Ik zou me er niet druk om maken. We hebben ze zelf vroeger toch ook allemaal gehad, en ik denk niet dat dat een reden is om toch maar te gaan roken. Ik vind het ook gewoon bij het Sintfeest horen. Zag overigens vorige week in de supermarkt dat het nu chocoladepotloodjes zijn geworden. En dat vind ik zo'n onzin. Het zijn altijd sigaretjes geweest, en waarom moet dat nu weer veranderen. Net zoals de negerzoenen en het commentaar dat er is op zwarte pieten. Echt enorme onzin allemaal. Er zijn belangrijkere dingen om je druk om te maken.
Vroeger kregen we idd voor sinterklaas. Vonden we lekker maar mijn ouders gingen niet gezellig samen nep roken met die dingen (ze rookten zelf ook niet meer). Maar vind je reactie normaal. Je hebt het netjes gezegd. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn moeder met Emma samen op de bank ging oefenen. Ik hoop dat mijn kinderen niet gaan roken later dus ze hoeven het ook niet te oefenen. anders vraag je je moeder of ze het antwoord niet fijn vond?
Ik had moeder net aan de lijn. Nergens over gehad, gewoon gezellig praatje. Dus het zal wel meevallen allemaal. Het opeten maakt me ook echt niks uit, alleen het doen alsof gedeelte. Waarschijnlijk de volgende keer als we daar zijn vraagt ze of hij de chocolade wel mag hebben. En dan is ze weer in de nopjes met haar verwen-moment haha. Ik vroeg me af of ik te heftig had gereageerd, maar gelukkig viel dat mee. Opgelost dus!
Dat was ook een beetje mijn reactie Vraag me af of degene die er milder in zijn ook wat ouder zijn en die dingen vroeger zelf kregen. Ik krijg er een beetje nostalgisch gevoel bij... haha... Maar kan me ook wel voorstellen dat je er ook heel anders over kunt denken.
TS: fijn dat het geen issue meer is. En ik denk bij die dingen ook aan jeugdsentiment... Tegenwoordig zijn het dus krijtjes, want "nepsigaretten" die mogen niet meer. Maar het zijn nog steeds dezelfde dingen, zit alleen een ander hoesje omheen. Vroeger deed ik ook net alsof ik rookte met die dingen, werd niet aangemoedigd deed ik gewoon. En ik heb serieus nog nooit een echte sigaret in mijn mond gehad!!! Die behoefte heb ik nooit gehad. Ben benieuwd wat de meiden er dit jaar mee doen, maar opeten is toch wel het lekkerste met die dingen.
Ik vond vroeger die chocosigaretjes geweldig. Ze hoefden mij echt niet aan te leren hoe ik ze moest roken, want dat wist ik echt wel. Ik zou er geen problemen mee hebben als mijn kids zo'n doosjes zouden krijgen. Maar zullen ze niet krijgen, want de oudste lust geen chocola, dus dan houdt het op.
fijn dat het is opgelost. Misschien kun je als zich een volgende keer in zo´n soort situatie voordoet voorstellen dat hij ze wel gewoon mag eten maar niet neproken, dan bied je haar een alternatief en schrijf je niet haar cadeautje af.. Snap wel dat je zo´n reactie van haar uit verwacht, maar soms zien mensen dingen niet..
Heb ze pas gehaald bij wibra of big bazar , een van die twee. Ik zou er zelf niet zon probleem van maken eerlijk gezegd. Wilde voor plurk ook in zn schoentje doen , maar hier zijn ze op magische wijze verdwenen (misschien terug naar de 80's gevlogen? hihi).
ben blij dat bij ons de oma's niet roken, hoeven we in de toekomst niet alsof te doen Poeh, zou als de dood zijn om alles rondom roken te promoten, straks wil ze net als haar moeder ook alles uitproberen... en de moeite die het heeft gekost om eraf te komen... Misschien ben ik wel wat overdreven, maar snap je reactie wel!