Hoi, Vanavond eten wij macaroni, mag mijn kindje van ruim 8,5 maand mee eten als ik er later pas kruiden aan toe voeg? Ze zou dan krijgen: in olie gebakken gehakt met roerbakgroente en rode saus en pasta. Sorry mar ben wat onzeker over de het gehakt en dat de gehakt en groente gebakken zijn.
Je kindje mag ook die kruiden hoor, ze mag alleen geen zout Dus als ik jou was zou ik de pasta zonder zout koken. En even kijken of er niet enorm veel zout in de rode saus zit. Waarschijnlijk zit er wel zout in, maar bedenk even hoe veel van de saus je kindje binnenkrijgt: niet zoveel! Dus ook niet zoveel zout..
Ik doe het altijd uit de pan halen voor haar vóór dat ik de saus er in doe. Dus gewoon gebraden gehakt en roerbakgroenten met pasta. Vindt ze heerlijk! Alles bakken/koken zonder zout. Gaat prima!
doe er gewoon niet teveel saus overheen dan. En he ligt er o9ok aan hoe je kookt, hier gebruiken wij veel kruiden enz...nou ik heb toch even opgepast voor onze dochter toen. Maar het ligt er ook weer aan wat ze al allemaal meeëten...
Ik gebruikte meestal een blik tomatenblokjes, die is wel te koop zonder zout. Die toevoegen aan rul gebakken gehakt en groentes. Daarna een portie eruit voor de kleine, en vervolgens kruiden erbij. vanaf 9 maand ook de groene kruiden (basilcum, oregano) aan de kleine gegeven, en vanaf 10-11 maand ook langzaam met peper en andere sterke smaken begonnen. En dan de pasta ook zonder zout koken. Dan ben je best zoutloos bezig..
toevallig heb ik t van de week voor mijn smurf gemaakt gewoon pasta gekookt.. de saus gemaakt van rul gebakken gehakt in knoflookolie ... daar zaten uien ( erg glazig gebakken) champignons, kort gekookte snijbonen en 2 potjes tompuree (delmonte is zonder zout) en 2 pakjes gezeefde tomaten( ook zonder zout) in, de kleine vond t heerlijk. ik had er nog wel wat basilicum en oregano etc aan toegevoegd heb der nog nooit zo zien smikkelen.. enjoy