In je niet vruchtbare periode tog zwanger kunnen raken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bo88, 3 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bo88

bo88 Lid

18 nov 2009
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo Lieve mensen,

Misschien kunnen jullie me helpen.
    We hebben een paar x in de week na mijn ongesteldheid onveilig sex gehad, kan het zo zijn dat ik nu al zwanger ben?
    Of kan dat egt pas in je vruchtbare dagen?
    In de vruchtbare dagen hebben we het namelijk nog weer veilig gedaan, vandaar mijn vraag.
    Zou het kunnen?

Liefs Bo

2. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

je kan pas zwanger raken op het moment dat je je eisprong hebt. Een aantal dagen na je ongesteldheid is dit dus heel onwaarschijnlijk. Normaal gesproken heb je een eisprong zo`n 14 dagen voor je volgende menstruatie.

3. Alita

Alita Niet meer actief

maar de week na je ongi is toch een vruchtbare periode?
    Maar je slikt geen pil?

Bij mij ben ik nu sinds 28nov ongi en er bijna weer vanaf dus volgende week is dan toch mijn vruchtbare periode?

4. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

het ligt er maar net aan wat de lengte van je cyclus is. Als je een een cyclus hebt van 28 dagen heb je rond dag 14 een eisprong. Als je rond die tijd onveilige sex hebt gehad dan bestaat wel de kans dat je zwanger bent.
    Het ligt echt aan de lengte van de cyclus

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik heb hier een leuke link.

Als je je gegevens invult, kun je precies zien wanneer je vruchtbaar bent.

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit klopt niet helemaal Skatjuh. Sperma kan namelijk wel tot vijf dagen overleven in een vrouwenlichaam, en stel dat ze nou aan het eind van de week na haar menstruatie seks heeft gehad, zeg op dag zeven. Dan kan het dus zijn dat het sperma vijf dagen overleeft. En dan zit je dus al op dag 12. En dan kun je best een eisprong hebben..

7. Alita

Alita Niet meer actief

dames ze slikte de pil dus het is zeer onwaarschijnlijk dat ze een eisprong heeft gehad toch?

8. bo88

bo88 Lid

18 nov 2009
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Nee ben al een half jaar niet meer aan de pil.
    En nu willen we ook heel graag kinderen, en hebben er nu besloten voor te gaan.. maar we waren benieuwd of ik nu al zwanger kan zijn?
    Bedankt voor je reactie

Liefs Bo

9. Alita

Alita Niet meer actief

ah sorry verwisselde je even met iemand anders!!! hahaha stom!!

het zou kunnen hoor weet je je cyclus precies?

10. bo88

bo88 Lid

18 nov 2009
    79
    0
    6
    NULL
    NULL

Hoe kom je erop dat ik aan de pil ben, dat ben ik namelijk niet hoor..

11. bo88

bo88 Lid

18 nov 2009
    79
    0
    6
    NULL
    NULL

Nee dat gaan we nu bij houden haha.. stom he ik moet oook gewoon afwachten maar zou het zo graag willen!

12. Alita

Alita Niet meer actief

weet je niet je eerste dag dat je ongi werd?

13. bo88

bo88 Lid

18 nov 2009
    79
    0
    6
    NULL
    NULL
    Jh 9november was de eerste dag van me laatste ongesteldheid... kan je daar wat mee?
    Sorry dat ik zo lastig doe, en bedankt dat je mee wilt denken!

14. Alita

Alita Niet meer actief

#14 Alita, 3 dec 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 dec 2009
    jazeker....normaal pak je de eerste dag van je ongi...dus 9november..
    Als jij een normale cyclus hebt is die 28 dagen in totaal, dit betekent vanaf de eerste dag dat je ongi wordt tot en met de eerste dag dat je volgende menstruatie begint.

Kijk ik ben op 28 nov ongi geworden en heb een cyclus van 28 dagen dat betekent dat ik op 26 december weer ongi wordt of eventueel positief kan testen. Rond je 14e dag heb je een eisprong, met een normale cyclus dan...
    Het beste kun je vanaf dat je ongi voorbij is om de dag vrijen, dit doen wij omdat we zo geen ei missen maar vooral omdat we het helemaal niet erg vinden hahaha...

Jij zou dus met een nromale cylcus op 7 decmber weer ongi moeten worden of je bent zwanger en wordt het niet!!!
    Wordt je nu op 7dec ongi weet je dus dat je een cyclus hebt van 28 dagen, elke dag later tel je erbij op, snap je het?
    Je kunt hierboven bij blokje banners een banner aanmaken, daar vul je de eerste dag van je ongi in en zo heb je een beetje een indicatie hoe je cyclus gaat...

Deel Deze Pagina