Even raad nodig

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kleinmuisje321, 15 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    hallo allemaal,

    Ik voelde me de laatste tijd niet zo goed en dacht zou ik zwanger zijn? Ik sprak mezelf in dat het niet kon aangezien ik aan de pil ben. Tot ik vanmorgen toch een test deed die ik nog had liggen schrok ik me een hoedje. De urine zat er nog 5 sec op en de test begon te knallen! Ik ben al mama van 2 kindjes (bijna 3 en 1,5).

    Ik word helemaal gek in mijn hoofd, is dit normaal zo een knaltest? Waar moet ik het babytje laten, de kamers zijn al bezet. Sorry voor mijn warrige verhaal ik ben echt geschrokken.

    Dit was niet onze planning namelijk. Maar wil er goed over nadenken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Dinpin

    Dinpin Bekend lid

    21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Het kamerprobleem kan ik niet voor je oplossen, maar ik kan wel zonder twijfel zeggen dat je zwanger bent en contact met je huisarts/verloskundige moet gaan zoeken. Des te eerder er duidelijkheid komt over hoe ver je bent en alles in je hoofd op een rijtje kan gaan zetten met hoe en wat.
     
  3. wonderbaby1

    wonderbaby1 VIP lid

    9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Die is idd heel duidelijk! Vroeger lagen alle kindjes op 1 kamer.

    Bij ons hebben ze alle 3 een eigen kamer maar ze slapen met zn 3 in 1 bed. Kunnen niet zonder elkaar..

    Succes met je keuze!
     
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Heb je enig idee hoe ver je kunt zijn?
     
  5. poppetje77

    poppetje77 Fanatiek lid

    11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Hoe je het logistiek op moet lossen weet ik niet maar zwanger ben je zeker! Vroeger lagen er meer kindjes op 1 kamer dus dit komt vanzelf ook goed.
     
  6. Mayflower

    Mayflower Bekend lid

    21 okt 2018
    585
    295
    63
    Vrouw
    Die is idd lekker duidelijk haha.
    Gefeliciteerd!!
    Wij wonen in een fijn klein huisje met 3 slaapkamers. Naast ons is er een stel met 3 kids 2 meisjes en een jongen. De baby slaapt nog bij hun op de kamer. En gaat binnen kort gezellig met haar grote zus op 1 kamer.
    En wij thuis hadden vroeger grote kamers en toen moesten me zusje me broertje en ik op 1 kamer slapen haha vonden we gezellig.
     
  7. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Dat moet vast even schrikken zijn geweest!
     
  8. Nochti

    Nochti Actief lid

    24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Dat is echt even schrikken. Maar ik zou je keuze niet af laten hangen van het aantal kamers maar van je gevoel. Praktische zaken zijn altijd op te lossen. Ik woon in een huis met 4 slaapkamers en ben zwanger van mijn 6e kindje. Ook hier worden kamers gedeeld en moet er wel eens een stoel bijgeschoven worden. En dat gaat prima :).

    Die kamers zijn echt het probleem niet. Maar wat wil jij/jullie? Wat zegt je gevoel? Was je met 2 definitief klaar of had je misschien nog een wens voor de toekomst? Hoe is de draagkracht van jou en je gezin? Past daar nog een kindje bij? Dat zijn veel belangrijkere vragen ;). Neem geen overhaaste beslissingen. Laat het allemaal even over je heen komen, praat samen en kijk dan waar jullie gevoel samen naar toe gaat.

    Dikke knuffel
     
    Bioluun vindt dit leuk.
  9. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Jeetje dat lijkt me idd ook erg schrikken!
    Ben je een keer ziek geweest (spugen/diarree) waardoor de pil misschien even niet betrouwbaar is geweest?
    Nou ja en soms gebeuren er wonders ;)

    Het aantal kamers alleen zou ik geen beslissing op baseren, ik sluit me verder aan bij @Nochti :)
     
  10. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe je toekomst plannen zijn kwa mogelijk verhuizen maar zelf en om me heen zie ik zeker veel kinderen die nog niet in de puberteit zijn de kamer delen en dat is ook helemaal niet erg eerst halfjaar of jaar lekker op je eigen kamer Gefeliciteerd! Ook al is het natuurlijk kut en had je er niet op gerekend.
     
