Ja, maar anders dan hoe jij het schrijft.. Jij suggereert dat mijn schoonouders niet voor mijn ouders mogen. Allereerst heb ik dát niet gezegd, het is namelijk mijn man zijn héle familie die voor mijn ouders gaan. Ook de overgrootoma's, ook Julia haar oom en zijn vriend. De normale wijze is, papa en mama, opa en oma's 1e graad, opa en oma's 2e graad (etc..), ooms en tante's, andere familieleden, vrienden/bekenden/leraren etc. Ik heb er geen enkel probleem mee als mijn schoonouders voor mijn ouders aan erin schrijven. Wel heb ik er een probleem mee dat er een hele familie voor ons én mijn ouders aan gaan om er in te schrijven.
Weetje, hoe en wat waarom jij kiest voor een volgorde maakt niet zoveel uit, als jij hier waarde aan hecht maakt de reden waarom ook niet zo uit.. Sm zou je hier gewoon begrip en ruimte voor moeten geven, het is jou kindje, dus dan ben jij de eerste die dit oort dingen regelt en neit sm, mocht je der niet zo'n waarde aan hechten was het misschien wel leuk geweest. Maar dit soort dingen had ze beter eerst even kunnen bellen met: "goh ik had nu toch een leuk idee!! " Aangezien het jou kindje is..
Precies, ik begrijp het wel, ook ik zou die volgorde willen aanhouden. Mijn oudste is een jongen en die heeft nooit een poeziealbum maar een vriendenboekje gehad, zelfs daar heb ik die volgorde aangehouden. Fijn dat je man je begrijpt en het met je schoonmoeder wil bespreken. Hopelijk vat ze het goed op.
Herken het wel. Heb ook schatten van souders die altijd klaarstaan voor ons, maar soms..hoe zeg je dat netjes?...te enthousiast zijn en een;dat doen wij liever op een andere manier niet altijd oppikken. Merk zelf dat ik dingen tegen souders ook lang niet zo uitspreek als bij mijn kant. Voelt op een of andere manier toch anders. Maar goed het album...vroeger vond ik het zelf juist het leuke er van om mensen te vragen en af te wachten wat ze zouden schrijven, toen ik jaar of 6/7 was en niet dat je al kant en klaar boekje krijgt. Tip, geef oma straks het boek opa en oma vertellen over jou, kan oma daar haar verhaal in kwijt Misschien dat je dat je oma kan zeggen dat de kleine meid straks als ze wat ouder is met haar (jouw) boekje zelf nog eens rond zal gaan, gewoon omdat dat voor haar het leukste is.
ik snap het hele issue niet eerlijk gezegd... En wilde al zeggen dat het vast aan hormonen ligt, maar blijkbaar vinden meer mensen poeziealbums reuze belangrijk. ze heeft nu 2 van die boekjes, is dat echt erg?? ( ik begin steeds meer te begrijpen waarom zoveel mensen tegenwoordig familieruzies hebben.. Als over gedichtenboekjes of speelgoed voor kleine kinderen al familiegesprekken gevoerd moeten worden..)
ik denk dat het aan je hormonen ligt of misschien dat ik een poeziealbum niet een reden vind om hier een heel groot iets van te maken. en heel eerlijk als JIJ het zo vervelend vind dan zou ik zelf dit kenbaar maken aan je sm en niet door je man laten doen. zoals je over haar schrijft is het een lieve vrouw en zal ze er heus wel begrip voor hebben en het niet zo bedoeld hebben.
ik sluit me eerlijk gezegd aan bij bovenstaande user. Maar dat komt misschien omdat ik niet zoveel geef om poeziealbums. Ik heb er van mezelf 1 of 2 en ik heb nooit maar dan ook nooit gekeken naar wie er wel of niet in staan. Mijn dochters vriendenboekje is laatst verloren gegaan. (Iemand op school heeft het maar ik weet niet wie). En nu kreeg ze een nieuwe. Ze mocht van mij zelf bepalen wie of wat er eerst in schreven. En dat waren opa en oma en daarna haar broertje en daarna haar klasgenootje waar ze verliefd op is. Maargoed, snap dat het voor jou wel een issue is. Ik zou ze gewoon allebei gebruiken. En als oma daar dan een probleem mee heeft dan schrijft ze toch niet in 'jouw' boekje.