hoi mensen vraag het goed na of je het iui vergoed krijgt vandaag agis gebeld die zegt je krijg er maar 3 vergoed maar de gyno gaf me er 6 dus ik de gyno gebeld en die zegt je krijgt het gewoon vergoed alle 6 ik weer agis gebeld en duidelijk weer gezegd dat het over de iui ging zei ging het weer naar kijken zeg ze later het is geen ivf toch ik zeg neeee iui heb natuurlijk ook in de hele term uigelegt wat iui betekende later zegt oow nou die krijg je helemaal vergoed valt onder de medische zorg ik zeg weet u het zeker niet dat ik strak een rekening krijg van hier tot tokio nee zegt ze. gelukkig ik wilde al bij de derde stoppen omdat ik dacht wordt er niet meer verzekerd. ik wil hier mee zeggen dat ze soms in waar raken met ivf terwijl je iui krijgt. straks denk je oow 3 en je stopt terwijl je gewoon alle iui kan doen die de gyno je geeft. hopelijk hebben jullie hier iets aan als je afvraagt wordt het vergoed en je gaat bellen ze kunnen je verkeerd inlichten. gr jojo29
Bij ons, VGZ, word IUI volledig vergoed. Bij ivf is het maar 3keer..........zouden ze niet gewoon in de war zijn?
Het is wettelijk bepaald wat je vergoed krijgt. In de basisverzekering zit 3x IVF en 6x IUI. Sommige verzekeringen vergoeden meer, maar geen enkele vergoed minder.
Wij hebben een gezin en zeker verzekering genomen omdat we toen al wisten dat het niet natuurlijk zou komen
Toevallig heb ik van de week ook navraag gedaan bij de Trias die zeggen dat het er max. 3x per 18 maanden vergoedt wordt. Maar in hun voorwaarden staat niks over een max. dus ik denk dat ook zij in de war is geweest met ivf, maar als wij evt met onze 3e poging bezig zijn, zal ik nog wel ns navraag doen over hoe het nu precies zit...
De verzekeringen hebben er geen stem in. In het basispakket word IUI vergoed, er staat geen maximum voor. Dit is bepaald door de overheid, niet door de verzekering. Dreamer, waar heb jij gelezen over 6 IUI's? Dit zie ik staan bij het basispakket OI, KI en IUI: 100% IVF en ICSI: 100%, vergoeding van de 1e, 2e en 3e poging