  11. Nog anoniem

    Nog anoniem Niet meer actief

    Jeetje dat is schrikken idd. Misschien kunnen de 2 oudsten op 1 kamer? Succes met het verwerken van deze schok, en na deze zwangerschap maar eens kijken of je geen andere pil/anticonceptie kunt krijgen
     
  12. Whoopie

    Whoopie Fanatiek lid

    20 jul 2015
    1.488
    308
    83
    Dat zal even schrikken zijn zeg! Maar zwanger ben je sowieso.. ik zou snel een afspraak bij een verloskundige maken om te kijken hoe ver precies. Gefeliciteerd toch met je zwangerschap! En succes de komende periode..
     
  13. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie lieve reacties! Ik heb straks maar meteen de huisarts ingelicht en moest bloedprikken. Morgen bekijken we verder wanneer we een echo moeten doen.

    Ik ga er voorlopig goed over nadenken en wacht eerst even af wat hier allemaal uitkomt. Het moet even bezinken allemaal.

    Maar is het normaal dat die testen zo positief uitslaan? Op dat termijn
     
  14. sweetdreams

    sweetdreams Fanatiek lid

    25 jan 2012
    3.497
    2.219
    113
    Over wat voor een termijn praten we denk je? Gezien je digitale CB zou je tussen de 4-5 weken moeten zijn. Wat dat betreft is het raar dat je al een tijdje niet lekker voelt.

    Het kan ook dat een test lichter uit slaat bij hoger hcg maar of dan ook het aantal weken naar beneden gaat, denk ik van niet. Maar dat weet ik niet. Ik denk dus dat je rond de 5 weken zit. Je plusjes-test is dan ook heel normaal.

    Bloedprikken is wel goed idee denk ik ja. Stel dat je hcg echt al torenhoog is, dan zou ik zsm een echo willen. Maar verwacht gezien je digitale cb dat je hcg 400+ is, dan is een echo echt nog totaal overbodig.
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Roep dat niet te hard ;). Iemand hier voelde zich ook vreemd ondanks een sterilisatie jaren terug.
    Cb zei 2-3 wkn.
    Echo gehad en ze was al mooi 18 wkn zwanger.
     
  16. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe lang voel je je al vreemd?? De cb test kan het hook effect geven waardoor je al een behoorlijk tijdje onderweg kan zijn, maar je kan ook tussen de 4 en 6 wkn zijn.
    Heb je zelf enog idee wanneer de "klachten" begonnen zijn?
     
  17. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Sinds 2 maanden ben ik extreem misselijk, zware medicatie moeten krijgen omdat ik niet meer kon functioneren. Daarbij heb ik emetofobie dus ik koppelde het eerst daar aan maar later dacht ik hoe kan ik ineens uit het niets zo heftig misselijk worden.

    Nu werd ik van de week erg duizelig maar voelde me wat grieperig dus gooide het daarop. Maar gisteren werd ik weer zo duizelig en vanmorgen dacht ik toen ik wakker werd; ik moet een zwangerschapstest doen.
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dan zou je maar zo al rond de 3 mnd of langer zwanger kunnen zijn.
    Als je de hcg uitslag hebt en deze is hoger dan 2000 (wat ik wel verwacht), zou ik gelijk de vk bellen voor een echo dezelfde dag!

    Succes!
     
  19. Kleinmuisje321

    15 nov 2018
    81
    60
    18
    Vrouw
    Dankjewel! Gezien mijn verleden zal ik naar het zkh moeten. Ik hou jullie op de hoogte
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  20. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.032
    17.046
    113
    Vrouw
    Wow begrijp heel goed dat het ff schrikken is! Maar het kamer probleem is zo een oplossing voor. Luister naar je gevoel. Succes en ook wel gefeliciteerd !
     

Deel Deze Pagina