De kleine man ligt nu al een poosje ingedaald en sjonge.. dat voel je wel zeg! Vanochtend controle gehad en de vk zei dat hij erg diep lag. Ik kan niet meer normaal lopen, mijn schaambot doet ontzettend zeer en bij elke stap die ik zet hoor en voel ik een 'knak' in mijn schaambot Ook schiet er regelmatig kramp in mijn liezen en kan ik echt geen stap meer verzetten. Oftewel: ik kom de deur niet meer uit. Kan serieus geen klein stukje lopen. En dan nog 's nachts.. Door de pijn in dat irritante schaambotje kan ik me niet meer omdraaien. Slaap met een kussen tussen mijn benen maar ook dat helpt niet echt. Maar moet nu natuurlijk ook ontzettend vaak en ineens nodig plassen doordat ie zo laag en op mijn blaas ligt maar zie maar es een sprintje te trekken naar de wc als je je bed nauwelijks uit komt Heb soms ook het gevoel alsof ik bovenop zijn hoofdje zit. En dat is ook nog echt zo Geen idee waarom ik dit typ maar ben het wel even kwijt
hehehe laatste loodjes meis...en wie weet duurt het zo niet lang meer! Trouwens, die knak...dat is normaal...je schaambot breekt namelijk Anders kan het niet uit elkaar gaan als je beeb erdoorheen gaat.... Daaraan kunnen ze ook zien of een vrouw een kind heeft gekregen of niet. maar kan vervelend aanvoelen idd...zo een weke bekken en spieren....alles voor het makklijker bevallen hoor, dus wie weet beval je wel heeeel makkelijk!
jeetje wat vervelend! Hopelijk komt jullie zoontje snel! Succes nog even met de laatste loodjes! Liefs!
AAARRRGGGHHHH!!! Dat wilde ik dus even niet weten. Ik vrees dat dit inderdaad de bekende laatste loodjes zijn. Zoals ik het zie heeft Moeder Natuur dat met opzet zo gedaan, zodat je blij bent als de bevalling begint. (Terwijl je er onder normale omstandigheden niet op zit te wachten dat er iets van ruim 50 cm lang en 10 cm in doorsnede uit je vagina komt. )
HUH??? NEEEEE, dat geloof ik niet. Daar heb ik nog nooooit van gehoord. Of kom ik soms van een andere planeet
Nou uh. breekt normaal echt niet! als het wel breekt gebeurt dat heeeeeel soms bij de bevalling maar is nie goed hoor! JE schaambod zijn eigenlijk 2 losse botjes met kraakbeen er tussen.. en ja.. die gaan wel iets verder uit elkaar staan en daar komt iets meer beweging in. (soms ook wel bi genoemd als je er last van hebt) Maar het kan dus idd zijn dat je een dat langs elkaar hebt voelen gaan en als een knak hebt ervaren. En de stand van het bekken veranderd. (kantelt iets) daardoor zien dat je een kind gehad hebt. en misschien dat de schaambotjes iets verder uit elkaar blijven staan. (kan ik zo niet meer herinneren)
Lijkt me ook een eng idee dat het breekt Denk eerder dat het los van elkaar gaat staan ofzo. Voelt in elk geval erg vervelend. Heb het er allemaal graag voor over hoor! (ben bij de eerste bevallen met 34 weken dus al heel blij dat deze zo lang zit en ken deze klachten daardoor ook niet.). Maar vind die pijn wel vervelend en het beperkt me ontzettend. Dat hij nu zo laag zit zegt zeker niks over wanneer ik zou kunnen bevallen?
owwww nou weet ik waar die knak steeds van is haha, heb idd erg problemen met bekken. Kindje is nog niet eens ingedaald. suc 6 maja met de laatste loodjes!!!!
Dit is echt niet waar dus... Kijk hier maar Je bekken heeft in het midden een stukje kraakbeen, je symfyse, en dit verweekt tijdens je zwangerschap waardoor je baby erdoor kan. Een gebroken bekken, dan lig je echt wel wat weken langer plat als je kraamperiode hoor... Wie heeft je dat wijsgemaakt?!
Gelukkig is het idd niet waar! Moet er niet aan denken zeg Ik vraag me ook af hoe ze aan deze info is gekomen.
hihiiii sorry meid maar had vandaag echt een baaldag, maar je hebt hem weer helemaal goed gemaakt. Gelukkig breekt je schaambotje niet!
toch bijna wel.......google maar eens..je bekken breekt op een bepaald punt...of beter gezegd...het verweekt en gaat open staan. Bij jonge meisjes en vrouwen zonder kinderen is dat nog dicht en aan elkaar...... Misschien heb ik het verkeerd verwoord.....
dat bedoel ik! heb het echt verkeerd verwoord.....sorry! Niemand boos worden hahaha....of bang worden!!!
hehehe, zit idd een groot verschil tussen verweken en breken.. gut zeg, zou het breken dan had ik echt maar 1 kindje gehad.. en dat dan nog alleen als niemand me van te voren had verteld dat schaambotjes zouden breken..
Uhm ja, het kan idd. Een collega van mij heeft haar schaambot tijdens de bevalling gebroken... Heeft 3 weken in tractie gelegen en nog een lange revalidatie voor de boeg.
dat had ik ook al gezegd dat het kon. maar dat gebeurt zoooooooooooooooo weinig dat ik me er niet druk over zou maken als ik jullie was.