even opletten voordat je gaat kopen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door essie1973, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    wij gebruiken de electrische sterilistor, heb het bij zoonlief een keer op zaterdagavond voor elkaar gekregen dat de kolfspullen iets te lang erin zaten, en alles gesmolten....

voor de flesvoeding deed ik altijd water uit de waterkoker, en aanvullen, zodra de voeding was opgelost....
    dit gaan we nu weer doen....nam ook altijd een thermosfles mee met gekookt water voor onderweg....

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Je mag bv wel opwarmen in de magnetron, maar dan heel langzaam, dus een laag vermogen. Hier in het ziekenhuis wordt dat ook wel gedaan. Ik warm het zelfs wel eens wat sneller op als het zo uitkomt.

Flessen (en kolf) steriliseren is bij borstvoeding wel belangrijk als je de melk langer wil bewaren en ik vind het sowieso niet erg fris uit de vaatwasser. Wij hebben geen sterilisator, maar gewoon een grote soeppan. Heel handig, want we koken zoveel uit, met een sterilisator zou ik dan zo'n 4 keer moeten uitkoken gok ik, nu kan het vaak in 1 keer.

En warm water uit de kraan zou ik niet zo fris vinden, maar met een pannetje warm water wordt de voeding ook wel warm. Nu hebben wij een flessenwarmer omdat mijn vriend dat graag wilde, maar ik vind het eigenlijk helemaal niet nodig (maar nu op zich wel handig ;))

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ik heb de sterilisator veel gebruikt voor de kolf en het bewaren van borstvoeding. Misschien is het niet altijd even nodig geweest maar vooral bij het bewaren van voeding vind ik het een erg fijn idee dat het steriel is.
    Opwarmen deed ik in warm water en kv altijd gekookt, tja stond zo op het pak :p.
    Ik zat en zit ook graag ruim in de flessen, misschien niet nodig maar wel fijn voor het grijpen.

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Het was altijd zo dat je geen warm water uti de kraan mocht gebruiken omdat vroeger heel veel waterleidingen van koper waren en daar konden deeltjes van los komen en dat zou dan in de fles terecht kunnen komen.
    Tegenwoordig zitten er in de huizen geen koperen leidingen meer en omdat het water veel en veel beter gezuiverd wordt voordat het naar jou toekomt, kan het nu geen kwaad meer om het zo uit de kraan te halen. Bovendien laat je vaak de kraan eerst stromen voordta het water goed op temp is.

Dit is ons verteld door de kraamverzorgster. Maar zoals al eerder gezegd, ik kook het met de waterkoker. xxx

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

zonde van al dat geld om al die moderne spuletjes te kopen. ik was echt heel erg ouderwets dan wan tik had echt geen molton bedzeiltje of de aerosleep of de magnetronster. flesjes deed ik in een pan water uitkoken elke dag. bedzeiltje??? neee deed een hydrofiel luier op het matrasje en daarover heen de hoeslaken, dekentje en klaar.

ik gebruik alleen geen warm water uit de kraan. zit mij niet lekker dus dat doe ik niet.

6. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik ben ook van mening dat je bv niet mag opwarmen in de magnetron..gaan alle vitamientjes verloren. ieder zijn eigen keus natuurlijk maar ik doe dat niet. zelfs kv warm ik niet op in de magnetron.

7. mimi83

mimi83 Niet meer actief

#27 mimi83, 2 aug 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 aug 2010
    Difrax spenen (breed) passen prima op avent flessen, dus je kan ook alleen spenen wisselen, is goedkoper. Dus mocht je de avent flessen nog hebben, hoef je geen extra flessen te kopen, tenzij je dat wilt natuurlijk:D:D
    wij gebruiken hier nog steed avent flessen en difrax spenen, zijn zachter , kleinere gaatjes en worden over het algemeen beter geacepteerd.

Verder is het inderdaad soms verbasend wat je daadwerkelijk nodig hebt en wat je niet gebruikt.
    Ik heb expres wel een magnetron sterilisator nu, vond het bij colin erg irritant de pan met heet water, ik ben nl. heel goed in mezelf verbranden.:D:D

Wij hebben nu in een oud huis (met koper) dus moeten we straks met afgekoeld gekookt water gaan werken, maar bij colin ook gewoon leidingwater gebruikt, totdat hij voeding kreeg die niet oploste, alleen in heet water.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zo zie je maar dat zo´n topic eigenlijk niet zoveel nut heeft :p. Ik dacht dat dat van zo'n bedzeiltje ondertussen wel algemeen bekend was en iedereen vind bepaalde dingen weer wel handig die jij zelf niet handig vind.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Even nog over de sterilisator: die is niet om de flesjes schoon te maken maar om ze te steriliseren. Of ze je ze dus in de vaatwasser doet of met de hand afwast, sommige mensen vinden het fijn om ze in het begin nog af en toe te steriliseren (en idd bij het bewaren van bv wel fijn). Ik vond de magnetron sterilisator daar wel heel fijn voor.

10. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat oude waterleidingen betreft: dat zijn Loden leidingen en die zijn inderdaad slecht voor je gezondheid. Tegenwoordig worden juist koperen leidingen gebruikt en dat is veel beter. In veel horeca keukens wordt ook gekookt in koperen pannen omdat dat veel hygiënischer is.
    Verder nog geen ervaring, maar zou het ook geen prettig idee vinden om water zo uit de kraan te gebruiken. Misschien als het kindje wat groter is, maar zeker de eerste maanden niet. Zelf probeer ik ook altijd om de kraan goed te laten doorstromen voordat ik er water uit drink, met name 's morgens. Stil staand water is een goed broeinest voor bacteriën!

Deel Deze Pagina