welke creatieveling kan mij uitleggen hoe je houten triplex blanken letters beplakt? ik hou wel pip behang over en daar zou ik graag houten letters mee beplakken maar hoe werkt dit?
Heb dat ook gedaan met pipbehang en had een restje behanglijm voor hoekjes te plakken die loslaten en en het zit er prima op. Maar toen ik de letters kocht zei de verkoopster dat je alle lijm kon gebruiken.
oke behanglijm op de letters smeren, behang er op plakken... Maar hoe krijg je dan het behang omgevouwen, afgeknipt, ingevouwen bijvoorbeeld bij de letter O?
Kun je de zijkanten van de letters niet veel beter een kleurtje geven met verf? Dan hoeft het behang alleen op de bovenkant geplakt te worden, volgens mij wordt dat veel mooier! Anders krijg je van die vouwen...
precies dat dacht ik ook, zijkant en binnenkant kleurtje verven en bovenop plakken. Alleen dan nog steeds, hoe krijg je het behang afgesneden en vooral als je binnenin de letters moet zijn? echt een nerd op crea gebied hier
zorgen dat je een heel scherp hobbiemesje of schilmesje hebt. Als alles dan goed droog is strak langs de letter laten glijden. Als het stevig behang en goed droog is moet dat lukken.
Als je het behang op tafel legt en daar de letters op plakt, dan laat drogen en dan rondom uitsnijd terwijl het geheel nog ligt? Zou dat niet werken? Ik zou wel wachten tot het gedroogd is, ook om scheuren van het papier te voorkomen. En een snijmat er onder uiteraard, anders heb je krassen in je tafel.
Hoi, Ik heb ook letter op de slaapkamerdeur van mijn dochter geplakt, en die heb ik beplakt met Decopatch papier. Dit is qua diikte een beete te vergelijken met vloeipapier, en kun je er met speciale lijm opplakken. Op het internet staan wel heel veel sites waar je voorbeelden van letters en zo kunt vinden. Ik weet niet zeker of ik diie sites hier neer kan plakken namelijk!! Groetjes Maaike
Ik zou ook zeggen de letters op het behang plakken en dan wachten tot het droog is en dan pas afsnijden. Voor de zijkanten zou ik gewoon verf pakken en dat erop doen. Anders wordt het missch lelijk met omvouwen en laat alles weer los. Wel een superleuk idee. Ik wil hier nog Tycho zn naam op de deur. Maar moet nog even kijken naar wat voor soort letters. xx
Heb de letters eerst aan de zijkanten geverfd en dan heb ik ze op het behang geplakt en met een pen de letters overgetrokken op het behang en uitgeknipt. En daarna erop geplakt.
Hoi! Ik heb geen tip voor het beplakken van de letters, maar wel voor het plakken van de letters op de deur. Wij kregen de aanrader om dit met tandpasta te doen! Werkt als een tierelier en je krijgt het er ook nog fatsoenlijk vanaf als je gaat verhuizen of je kleine een andere kamer krijgt. Misschien heb je er wat aan! Liefs!
als je met behang en behanglijm werkt, kun je idd het beste wachten tot het droog is, en met een stanleymesje uitsnijden, als je op safe wilt spelen, kun je het eerst ook overtrekken en knippen.... decopatch is makkelijk te verwerken....ik zou eens googlen of ze iets van pip hebben....