hoi allemaal. Misschien is het onderwerp al een keer geweest. Als dat zo is dan merk ik het wel want dan word dit onderwerp gesloten Hier komt het. Gisteren naar de dokter geweest. En die heeft aanvraag voor echo meegegeven en ik kon alvast wel bellen voor een afspraak. Nu belde ik dus gisteren en ik kon al een echo krijgen met 8 weken. Dus over 2 weken krijg ik een echo ( eigenlijk ben ik dan pas 7 weken en 4 dagen zwanger............) Ik vond het fantastisch want dan heeft mijn vriend nog vakantie. Maar nu vraag ik me af........heeft het wel nut om zo vroeg een echo te laten maken?? En kan je dan al het hartje zien/horen kloppen?? Want dat lijkt me dus heel gaaf om te zien/horen. Maar als dat nog niet kan met 7 weken en 4 dagen zwanger. dan kan ik de echo beter later plannen?? wat zouden jullie doen?? Groetjes van Kiowa
volgens mij kan je dan al het hartje zien kloppen anders stuur ik je wel even een pbtje waar je kunt kijken hoe dat eruit ziet met zoveel weken
Hoi, ik heb ook met precies 7 weken en 4 dagen een echo gehad...ik was eigenlijk ook al langer zwanger (volgens de standaard berekeningen), maar ik heb een late eisprong gehad dus ik was ook ineens een stuk korter zwanger. Je kunt waarschijnlijk nog niks op een uitwendige echo zien, maar ik kreeg toen een inwendige en daar was wel degelijk wat op te zien...het hartje zag je echt als een gek te keer gaan! het is nog wel heel klein dan maar je ziet het dus wel zeker!
Ik heb ook een echo gehad met 7 weken en 4 dagen. Het hartje kun je al duidelijk zien kloppen en er was ook al duidelijk een kindje te zien, wel heel klein hoor. T was wel een inwendige echo. Je kunt het hartje alleen zien en niet horen trouwens.
Als je bijvoorbeeld een nekplooimeting wilt laten doen, dan zou ik het met 12 weken doen, dat kan niet eerder. Ik zou in ieder geval je verzekering bellen welke echo's je vergoed krijgt. Als je deze vroege echo krijgt om de termijn te bepalen, dan is het mogelijk dat je de 12 weken echo zelf moet betalen (is per verzekering anders hoor) En de 20 weken echo zit ook niet altijd zo in het pakket dat het vergoed wordt. Ik kan niet in je portomonnee kijken, maar als je niet een volgende echo vergoed krijgt is het wel heeeeeeeel lang wachten tussen de 7w echo en je geboorte. als je geen eco meer tussendoor krijgt.
Hoi Kiowa, Wij hebben ook een echo gehad met 7 weken + 4 dagen ! Dit omdat we naar het buitenland gingen met het vliegtuig en ik graag wilde weten of alles in orde was. Ik kreeg een inwendige echo, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je krijgt zo het mooiste beeld. Ons kleintje was toen 1,5 cm groot en midden in zagen we een wit sterretje dat knipperde ! Dat was het hartje ! Heel mooi om te zien ! Geniet er maar van, niet iedereen krijgt zo'n vroege echo ! Groetjes, Nikki F
Ik ben eergisteren bij de verloskundige geweest voor de eerste echo en wij hebben het hartje ook al zien kloppen. Over 3,5 weken mag ik weer. Ik denk dat het bij jou dus ook duidelijk te zien zal zijn. Veel plezier
Hoi, Ik had ook de eerste echo met 7 weken en 4 dagen... en het was geen inwendige echo, we konden alles duidelijk zien en horen!
Als je na je 8e week een echo laat maken dan zie je een hartje kloppen. Daarvoor zie je soms niet meer als een vruchtzakje waar je kindje komt.
anders moet je via google even aantal weken ingeven en dan krijg je als eerste een site waar van week tot week echo's staan van wat je kunt zien tijdens je echo.
hey kiowa.. wij hadden onze eerste echo ook toen ik bijna 8 weken was en je kon het idd al goed zien hoor het hartje ..we hebben het zelf met deze echo mogen en kunnen horen ...het mooiste wat er is .. geniet ervan groetjes lena
pfff veel verschillende reacties hihihi. Denk dat we het wel laten doen de echo. Al is het maar om te zien dat het in orde is. Ik hou jullie op de hoogte!! Liefs Kiowa