Inbakeren afbouwen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisaf, 17 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisaf

Lisaf Lid

24 feb 2013
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tweeling ligt ingebakerd met een Swaddle me doek. Ze slapen nog 3x per dag en van 19.00-7.00. Dus dat gaat goed, vallen binnen 5 min in slaap. Maar nu zijn ze een half jaar (wel wat kleiner omdat ze 7 weken te vroeg geboren waren). Dus ik moet er wel een beetje vanaf. Ze draaien nog niet van rug naar buik, maar gaan wel al zo op hun zij liggen (zonder bakerdoek).

Nu probeer ik weleens zonder, maar dat is geen doen. Die armen gaan alle kanten op. Ze kijken naar hun handen, trekken continu speen eruit, maar krijgen hem er niet meer in. Vallen soms wel in slaap vrij snel, maar dan 20 min later wakker, ipv normaal 2 uur.

Eerst probeerde ik onder hun dekentje en laken, maar daar gaan ze mee spelen. Nu in slaapzak geprobeerd, maar dan liggen ze zo los, draaien zich steeds om zo half om te zien of iemand binnenkomt. Bewegen veel meer. Normaal stop ik ze best strak in.

Ook ben ik nog niet echt bang dat ze omdraaien. Kan me niet voorstellen hoe ze dat zouden moeten doen in bakerdoek en onder een strak deken, maar ja moet er toch ooit af.

Tips??

2. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Hoi,

De Pacco afbouwdoek is ideaal. Daar zitten aan de zijkanten ritsen. Om te beginnen rits je één kant open en leg je één arm vrij. Als ze daar aan gewend zijn rits je de tweede kant open en leg je de andere arm ook vrij. Als ze daar dan ook aan gewend zijn kun je ze in een slaapzak te slapen leggen. Heeft bij ons perfect gewerkt!

Overigens zou ik maar snel beginnen als ik jou was. Onze zoon begon van de een op de andere dag van zijn rug op z'n zij de rollen op zijn speelkleed en box. En een week later rolde hij ineens door naar zijn buik. De kans is klein dat ze ingebakerd op hun buik rollen, maar als ze dit wel doen kunnen zij hun armen niet gebruiken om of terug te rollen of hun nek wat omhoog te houden. Kan dus een erg gevaardlijke situatie opleveren!

Deel Deze Pagina