooi vind of zit er nog een betekenis achter? Voor mij is een 2e naam iets met vernoemen of met een speciale betekenis. Ik kan ook niet echt kiezen, vind het beide niks...
Had niet verwacht dat het nodig was om dit concreet te noemen, maar: het staat uiteraard iedereen die beide namen niks vindt, vrij om zich te onthouden van stemmen of reageren... Uiteraard zou ik deze poll niet hebben geplaatst als ik de namen zelf niet mooi zou vinden. Misschien ben ik niet actief genoeg op dit forum om feedback te geven maar wat mij betreft mag er best wat meer nagedacht worden over wat je hier reageert. Vergeet niet dat je met echte mensen te maken hebt die zich kwetsbaar opstellen. Geen enkele reden om suggesties zo de grond in te boren.
Is het voor een jongen of een meisje? Mason Everest vind ik wel prima klinken, maar bij een meisjesnaam vind ik het niks. Sequoia doet me meer denken aan een exotische stripper. Mason Sequoia bijv vind ik persoonlijk dat je naar je kind toe niet kan maken. Je noemt je kind ook geen Mason Shaniqua bijv.
Vind dat wel een goede vraag van degene hierboven, of het voor een jongen of meisje is. Door Everest vermoed ik een jongen. En dat geeft wat mij betreft dan ook meteen aan dat als het dus om een meisje gaat, ik géén Everest zou kiezen Sequoia vind ik meer uniseks aanvoelen dus die kan voor beiden wat mij betreft.
Eh, we mogen alleen reageren als we beide namen mooi vinden? Tja het is een forum. Het staat iedereen vrij om te reageren. En ik denk dat je beter de eerlijke mening van mensen kunt horen voor je je kind een bijzondere naam geeft, dan wanneer je kind die naam al draagt. En je misschien wel spijt krijgt.
Je opent een topic om meningen te vragen, dan kun je ook reacties verwachten van mensen die het niets vinden. Irl zullen er ook altijd mensen zijn die een naam ‘afkeuren’, dat is nu eenmaal hoe het werkt met zo iets persoonlijks als namen, zéker met dit soort bijzondere namen. Jij kiest de namen van de ander mogelijk ook niet. Juist als je door dat soort reacties achter een naam blijft staan, betekent het dat dat dé naam is. Van deze namen zou ik voor Everest gaan. Maar ik heb geen kinderen in de Paw Patrol leeftijd, wie weet scheelt dat. (Er zijn ook kinderen die Skye heten - denk dat Everest het ook wel ‘overleefd’. )
Everest gekozen - vooral vanwege de spelling - bij Sequioa is de spelling en de uitspraak niet voor iedereen duidelijk denk ik - ik ga altijd naar Sekieja lodz... in Disneyland als ik het fonetisch uit zou spreken . In plaats van Sekooja - oeps... En op belangrijke momenten wil je toch dat de naam goed geschreven en/of uitgesproken wordt. Maar oke - wij hebben zelf een dochter met een (voor!) naam die vanwege de spelling ook voor twijfel zorgt bij veel mensen qua uitspraak.. dus wat dat betreft .